Motoroknál hogy szoktatok váltani lefele? Kuplunggal vagy
nélkül?
Figyelt kérdés
Egyszer észrevettem hogy kuplung nélkül is simán veszi a suzuki gs 500-asom a fokozatokat, főleg lejtőnek lefele jó, hogy nem kell kuplungozni, mennyire árt ez neki ? nem reccsen meg semmi csak szépen bekattanik a másik sebességbe, hogy van ez ?
Kuplungozzál csak nyugodtan, az hogy lehet anélkül is váltani, nem azt jelenti hogy nem okoz plusz terhelést a hajtásláncnak. Mindazonáltal a kuplunggal lehet simítani a váltáskori terhelésváltást, ami nagyon jótékony hatású pl fékezéskor, poros, vizes úton.
2015. dec. 1. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 anonim válasza:
Tehermentes allapotban le is es fel is tudsz valtani csak epp lefele valtast ritkan hozol ossze tehermentes allapotban hogy az kenyelmes legyen.
Pl. En mikor piroshoz gurulok neha kuplung nelkul valtok le, egy ici iciazfroccs eleg neki es mikor hatodikban mar csak ezret porog kenylmesen letolom otbe,stb.
Attol romlik el akar fel vagy le valtaskor ha nem tehermentes allapotban van a valtas.
Nekem volt hogy elfoltyt a kuplungom es ugy jottem haza, lefele kiraktam uresig reccsenes nelkul, elindulaskor meg mikor zold volt uresben megtoltam es felultem ra azt be eggyes, kb. Tudtam mennyire toljam meg ami alapjarati fordulaton levo sebesseg egyesben.
2015. dec. 1. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
3/10 anonim válasza:
Csakis kuplunggal, tudok nélküle is váltani, de a mechanika nagyon nem szereti ezt.
2015. dec. 1. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 anonim válasza:
Mindig kuplunggal, azzal is épp elég nehézkes, kivéve közvetlenül szerviz után. Ez a típus ilyen, de kárpótolnak a pozitív pontjai ;) De bizonyára akkor is kuplunggal váltanék mindig, ha simán menne nélküle is.
2015. dec. 2. 00:06
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 anonim válasza:
Ha ismered az elméleti hátteret, biztosan tudod, hogy a váltáskor pontosan mi történik, és egyáltalán miért. Vagyis, olvass utána, és rájössz, hogy miért kell a motort az erőátviteltől átmenetileg szétválasztani. Az rendben van, hogy lehet váltani kuplung nélkül is, de a csapágyak, a lánc, fogaskerekek stb hamarosan a kukában landol majd, nagyjából ebben a sorrendben.
2015. dec. 2. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
6/10 anonim válasza:
"de a csapágyak, a lánc, fogaskerekek stb hamarosan a kukában landol majd, nagyjából ebben a sorrendben."
Miért landol a kukában?
Miért ebben a sorrendben?
2015. dec. 2. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
7/10 anonim válasza:
Azért, mert minden egyes kuplung nélküli váltás, akár le, akár fel, két különböző fordulatszámú és egyben két különböző forgási energiával rendelkező rendszert kell összekapcsolni (szinkronizálni). És ez mindig egy bizonyos rántással (egy energiatöbblet megjelenésével) történik, ha ez nem a kuplung általi lány kapcsolódás útján történik.A rántás pedig a nagyobb fordulatszámú rendszer hirtelen lefékeződése miatt következik be. Ha felfelé váltunk, akkor a motor a nagyobb fordulatú, ha lefelé váltunk, akkor pedig a meghajtott tömeg (a kuplung utáni rész) fordulata a nagyobb, és az a jó, ha a két egység szinkronizálása időben elnyújtva történik meg, vagyis a kuplung feloldásával, majd finom zárásával.A folyamatos hirtelen fordulatszám változások pedig észrevétlenül elvégzik káros tevékenységüket.
2015. dec. 2. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
8/10 anonim válasza:
Látom kevés ész jutott neked, de nagy a szíved, mert osztod azt a keveset is.
Több kérdésem nincs.
Azt a hülyeséget amit írtál gondold át újból és nézz meg egy motorkerékpár váltót hogy működik!
2015. dec. 2. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
9/10 anonim válasza:
Na látod, ezért jutott neked csak 43%!
2015. dec. 2. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
10/10 anonim válasza:
Ha neked tobb jut akkor megirhatod mi a vegzettseged!
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!