Motorféket mennyire használjam?
"Tipikus kezdő idétlenkedés. De ha érzed hogy felpörgetné a motort, adj egy kis gázt."
Ja, pörög a motor, mert ugye alacsony a fokozat, és adj gázt. Már csak logikus.
A kérdéshez: semmi gond vele, de azért 50 - nél még kár visszatenned 2. - ba, fékkel lassítasz, majd visszakapcsol abba a sebességbe, amivel kanyarodsz majd, jellemzően 2. - be, a kuplung fel, ez is lassítja a kocsit némileg, közben fékezel. Ez így jó ahogy leírod, városban használt sebességeknél, ha 2. - be visszakapcsolsz, főleg ha közben fékezel is, nem fog tudni kárt tenni a motorban.
Kárt okoz... persze. Mert a motor "tudja" hogy most épp nem azért forog, mert gázt adnak, hanem a váltó hajt vissza.
A 2-ben az 50-es tempó még nem is sok, alig több mint a fele a maximális fordulatszámnak. Egy normálisabb gyorsításkor simán elforgatja a kettest az ember ötvenig, hatvanig.
Rendszeresen járok meredek hegyi utcákon, ott ha a kettes kevés (nem lassít eleget, vagy túl gyors lenne a tempó), simán jövök egyesben is. 40 körül még alig több mint 5000 a fordulatszám, semmi baja nem lesz tőle.
Fotelfizikusoknak: az autóban 130 000 km van, és mindig így vezettem. Az előzőbe is így toltam bele bó 200 000-t. Nem megy tőle tönkre.
3mas vagyok
Nem is a motornak rossz, hanem a kuplungnak, és a váltónak, illetve olyan autóknak, amelyeknek például már csereérett a vezérműszíjuk, nagy pofon a nagy motorfék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!