Simson S, B, N 51-es blokkalt motoroknak miért van az a tipikus csörgős zörgős hangja? Akkor is ha teljesen frissen fel vannak újítva?
Nem minden esetben zörög-csörög. Nekem most lett teljesen felújítva a blokk, előtte csörgött mint az állat és ereje sem volt túl sok. Hatvanas henger, minden ami kell és elkopott. Most még bejáratós, tehát összesen egyszer hallottam magas fordulaton (kiakadt a gázbowden véletlenül), de nem hörög vissza, nem csörög egyáltalán.
Leginkább azért van, mert ezek 30-40 éves motorok. Hacsak nem cserélsz ki mindent, mint én, valami szinte biztos lesz benne, ami már kopott és hangja van.
mindent értek.
az enyémben minden csapagy új az összes szimering cserélve, friss olaj, új főtengely, új dugattyú gyűrű, tűgörgő, henger 50es nem fúrt, mert tökéletes volt, kompresszió meg bika van benne :D és csörög- zörög.
Az 51-esek hengerén jókora a hűtőborda, a merevítés nélküli alumínium meg igencsak szeret remegni. Sokszor ez zörög. Ezen gyárilag a bordák négy sarkába szerelt gumi rezgéscsillapítókkal küzdöttek, de ez sokszor már hiányzik. Vagy ha meg is van, elöregedett az anyaga, nem tompít semmilyen rezgést. Ha sikerül jó minőségűvel pótolni, a zörgés nagy mértékben csökken.
Van, hogy nem szűnik meg teljesen, mert a Simsonokban elég sok alkatrész csöröghet. Például a karburátorban a súber is meg tud annyira kopni, hogy lötyög a házában, ilyenkor főleg alapjáraton és kis fordulaton mondja a magáét. Ilyenkor van olyan, hogy az alapjáratot még be lehet lőni, mert annyira nem dől a falslevegő a tolattyú mellett, de már lehet hallani a zörgést. Ezzel vagy megtanul együttélni az ember, vagy keres rá másik karbit, ami nem zörög, de lehet, hogy az életben nem lövi be a motorhoz, mert más baja van.
De például hallottam már zörgést a kuplungkosárból is: kiverődtek a lamellák és a kosár fülei és a kelleténél nagyobb hézag volt köztük. De attól még hibátlanul működött a kuplung, kiemelt, összezárt, csak épp alapjáraton, terhelés nélkül hangja volt.
Sok ilyen van: itt-ott már kezd megfáradni valami, de nem mindig cseréli ki az ember. Vagy lustaságból, vagy pénzhiányból, vagy azért, mert sokszor a kopott, avíttas gyári alkatrész is jobb, mint a gagyi anyagból készített, méretpontatlan utángyártott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!