Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A vízhűtéses 2 ütemű motorokná...

A vízhűtéses 2 ütemű motoroknál miért nem lehet ugyanolyan papírtömítést használni, mint a Simsonnál?

Figyelt kérdés
Ezeknél a motoroknál a blokkfelek között miből van a tömítés? Ott elméletben lehetne használni papírt (ott szerintem ugyanaz a helyzet mint a simsonnál)? Ha nem, akkor miért nem? És a hengernél mi a helyzet? Ha nem használható, akkor miért nem bírja a sima kartonpapír? És egyáltalán mi ezeknek a tömítéseknek az anyaga?

2015. nov. 1. 21:58
 1/10 A kérdező kommentje:
Tudom, hogy sokak számára idegtépő lehet a kérdésem, csak most ezen elgondolkodtam...
2015. nov. 1. 21:58
 2/10 anonim ***** válasza:

azért nem, mert a sima papír szétázna

általában vagy rézből van a tömítés vagy klingeritből vagy speciális tömítőpapírból

2015. nov. 1. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 joco5582 ***** válasza:
100%

Ne haragudj, de itt teljesen másról van szó. Az illesztési hézagokról. A Simsonnál azért lehet vékony papírtömítést használni, mert így tervezték meg. Azaz a fűzött blokkfelekben pont megfelelő lesz a váltó, és a főtengely helyzete.A kérdés az, hogy mi lesz ha valaki tömítő anyagot használ papír helyett, a válasz pedig attól függ. Ha nincs elektronikus gyújtása talán elmegy. Ha van, ott viszont a lendkerék távolsága az alaplaptól távolabb kerül. Nem lesz stabil a gyújtás. Extrém körülmények között szorulhat a miskulancia a tengelyeken.

Precízebb motornál mint a Minarelli Am6-osoknál, egy vastagabb papír egyenesen katasztrófa. Például a Ducati energia gyujtás nem fog működni. Akár egy század mm különbség is bezavar.

Remélem segítettem

2015. nov. 2. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
0%

2es


Klingeritet már nagyon régóta nem használnak!

2015. nov. 2. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
köszönöm a válaszokat! Még annyi kérdésem lenne, hogy oké, hogy a vastagságban különbözik, de szerintem az utángyártott tömítésszettek sem század milliméterre pontosak, meg papírból is lehet vastagabbat rakni alá... Amugy service manualokban meg van adva, hogy hova milyen vastagságú tömítés kell?
2015. nov. 2. 19:08
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

4-es figyelj!


[link]


[link]

2015. nov. 2. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 joco5582 ***** válasza:

6:osnak igaza van, ezek a legjobbak. Én viszont csak a blokközéphez szoktam megvenni a jobbat. Azt külön is lehet kapni. A kuplunghoz az olcsóbb készletben lévő papír is tökéletes, ahogy minden más helyre is.

Remélem segít

2015. nov. 2. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
#6-os nem állítom, hogy az nem klingerit, amit linkeltél, de szerintem már csak nevében klingerit, mert a klingeritben azbeszt van. Én egy mogyoródi szakihoz szoktam járni tömítésekért. Amikor először voltam nála (és még f*ngom nem volt a tömítésekről), mondtam, hogy klingeritből szeretnék, akkor mondta, hogy ő 20-25 éve nem használ klingeritet. Szerintem, amit linkeltél, az inkább klingerithez hasonló, de nem igazi klingerit, csak megmaradt a neve.
2015. nov. 3. 00:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

2-es vagyok


az előttem szóló jól mondja, nem igazi klingerit, hanem valami sűrű papír az is, de a neve így maradt meg


igazi azbesztes klingerit még van nekünk itthon, de abból már nem lehet semmit se csinálni, mivel apró hajlításra is törik, megette az idő

2015. nov. 3. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 kozmosz válasza:
47%
„Me széjje ázik a papír e.“ Kurucz Ákos
2016. jan. 10. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!