Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata váltós autóban, ha...

Automata váltós autóban, ha nyomod a gázpedált, akkor kisebbeket kell nyomni, mint a manuálisnál?

Figyelt kérdés

2015. okt. 28. 19:33
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:

nem ertem, mi az hogy kisebbeket kell nyomni?

ha menni akarsz ugyanugy nyomod neki

minel jobban, annal jobban megy a kocsi

en peldaul nyomom neki mint suket a csengot mert automata es v8 es megy mint a barom

2015. okt. 28. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:

Gondolom nem vezettél még automata váltós autót.

Amikor a motor fordulatszáma elér egy bizonyos értéket akkor az automata kapcsolja a programozott sebességfokozatot - értelmetlen a kisebbet, vagy nagyobbat kell nyomni megközelítés.

Enyhébb gázadásra lassabb a gyorsulás üteme, több idő szükséges, hogy a fordulatszám elérje a határértéket, de ha eléri, vált az automata (ezért nem lehet automata váltós autóval lefulladni)

A gázadás intenzitásától függően változik a gyorsulás üteme (természetesen bizonyos határok között), fékezve pedig szükség esetén vissza is kapcsolhat az automata, mindig az ideálisnak számolt sebességfokozatban tartja az autót


A pedálok érzékenysége autónként változik, egy "idegen" autóba ülve kell egy kis idő ezek kitapasztalására, de ez alapvetően nem a váltó típusával van összefüggésben.

2015. okt. 28. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:

Tételezzük fel, hogy egyforma a hengerűrtartalmuk, egyforma az önsúlyuk, és mondjuk négysebességes az automata is, és a kéziváltó is..


akkor egy picit, de csak nagyon picit kell jobban nyomni az automatát, mert a csúszás miatt úgy érezni, mintha lomhább lenne..pedig nem az, csak lágyabb

(a hagyományos hidraulikus váltó)

2015. okt. 28. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
Ööö... Miért kellene kisebbeket nyomni?
2015. okt. 28. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 A kérdező kommentje:
Igen, valóban nem vezettem még ilyen autót. De csak azért gondoltam, hogy kisebbeket kell nyomni, mert egy manuális váltós autóban, amikor váltasz, akkor ugye: kuplung(leveszed a gázról a lábad),vált,gáz...és ugye itt nem veszed le a lábadat a gázról, mert az autó vált automatikusan... Pl.:ha egy manuálisnál 1-esbe lenyomod teljesen a gázt,akkor mész kb. 40-nel. De ha automataváltós autóba lenyomod tövig a gázt, mész, mint az ökör,nemde? Mert ha az automatánál 40-nem akarsz menni, akkor gondolom nem kell tövig nyomni a gázt... Bocsánat, hogyha oltári hülyeségeket mondok/írok, de még tényleg nem vezettem ilyen autót, ezért gondoltam felteszem ezt a kérdést... :D
2015. okt. 29. 07:22
 6/15 A kérdező kommentje:
Egy másik példa: Hogyha automata váltónál-csúnyán mondva-"be van állítva" az, hogy pl. 20-nál váltson 1-ből 2-be,akkor gondolom, hogy nem félig nyomod le a gázt...
2015. okt. 29. 07:40
 7/15 A kérdező kommentje:
Vagy ott nagyobb a gázkar? (áááááhhh,b*****) Egyszer már feltettem ezt a kérdést vkinek, de mára haját tépte, mert nem tudta elmagyarázni :D most amúgy én mérnökileg teljesen konyhanyelven kérdezek és beszélek. Nem kell keresni benne a cifrát. Szerintem az, akinek feltettem ezt a kérdést, ő is túl akarta értelmezni a kérdést... :D De azért köszönöm a válaszokat :)
2015. okt. 29. 07:48
 8/15 A kérdező kommentje:
És még egy kérdés: Ha tövig lenyomod a gázt az automatánál(szépen,fokozatosan,tehát nem taposol oda neki hirtelen),akkor eléri a végsebességet(pl:200km/h) ?
2015. okt. 29. 08:14
 9/15 anonim ***** válasza:
Lehet, hogy meg fogsz lepődni: ha tartósan padlógázzal mész egy automataváltós autóval, egy idő után eléri a végsebességét, ugyanúgy, mint a manuális váltós. Ha szépen, fokozatosan gyorsítasz, akkor csak kiforgatja a fokozatokat, majd feljebb kapcsol és folytatja, ha pedig hirtelen padlógázt nyomsz, akkor vissza is tud kapcsolni, hogy jobban gyorsuljon.
2015. okt. 29. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

Az Próbálj ki egy automata váltós autót, sok kérdésedre azonnal világos lesz a válasz.

Sokféle megoldást találtak már az automatára, kezdték az egyszerű olajturbinás nyomatékváltóval, amely még viszonylag sok veszteséggel dolgozik, de a modern automaták már gyorsabban dolgoznak, mint egy autóversenyzö által kezelt manuális váltó - igaz ezek drágák is. Különböző érzékelők dolgoznak, s a kielemzett adatokra a számítógép utasítja a váltót, mit tegyen

Pl normál elindulás előre finom gázadással: gyorsul az autó, emelkedik a fordulatszám, s amikor éléri a fordulatszám a programozott határértéket az automata kapcsolja a következő sebességfokozatot - egy halk kattintás, fordulatszám visszaesik de ha továbbra is le van nyomva a gázpedál azonnal emelkedik a fordulatszám, az autó folyamatos gyorsulásban van... Következő határértéket elérve ismét, s a fordulatszám ismét visszaesik - tehát nem jelzés nélkül pörög fel a motor fordulatszáma a piros tartományba. Erőteljes gázadást a sebesség függvényében előzési szándéknak érzékel a számítógép, olyankor nem fél, hanem vissza kapcsol, több nyomatékot biztosít az előzéshez

2015. okt. 29. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!