Minél nagyobb fordulaton tartom az autót annál jobban húz? Vagy hogy van ez?
minel nagyobb a fordulat -> annal nagyobb a leadott teljesitmeny -> jobban huz az auto.
de a kulonbozo motoroknak kulonbozo a karakterisztikaja, erdemes megnezni a nyomatekgorbet, az tobbet mond.
Nehéz kérdés, könnyű belekavarodni, mint felntebb is látható. Hogy hogyan húz az autó egy adott sebességfokozatban, az a forgatónyomatéktól függ. Minden motor esetében megadják, milyen fordulatszámhoz tartozik ez a maximális nyomaték. A nyomaték egy görbét ír le. Ahogy növekszik a fordulatszám, egyre nagyobb a nyomaték, majd valahol elkezd csökkenni. Például egy turbódiesel motor lényegesen gyengébben húz leszabályozás közelében, mint mondjuk 2000-es fordulatszámon.
.
DE! Van teljesítménygörbe is. Ez arról tájékoztat, mekkora a motor legnagyobb teljesítménye egy adott fordulaton. A legnagyobb teljesítményhez tartozó fordulatszámot szintén megadja gyár. Ha a motor lehetőségeit a lehető legjobban ki akarod használni, akkor ennek a fordulatszámnak a közelében kell használnod. Ez benzines autók esetében valóban 5-6 ezres percenkénti fordulatot jelent, amikor a motor üvölt. Ekkor már túlvagyunk az adott fokozatban elérhető legnagyobb húzóerőn, azaz a nyomatékcsúcson, de nagyobb a húzóerő, mint ha felváltanánk.
Köszönöm a válaszokat!
Ment a zöld!
Előző:
Ezt nem értem .. Kicsit kifejtenéd bővebben?
Egyszerű, amit már írtak: azon a fordulatszámon ahol eléri maximális teljesítményt nem érdemes túlpörgetni a motort, mert már nem fog jobban gyorsítani. Tehát még a max teljesítményhez tartozó fordulatszám elérése előtt érdemes váltani. Mivel a motor a max nyomatékhoz tartozó fordulatszámtól húz legjobban, ezért nem érdemes ezen fordulatszám alá ejteni gyorsítás közben a fordulatszámot.
Például:
max nyomaték 2000-es fordulaton van.
max teljesítmény 5000-es fordulaton van.
és tegyük fel, hogy a váltó áttételezése olyan, hogy 3000-es fordulatszámon pörgő motorral haladva egy sebességgel feljebb váltasz, akkor abban a sebességi fokozatban pont 2000-et fog forogni a motor.
Ilyen feltételeknél, ha 3000-es és 5000-es fordulat között váltasz, akkor váltás előtt még nem éred el azt a fordulat számot ahol már gyengülne a motor teljesítménye és váltás után is a maximális nyomatékhoz tartozó fordulatszám fölött leszel. Ha a legjobb gyorsulás a cél, akkor (ugye padlógázon) érdemes 5000-nél váltani. Ha csak normál gyorsításról van szó (rész terhelésen, nem padlógáz), akkor 3000-nél érdemes váltani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!