Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Minél nagyobb fordulaton...

Minél nagyobb fordulaton tartom az autót annál jobban húz? Vagy hogy van ez?

Figyelt kérdés
Osztálytársam, azt mondta padlógáz mellett 4-5-6 ezres fordulatnál húz az autó. Ez igaz? Valaki elmagyarázza ezt nekem. Egyébként neki már megvan a jogsi, Én még csak most kezdem és érdekel, hogy hogy is van ez!

2015. máj. 19. 11:41
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
40%

minel nagyobb a fordulat -> annal nagyobb a leadott teljesitmeny -> jobban huz az auto.


de a kulonbozo motoroknak kulonbozo a karakterisztikaja, erdemes megnezni a nyomatekgorbet, az tobbet mond.

2015. máj. 19. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
97%
jóbban húz....de csak egy bizonyos fordulatszámig!egészen pontosan addig,ahol a motor a maximális teljesítményt adja !azután már csak lefele hullik a teljesítmény görbe,szóval onnantól kezdve már nincs értelme tovább húzatni,mert ugyan a motor még pörög majd leszabályzásig,viszont erő már nem lesz benne......átlag autókról beszélve ez a fordulat dízeleknél 4000körül benzineseknél 6000körül szokott lenni
2015. máj. 19. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
90%

Nehéz kérdés, könnyű belekavarodni, mint felntebb is látható. Hogy hogyan húz az autó egy adott sebességfokozatban, az a forgatónyomatéktól függ. Minden motor esetében megadják, milyen fordulatszámhoz tartozik ez a maximális nyomaték. A nyomaték egy görbét ír le. Ahogy növekszik a fordulatszám, egyre nagyobb a nyomaték, majd valahol elkezd csökkenni. Például egy turbódiesel motor lényegesen gyengébben húz leszabályozás közelében, mint mondjuk 2000-es fordulatszámon.

.

DE! Van teljesítménygörbe is. Ez arról tájékoztat, mekkora a motor legnagyobb teljesítménye egy adott fordulaton. A legnagyobb teljesítményhez tartozó fordulatszámot szintén megadja gyár. Ha a motor lehetőségeit a lehető legjobban ki akarod használni, akkor ennek a fordulatszámnak a közelében kell használnod. Ez benzines autók esetében valóban 5-6 ezres percenkénti fordulatot jelent, amikor a motor üvölt. Ekkor már túlvagyunk az adott fokozatban elérhető legnagyobb húzóerőn, azaz a nyomatékcsúcson, de nagyobb a húzóerő, mint ha felváltanánk.

2015. máj. 19. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
De akkor a max teljesítmény és nyomatékot padlógáz mellett lehet kihozni belőle vagy elég ha 5-6 ezernél tartom a fordulatot?
2015. máj. 19. 14:34
 5/11 anonim ***** válasza:
max. teljesitmeny mindig padlogazt jelent. gondold el ha nem igy lenne, akkor az auto akkor is gyorsulna ha nem akarod.
2015. máj. 19. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
a maximum nyomaték és teljesítmény mindig padlógáznál jelentkezik,a megadott fordulatszámon!!tehát ha te kettesben állandóan 5-6ezren pörgeted a motort,és folyamatosan tartod a gázt,attól te még nem a maximalis teljesítménnyel mész!
2015. máj. 19. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!

Ment a zöld!

2015. máj. 19. 14:52
 8/11 JulesTS ***** válasza:
90%
Még egy kis kiegészítés. Padlógázas gyorsítás közben érdemes a max nyomatékhoz és a max teljesítményhez tartozó fordulatszám között tartani a fordulatszámot.
2015. máj. 20. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

Előző:

Ezt nem értem .. Kicsit kifejtenéd bővebben?

2015. máj. 20. 17:16
 10/11 JulesTS ***** válasza:
90%

Egyszerű, amit már írtak: azon a fordulatszámon ahol eléri maximális teljesítményt nem érdemes túlpörgetni a motort, mert már nem fog jobban gyorsítani. Tehát még a max teljesítményhez tartozó fordulatszám elérése előtt érdemes váltani. Mivel a motor a max nyomatékhoz tartozó fordulatszámtól húz legjobban, ezért nem érdemes ezen fordulatszám alá ejteni gyorsítás közben a fordulatszámot.

Például:

max nyomaték 2000-es fordulaton van.

max teljesítmény 5000-es fordulaton van.

és tegyük fel, hogy a váltó áttételezése olyan, hogy 3000-es fordulatszámon pörgő motorral haladva egy sebességgel feljebb váltasz, akkor abban a sebességi fokozatban pont 2000-et fog forogni a motor.

Ilyen feltételeknél, ha 3000-es és 5000-es fordulat között váltasz, akkor váltás előtt még nem éred el azt a fordulat számot ahol már gyengülne a motor teljesítménye és váltás után is a maximális nyomatékhoz tartozó fordulatszám fölött leszel. Ha a legjobb gyorsulás a cél, akkor (ugye padlógázon) érdemes 5000-nél váltani. Ha csak normál gyorsításról van szó (rész terhelésen, nem padlógáz), akkor 3000-nél érdemes váltani.

2015. máj. 21. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!