Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Waberer's nél mit lehet most...

Waberer's nél mit lehet most tudni, hogy Január 1-től új szelek fújnak?

Figyelt kérdés

Mennyit kerestek most? Csak, hogy tudjam mitől számolni a +15%-ot. :)

[link]


2015. nov. 5. 11:46
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:

Január 1-től emelkedik a nemzetközi gépkocsivezetők külszolgálati napidíja a jelenlegi 40 euróról 60 euróra.

Azt írja, most 25 napot vannak kint, az minimálbér jobb setben +25x40 euro. Januártól 25x60 euro lesz.


Ez az egész matek azért érdekes, mert beszéltem Waberers-es sofőrrel, neki nem jött ki havi fizetésnek a 25x40euro+minimálbér, pedig nem volt levonása :D

Mivel a napidíj 50%-os emelkedik és ez teszi ki a fizetés 3/4-ét akkor a januári emelésnek köszönhetően ~28%-os béremelésnek kellene jönnie. Na ebből lesz 15% :D


Hát ez khm...hagy ne írjam, hogy átba xás szagú, de az :D

2015. nov. 5. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:
Waberer'snél jelenleg m pénz + üa. megtakarítás van. Nem napidíj. A kérdés, hogy így átlag mennyit keresnek. Az emelés előtt.
2015. nov. 5. 14:21
 3/16 anonim ***** válasza:

Tudom, jelenleg a Waberersnél alapbér+prémium van és a premium az az üzemanyag mátrixból tevődik össze - részben. Üzemanyag megtakarítás csak havi 100 000-ig adható adómentesen, a Waberers-es alapbér meg nincs 250 000Ft. Ez is azóta ilyen, mióta volt egy vesztes perük a sofőrökkel szemben... :)


Nemzetköziben most ahogy hallottam 300-500 000 között lehet megkeresni, attól függ mit viszel, mennyit mész stb ( lepkemájjal 12 000km-rel nyilván többet, mint 8000km-en állandó nagy súllyal ). Legyen az átlag mondjuk 380-400 000 ha nincs levonás. Akkor jövőre +40 000 lesz. Ez semmivel nem lesz több, mint amennyi most is lehetne már.. :D

2015. nov. 5. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 A kérdező kommentje:
440 az nem rossz szerintem. Innen emelkedhet szépen tovább. Kell is ha nem akarják, hogy lelépjenek az emberek.. 2-3 éve még ELÉRHETŐ 300-at hirdettek, ez kb. +50%. Melyik szektorban nőnek ilyen ütemben a fizetések? A lényeg, hogy így kiszámítható lesz a pénz.
2015. nov. 5. 14:56
 5/16 anonim ***** válasza:

Nem lesz, pont ez a lényege. És versenyképes sem lesz.


Melyik szektrorban nőttek így a pénzek? Akármelyikben, ahol nem akartak brutális munkaerő elvándorlást. A Waberer'snél több száz üres autó áll sofőr nélkül, szerinted miért? :D

2015. nov. 5. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:

"2-3 éve még ELÉRHETŐ 300-at hirdettek, ez kb. +50%. Melyik szektorban nőnek ilyen ütemben a fizetések?"

Nálunk (gépi forgácsolás) 3 éve a nettó 100 ezres kezdőfizetés volt általános, most az újoncok is hazaviszik a 180-at (a régebbiek bérét is emelték ezzel együtt). És minden nap otthon alszunk, azért az sem rossz. :-)

Ahol a munkaerőt nem lehet utcáról toborzott, félig (vagy teljesen) analfabéta biodroidokkal pótolni, ott elkezdtek emelkedni a bérek. Ahol még mindig a klasszikus "ezt ideteszed és megnyomod a ződ gombot" betanított munka megy, ott ez még nem indult el, mert arra még találnak munkaerőt bőven.

2015. nov. 5. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 A kérdező kommentje:

Pont ez a lényege? Minek a lényege? Minimálbér + napidíj eléggé kiszámítható. Mi lenne ettől jobb?

4000 autóból meg áll 500 az nem tragédia. Képzelj el egy 8 kamionból álló céget, áll belőle 1. Ugyan az, csak ennek nincs hírérteke. Nyugat-Európában több 10 ezer gép áll..

2015. nov. 5. 20:47
 8/16 A kérdező kommentje:
Igen, talán 3-4 hiányszakmában. De nagyon nem ez a jellemző.
2015. nov. 5. 20:48
 9/16 anonim ***** válasza:

"Pont ez a lényege? Minek a lényege?"


Most 25nap kint léttel minimum 390 000-ret kellene keresnie mindenkinek, de nem keresnek annyit - legalábbis nem mindenki.

Január 1-től 25 nap kint létre 540 000 forint járna, szerinted fognak ennyit kapni? Ja nyilván:D


Idézem a cikkből:

"emellett a menedzsment továbbra is jutalmazza a jól fogyasztó, sokat futó gépjárművezetőket"


A sofőrön múlik, hogy az autó sokat fut? Nem. Ha nem forgatják a sofőrt rendesen, akkor az nem fog tudni sokat futni. Lényegében pofára megy :D


"luxusfelszereltségű új kamionok XXL kabinnal, állóklímával, adaptív tempomattal, sávelhagyásfigyelővel, 450-500 lőerős motorral"


Alapfelszereltségű hulladékok vannak a Waberersnél, középfülkével ( leszámítva az új Merciket, az összes euro6-os DAF középfülkés...). A november 1 után forgalomba helyezett autóknál kötelező alapfelszereltség az unióban az adaptív tempomat és a sávelhagyásjelző.


"4000 autóból meg áll 500 az nem tragédia."

Nem, csak épp havi 500 millió forint minusz :D

Még mindig igaz a mondás, hogy jó céghez nem lehet bekerülni. Ha valahol sok autó áll, ott meg valami nem kerek.


Lehet ez most itt valami ingyenreklám a Waberer'snek, de tele van bullshittel a hirdetés. Ha neked megfelelő az ajánlat, akkor hajrá van elég üres autó. Ha esetleg mégis úgy érzed, hogy a 90 000-es alapbérből nem lesz megfelelő nyugdíjad ( ugyanis a napidíj és az üzemanyag megtakarítás járulékmentes! ), de bevállalod a 25 nap távollétet, akkor a Lajtán túl egy rakás cég vár rád. És azért nem mindegy, hogy a nyugdíjjárulékod 90 000 nettóból vagy 1700eurós alapbérből vonják ;-)

2015. nov. 6. 02:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat, meglátjuk mi lesz. :) Nekem kezdőként kell cég 1 évre aztán külföld persze. Erre jó lehet a NAP. Kint azért a pénzért jobban meghajtanak. Waberer'snél nyugis lötyögés van ahhoz képest, ahogy hallottam. :D

Te Ausztriában nyomod?

2015. nov. 6. 10:01
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!