Automata váltós autóban, ha nyomod a gázpedált, akkor kisebbeket kell nyomni, mint a manuálisnál?
nem ertem, mi az hogy kisebbeket kell nyomni?
ha menni akarsz ugyanugy nyomod neki
minel jobban, annal jobban megy a kocsi
en peldaul nyomom neki mint suket a csengot mert automata es v8 es megy mint a barom
Gondolom nem vezettél még automata váltós autót.
Amikor a motor fordulatszáma elér egy bizonyos értéket akkor az automata kapcsolja a programozott sebességfokozatot - értelmetlen a kisebbet, vagy nagyobbat kell nyomni megközelítés.
Enyhébb gázadásra lassabb a gyorsulás üteme, több idő szükséges, hogy a fordulatszám elérje a határértéket, de ha eléri, vált az automata (ezért nem lehet automata váltós autóval lefulladni)
A gázadás intenzitásától függően változik a gyorsulás üteme (természetesen bizonyos határok között), fékezve pedig szükség esetén vissza is kapcsolhat az automata, mindig az ideálisnak számolt sebességfokozatban tartja az autót
A pedálok érzékenysége autónként változik, egy "idegen" autóba ülve kell egy kis idő ezek kitapasztalására, de ez alapvetően nem a váltó típusával van összefüggésben.
Tételezzük fel, hogy egyforma a hengerűrtartalmuk, egyforma az önsúlyuk, és mondjuk négysebességes az automata is, és a kéziváltó is..
akkor egy picit, de csak nagyon picit kell jobban nyomni az automatát, mert a csúszás miatt úgy érezni, mintha lomhább lenne..pedig nem az, csak lágyabb
(a hagyományos hidraulikus váltó)
Az Próbálj ki egy automata váltós autót, sok kérdésedre azonnal világos lesz a válasz.
Sokféle megoldást találtak már az automatára, kezdték az egyszerű olajturbinás nyomatékváltóval, amely még viszonylag sok veszteséggel dolgozik, de a modern automaták már gyorsabban dolgoznak, mint egy autóversenyzö által kezelt manuális váltó - igaz ezek drágák is. Különböző érzékelők dolgoznak, s a kielemzett adatokra a számítógép utasítja a váltót, mit tegyen
Pl normál elindulás előre finom gázadással: gyorsul az autó, emelkedik a fordulatszám, s amikor éléri a fordulatszám a programozott határértéket az automata kapcsolja a következő sebességfokozatot - egy halk kattintás, fordulatszám visszaesik de ha továbbra is le van nyomva a gázpedál azonnal emelkedik a fordulatszám, az autó folyamatos gyorsulásban van... Következő határértéket elérve ismét, s a fordulatszám ismét visszaesik - tehát nem jelzés nélkül pörög fel a motor fordulatszáma a piros tartományba. Erőteljes gázadást a sebesség függvényében előzési szándéknak érzékel a számítógép, olyankor nem fél, hanem vissza kapcsol, több nyomatékot biztosít az előzéshez
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!