Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kisebb teljesítményű autókba...

Kisebb teljesítményű autókba miért nem raknak több fokozatú váltót? Nem lenne gazdaságosabb ha nem pörögne akkora fordulaton nagyobb sebességnél?

Figyelt kérdés
Gondolok itt mondjuk egy 1.4-es motorra aminek vinnie kell 1200kg-t 100nál már 3ezret pörög. Mondjuk egy hat sebességes váltóval nem lenne gazdaságosabb? Mert akkor alacsonyabban pörögne a fordulatszám. Persze gondolom dombnak felfelé hamar elfogyna az ereje de dombnak felfelé amúgy is gyakran kell vissza kapcsolni az 5 sebességes váltóval is.

2014. febr. 7. 19:18
 1/7 anonim ***** válasza:
94%
Néha azért előfordul. A családban van egy 1.3-as CDTI H Astra, amiben 6 sebességes váltó van. Némi odafigyeléssel 4,2-4,3 literes átlagfogyasztást is ki lehet hozni belőle.
2014. febr. 7. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Az nem semmi fogyasztás :) De mi lehet az oka, hogy nem igazán elterjedt?
2014. febr. 7. 19:37
 3/7 anonim ***** válasza:
74%
Az, hogy a váltómű drága. És a kis teljesítményű autók ált. árérzékeny vevőknek készülnek.
2014. febr. 7. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
96%

A kis szívómotorok nyomatékszegények, ezért nem lehet a végtelenségig nyújtani az áttételt, amivel megbirkóznak. Egy enyhén overdrive-áttételezésű (1:1-nél kicsivel hosszabb) ötödik fokozat pont jó, mert az áttétel még elég ahhoz, hogy vinni bírja a motor a bódét, de nincsenek bődületes lépcsők a fokozatok között. Egy ennél is hosszabb, 0,7-0,75 körüli 6. fokozatban még tovább esik a fordulatszám, ez jónak tűnik, de sajnos a kis szívó benzinesek nem olyanok, mint a szívódízelek, nem húznak alapjáraton (meg kell nézni a nyomatékgörbéket, azok árulkodnak). Vagyis egy jó hosszú hatodikkal azt éred el, hogy a motor eleve döglött, nyomatékszegény, de hosszú áttételen át kellene hajtania az autót, legyőzve az országúti tempónál már jelentős légellenállást. Mondjuk 100 körüli tempónál 2.000 alá esik a fordulat, ott meg már csak síri csend honol, sehol sincsenek a newtonméterek. Ennek meg így nincs sok értelme, mert csak csörömpöl, kínlódik a motor, nő a fogyasztás.

Persze vannak autók, ahol ezt össze tudták hozni, de a kis szívómotorokhoz társított 6-os váltók általában nem hosszú felső fokozatokkal készülnek, inkább szűken lépcsőzött darabok.

2014. febr. 7. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Ez korrekt válasz. Köszönöm :)
2014. febr. 7. 20:55
 6/7 anonim ***** válasza:
1.2 stilo 6 sebeséges
2014. febr. 7. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
sebességes
2014. febr. 7. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!