Miert kell a ket utemu motoroknal a benzinhez keverni az olajat?
Es a negy motoroknal hogyan jutasak a dugatyuhoz az olajat?
A dugatyut es a fotengelyt is olajozak?
Kétüteműbe azért kell keverni mert így jut el az olaj a kenendő helyre...
4ütemű motoroknál külön olajzó rendszer van..
Dugattyút, főtengelyt, sőt még a hajtókart is kenik :) Csapágyakat stb stb
Kétüteműnél a dugattyú alatt és fölött is történnek dolgok. A motor a dugattyú alá, a forgattyúsházba szívja be a keveréket, onnan jut majd el a dugattyú fölé, a hengerbe. Éppen ezért a főtengely csapágyait és a hajtókar alsó, illetve felső szemét körüljárja az üzemanyag, ezeket tehát csak a benzinbe kevert olajjal tudod kenni. Négyüteműnél a motor mindent a dugattyú fölött, a hengerben old meg, így a főtengelyt és a hajtókar szemeit lehet alulról, szóró- és nyomóolajzással kenni. A dugattyú olajlehúzó gyűrűje letolja a hengerfalról a felesleget, így minimális mennyiségű olaj ég el a munkaütemben.
De hogy az élet bonyolultabb legyen: léteznek olyan kétüteműek, amikbe tiszta benzint kell önteni, ezek olajszivattyúval nyomják hozzá az üzemanyaghoz az olajat. De benn, a forgattyúsházban és a hengerben akkor is ugyanaz a helyzet, mint a keverékkenésűnél: jól elkevert üzemanyag és olaj lép be, az olaj pedig elég. Sőt, négyüteműből is létezett keverékkenésű: az AJS Porcupine első, kompresszoros változatába 1:50 arányú keveréket kellett tankolni, a szívók már tiszta benzinnel működtek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!