A Waberer's és sok kamionos cég miért selejtezi le 3 évente a vontatókat?
1-es jól mondja. Még kiegészíteném hogy ilyenkor jár le a lízing róluk, aztán jön az új és arra fizetik ugyanazt a lízingdíjat. A márkaarculatnak is jót tesz ha új autókat látnak a cégnél azok akik potenciálisan megbízást adhatnak a cégnek, sőt azok is akik már meglévő ügyfelek.
Az új autókra még van garancia, tehát a karbantartáson felül semmilyen javításra nem kell költeni effektíve. Tehát számos érv szól e gyakorlat mellett.
Mert anyagilag így éri meg autót futtatni. Én úgy tudom, hogy a Waberer's 4 évente cseréli a kocsikat, kb 400-600 000km közötti az a futás, ahol még nem kell komolyabban költeni az autóra és még jó áron eladható.
Hogy megértsd itt egy példa:
A középfülkés DAF XF106 alapára valami nettó 80-83 000 euro körül lehet. Ha vagy akkora cég, mint a szotyi transz és 4-600-asával rendelet a vontatókat, akkor biztos kapsz legalább 8-10% kedvezményt, így már darabja csak 73-76 000 euro.
500 000km-rel 4 évesen el tudod adni nagy tételben mondjuk 35-40 000 euroért, de számoljunk csak 35-tel. A kocsinak 500 000km alatt ki kell termelnie a 40 000 euro különbözetet ( ha a kamatoktól eltekintünk), ami 8 eurocent/km. Ha kamatokat is beleszámolod, akkor mondjuk 11 max 12 eurocent/km. Ennyibe kerül km-enként a vontató. Az ilyen autók nem igazán gurulnak 1-1,3 euro/km nettó tarifa alatt.
Az 500 000km futás alatt egyszer kell gumizni az autót és 60-80 000-renként olajat cserélni. Jó eséllyel semmivel nem lesz gond. 750 000 környékén viszont már kuplungozni kell, költeni kell a futóműre, ha nem vigyázott rá a sofőr akkor már fékgenerál is jön ( első féktárcsát sok vontatónál csak csapággyal együtt lehet cserélni ), az SCR katalizátor is cserés lassan... ez mind mind pénz és állásidő, amikor az autó nem keres.
Ha az a cél, hogy stabilan menjen, termeljen és ne legyen gondok, akkor úgy célszerű cserélni, ahogy a Waberer's és a többi hasonló cég teszi. Lehet picivel többet termelne 600 000-700 000km alatt, de akkor már az eladási ár is kevesebb...
A kisebb vállalkozók, akik nem tudnak vagy nem akarnak új autóba fektetni, azok meg viszik az ilyen 4-500 000-ret futott autókat.
Ki van az találva és számolva is, hogy miért éri meg így, tőlünk nyugatra ( és keletre is ) ugyanígy csinálják, legyen az targonca, teherautó,autóbusz, kisteher vagy akármilyen haszonjármű ( egy két speciális kivételtől eltekintve). Csak itthon divat, hogy megveszünk egy Ikarust és járatjuk 30 évig. A volánok anyagilag is jobban jöttek volna ki, ha 4-6-8 évente ( nyilván futástól függően ) cserélik a buszokat újakra. Kisebb fogyasztás, olcsóbb fenntartási költségek, kevesebb állásidő... :D
A tömegközlekedésnek nem is az a fő feladata, hogy közvetlenül nyereséget termeljen, ha elérhető áron van a társadalmi mobilitás az jót tesz a munkaerőpiacnak is, ami már közvetve hoz némi pluszt majd valahol máshol.
De a szolgáltatás színvonala és megbízhatósága itt is fontos tényező. Az pedig ebben az esetben kiemelten fontos kellene legyen, hogy milyen költséghatékonysággal emelhető a megbízhatóság és a szolgáltatási színvonal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!