Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Teljesítmény, nyomaték?...

Teljesítmény, nyomaték? Milyen fordulaton? Hogy értsem ezt? Többi lent.

Figyelt kérdés

68 hp @ 5000 rpm teljesítmény

106 Nm @ 2600 rpm nyomaték

Ezt úgy kell értelmeznem, hogy:

2600-as fordulaton padlógáz mellett van a legnagyobb nyomaték? (106)

5000-es fordulaton pedig a legnagyobb teljesítmény padlógáznál?

Légyszíves valaki kifejti bőven? Megy a zöld érte !!



2015. júl. 9. 14:44
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Pontosan igy van ahogy mondod. Nem tudom hogy lehetne bovebben kiejteni :)
2015. júl. 9. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:

Ha így van ahogy mondtam akkor jó :)) Ment a zöld

És ha elsődleges cél a gyorsulás akkor e két tartomány között kell tartani az autót? 2600-5000?

2015. júl. 9. 16:31
 3/11 anonim ***** válasza:
Jól értelmezte. A legnagyobb teljesítmény 5000 min^1 -es fordulaton van , de a maximális nyomatékod meg 2600min^-1 -től jelentkezik. A nyomaték az ami gyorsít (ami a kerekeken erővé alakul..) szóval gyorsulásnál a fenti 2 fordulatszám között kell tartanod a gépet. Haa tovább pörgeted mint 5000,akkor a fordulatszám még nőni fog, de a nyomatékod meg nagyobb mértékben csökkenni , ezért is írják,hogy 5000-nél van a mx. teljesítémény. Szóval 6000-nél már nem fog annyira gyorsulni , mint modnjuk 3000 vagy 5000-nél , mert már ott csökken a nyomaték.
2015. júl. 9. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

Tehát akkor 2600-tól egészen 5-ig nő a nyomatékom vagy mindvégig 106nm? Remélem érhetően kérdeztem.

Most hirtelen arra gondolok, hogy 2600-nál max nyomaték (106) és onnantól már kisebb és kisebb..

De akkor 2600-tól egészen 5-ig nöl ha jól értelmezem. Csak azt nem értem még, hogy 2600 és 5000 között végig 106 a nyomaték VAGY ebbe már a fordulat is beleszól és más más lesz pl 3 vagy 4000-es fordulaton.

2015. júl. 9. 22:18
 5/11 anonim ***** válasza:

Értem a kérdésed. Válaszolni igazából,csak nagyjából lehet rá,ugyanis az adott tipiusú autódnak kéne ismerni a nyomaték-fordulatszám jelleggörbéjét , amit a gyártók (tudtommal) nem igazán szoktak publikálni. Igazából általában úgy van,hogy 2600-nál megjelenik a max. nyomatékod és onnantól egészen 5000-ig közel állandónak tekinthető ( ez nem teljesen igaz , mert pl. modnjuk 4000-nél már leeht kis mértékben elkezd csökkenni , de nem nagy mértékben ,a mi abból is látszik,hogy max. teljesítmény még csak 5000-nél lesz) Utána viszont meredeken kezd csökkenni.


Itt van egy hasznos kis cikk,amiben fel van vázolva a dolgog :


[link]

2015. júl. 9. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

Ment a zöld!

Holnap első dolgom, hogy elolvasom .. mára már nem fog úgy az agyam ahogy kéne.

egyébként.. mi a helyzet a dízelekkel...?

tudtommal ott a nyomaték minél nagyobb a fordulat annál meredekebben csökken a nyomaték..

Gondolom erre szokták akkor azt mondani hogy:

a TDI alacsony fordulaton húz, ha a benzinesnél akarjuk ugyan ezt akkor pörgetni kell a fordulatot magasabbra, viszont a TDI magas fordulaton már nem gyorsul, de a benzines még csak ott kezd élénkülni nem?

2015. júl. 9. 22:34
 7/11 anonim ***** válasza:

Így igaz! Meg is válaszoltad ismét a kérdésed, igen így van. Előző autóm dízel volt , aztán én is olvasgattam erről,amit te is most készülsz megérteni (szerintem már érted is) , aztán 1 éve meg benzines autót vettem. A dízel,ahogy írják meg mdoják is , nem csak mese,de alacsonyabb fordulatszámokon is nyomatékos és jól gyorsul,viszont ilyen az enyémet pkl. 4 ezer fölé már nem volt érdemes péörgetni,mert kb. megállt a gép. Mpstani benzinesen ( 2l-es , 146 Le , japán) , ebben meg alacsony fordulatszámon tök gyenge , semmi erő nincs benne , viszont iylen 3 ezertől emg eléggé harap.. Amúgy nem kell ettől sem megijedni, nem egy dízellel gyorsultam már iylen hülyéskedés szinten piros lámpától , és a kedeti "kudarcok"után már simán be tudom hozni a lemaradást :D


Annyi a titka,hogy ismerni kell a saját autódat , melyik fokozatban , miylen fordultszámig kell pörgetned meg jó gyorsan kell váltani:D Pl. díelektmsotanában így szoktam lehagyni. Egyesben kihúzatom ilyen 4500-5000-iga , aztán mikor berakom 2-esbe iylen 3800-4000 körüli fordulatra érkezik meg (az enyémnél 4500-nál van a nyomatékmaximum) így kb észre sem venni,hogy váltottam és közel ugyanoylan gyorsulással megyek tovább. Annyi,hogy nem kell emgijedni mikro első 20 m-en mdonjuk előrébb van a dízel , mert kb. amikor annak elfogy az ereje nekem akkor jön meg :D


Ezért is szoktak pl. teherszállításra , vontatásra , hosszú utakhoz szinte kizárólag dízelt haszálni,mert jobban illik a motor nyomatékjelleggörbéje az általános üzemi kürölményekhez. (tartósan , kisebb sebességeknél kell kifejteni nagy erőt) , és ezért benzines az összes sportkocsi:)

2015. júl. 10. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
természetesen normál rnyek között az enyémet , iylen 2500-3000 között szoktam tartani,hiszen mind fogyasztás mind élettartam szempontjából ez a legoptimálisabb neki , és azért ott se olyan gyenge azért. Amikor nagyon gyenge az az alapjárt (800min^-1) és kb. 1800min^1 között , utána már teljesen jól használható.
2015. júl. 10. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

7-8 válaszoló gondolom egy és ugyan az:

Köszönöm a választ ! Kielégítő választ adtál !! Megy a zöld pacsi érte !! Miért nincs több ilyen tapasztaltabb mint Őn. A legtöbben csak írnak pár mondatot és kész és sokszor azt sem értem meg ://, de Őn kifejtette bőven és érthetően !!

2015. júl. 10. 11:41
 10/11 anonim ***** válasza:
Örülök neki,hogyha sikerült valamit segítenem. Annyira azért nem vagyok idős (22 éves) , gépészmérnöki szakra járok , és pár éve ugyanígy keresgettem ezeket a dolgokat, mint pl. ez a kérdés , és tudom,hogy mi okozott esetleg nehézséget megérteni, és ezért igyekeztem úgy válaszolni , örülök,hogyha hasznosnak találtad a választ! Minden jót és élvezetes vezetést! ;)
2015. júl. 10. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!