Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel combo 1.7 dti. Alacsony...

Opel combo 1.7 dti. Alacsony fordulaton rángat az autó, mitől lehet?

Figyelt kérdés
2015. okt. 26. 08:33
 1/5 A kérdező kommentje:
?
2015. okt. 26. 09:45
 2/5 TheCruve ***** válasza:

leggyakrabban tömítettlenségi probléma okozza a motorteljesítmény csökkenését. Erre itt van egy két tipp, amit viszonylag egyszerű leellenőrizni:


központi befecskendező talptömítés hiba


szívósor tömítés hiba


elégett kipufogószelep


átégett hengerfej tömítés


vákumcsövek hibája


Ha alapjárati fordulatszámon és az közelében van egy hengernél gyújtáskimaradás, különösen, ha ez hideg motornál és/vagy hűvösebb napokon jelentkezik, akkor érdemes a következőket megvizsgálni.


Figyeld meg, hogy melyik hengered rakoncátlankodik. Én eddig legtöbbször a váltó felöli hengernél tapasztaltam problémákat.


Most olyan hibákat írok le, amire sokan hirtelen nem is gondolnak.



Az F Astrában a belsőlevegő keringetés szabályozó gombját vákuum vezérli. Egy vékony vákumcső megy a fékrásegítő (devander) csövében levő visszacsapószeleptől a tűzfalon keresztül, a pollenszűrőházon át az utastérbe a középkonzolon levő belsőlevegő keringető nyomógombjához.


Sokszor találkoztam itt problémával, aminek kiküszöbölése, megszüntetése végleg megoldotta a “háromhengerezést” .


1.


Nyomkodd meg többször járó motor mellett a belsőlevegő keringető gombot a középső boxnál. Ha hallhatóan megváltozik a motor járása, fordulatszáma, akkor érdemes egy másik kapcsolót beszerezned, hiszen a tied valószínűleg meghibásodott. Ha nincs lehetőséged a kicserélésére, akkor a vákumcsövét vakítsd le!



2.


Ha a kapcsolóddal minden OK, akkor kövesd végig a vákumcsövet. ha tömítettlenséget találsz, akkor szüntesd meg azt, vagy cseréld ki a csövet egy újra.



3.


Ha a gombbal és a csövekkel is minden rendben, akkor ellenőrizd le a fékrásegítő vákumcsövének visszacsapó szelepét. Sok esetben itt találod meg a hiba okát. Vagy le van törve a belsőlevegő keringető vezeték csatlakoztatására szánt vékony cső róla, vagy a visszacsapó vákuumszelep “ereszt, szivárog” a peremezésénél. A megoldás a csere, új állja a helyét.



Ha az Opeled alacsony fordulaton nem húz, akkor lehet, hogy ilyen egyszerű dolgokkal életre keltheted az alvó ménest!

2015. okt. 26. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
hidegen melegen egyből gyúl ,alapjárat megvan,de asszem nem dolgozik 1 henger.
2015. okt. 26. 13:29
 4/5 TheCruve ***** válasza:
leellenőrizted a vákuumcsövet?
2015. okt. 27. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
nem a vákumcső. mert az alapjárat megvan.és nem esik le és nem is megy fel... ugy hallik mint ha 1 henger dolgozna csak.
2015. okt. 28. 11:41

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!