Teljesen remenytelennek erzem az egeszet, mit tegyek, hogy ujra pozitivan lathassam?
Nos,az a helyzet hogy tavasszal sikerult megbuknom negyedjere is a forgalmi vizsgan. Amit tudni kell rola,hogy mind a negyszer ugyanazon a parkolason huztak el (padka melle eloremenetben). Olyan szinten izgulok elotte, hogy teljesen dekoncentraltta valok,kapkodok stb. Nem a vezetestol felek,hanem az egesz feeling,hogy figyelnek engem hatul,es egyszeruen nem tudom kizarni a vizsgabiztos jelenletet. A problemam az, hogy mar nem bizom magamban,es az is megfordult a fejemben, hogy feladom az egeszet, es jarok tovabbra is busszal, hiaba a sikeres vizsga a legnagyobb almom. Tavasz ota kihagytam par honapot,hogy letudjon ulepedni bennem az egesz, es ujult erovel belevaghassak a vezetesbe. Voltam is vezetni, es az oktato azzal kezdte, hogy az otodik vizsga milyen nehez, es ketten ulnek hatul, es nem lesznek elnezoek..ami teljesen elvette a kedvemet es a lelkesedesemet is. Tobbet nem varhatok vele, mert lassan letelik a ket ev is. Esetleg van valami stresszoldo modszer (ami nem gyogyszeres, es nem a vizsgabiztos lefizetese) ami bevalt? Vagy volt valaki hasonlo cipoben?
Elorebocsajtanam, hogy azokra a hozzaszolasokra nem vagyok kivancsi, hogy akinek nem elsore sikerul, annak nem kell volan moge ulni, mert ismerek nem egy embert, akik tobb sikertelen vizsga utan a fovarostol kezdve barhol elgurulnak, balesetmentesen :)
Az oktatónak illett volna a parkolásokat úgy tanítani, hogy a tanulónak megad néhány támpontot, hogy mire figyeljen.
Ezek a támpontok autótól függően változhatnak, mert van rövidebb, hosszabb, jármű, sőt még közel azonos hossz mellett is az egyiknek lehet sokkal hosszabb az eleje, mint egy másik típusnak, annak meg a vége (csomagtartó) hosszabb.
Párhuzamosan, padka mellé állás jobbra előre:
Irányjelzés, lassítás, megfelelő oldaltávolság tartása... ha nincs másik parkoló jármű egyszerűbb a feladat, mert betekered a kormányt, s az említett metszéspontot figyeled, amit már illett volna az oktatódnak elmondani, ha nem tud jobbat helyette...
Ki kell tapasztalni hol van az a pont, amikor a padkát már eléggé megközelítetted, de még véletlenül sem ér hozzá az autó, s egyenesbe kell hozni a kormányt: a szélvédő alsó éle valahol metszi a padkát, ha előre nézel, jegyezd meg azt a pontot (más típusú autónál máshol lesz, egyenlőre a tanulókocsinál próbáld kitapasztalni).
Picit gurulsz egyenesben, s most nézel bele a tükörbe, ha minden jól ment, párhuzamosan állsz, közel a padkához, nem kell tovább fészkelődni, mindössze a jelölések közé igazítod az autót, ha van felfestés.
Parkoló autók közé beállni már picit összetettebb, kell ugyanis egy másik támpont: mikor kell betekerni a kormányt, hogy még véletlenül se tudj neki menni a parkoló járműnek.
Ezek a támpontok a többi parkolásnál is fontosak: tükör, váll, a te autód eleje, vége, a másik autó eleje, vége, az útburkolati jel - nem mind egyszerre, de jó tudni, hogy annál a parkolásnál mi az amit érdemes figyelni.
Parkolási feladatoknál lassan haladj, gyorsan, lendületből nehéz beparkolni.
Tehát, ha vannak parkoló autók: legalább két autóhossznyi szabad hely legyen ott ahová be szeretnél állni.
Amikor a vállad a másik (parkoló) autó elejéhez ér, akkor már betekerheted a kormányt (lassan haladsz!), biztosan nem tudsz neki menni, figyeld a metszéspontot, ha okés, kormány egyenesbe, ellenőrzés tükörből, igazítás, ha szükséges
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!