Egy hosszabb lejtőn, hogy használjam a motorféket? A sebességet is vissza kell váltani?
Üzennék valami szaftosat az oktatódnak...
Szóval lefelé ugyanolyan sebességfokozatban javasolt gurulni mint amekkorában az emelkedőn tudnál felmenni (vagyis ugyanott,fordítva),értelemszerűen minél meredekebb a szög annál kisebb sebességfokozatban. Pl.: ahol emelkedőnek csak 3. fokozatban jut fel az autód ott lefelé sem üresben vagy ötödikben kell gurulnod a féket taposva ezerrel hanem harmadikban. Hatékonyabbá tudod tenni a motorféket ha fékezés közben "játszol" vagyis többször is kinyomod a kuplungot és óvatosan felengeded a pedált (természetesen ezt majd a rutin hozza indokolt esetben).
Sok sikert!
"Hatékonyabbá tudod tenni a motorféket ha fékezés közben "játszol" vagyis többször is kinyomod a kuplungot és óvatosan felengeded a pedált"
Ja, meg a kuplungcseréhez is jó út...
Vajon le tudja spanglizni magát aki kötözködni jár ide??
Minden sebességváltás közelebb visz a kuplungTÁRCSA cseréjéhez (a Jókai téren tízezer körül bármilyen átlag autóét felújítják) de egy átlagos autós sosem szembesül ilyen problémával.
Rosszindulatú férget viszont ma is eltapostam a kertben párat. Ipari cserépedény.
"Minden sebességváltás közelebb visz a kuplungTÁRCSA cseréjéhez (a Jókai téren tízezer körül bármilyen átlag autóét felújítják) de egy átlagos autós sosem szembesül ilyen problémával. "
Ja, kivéve, ha egy olyan láma vezeti, aki nem tudja, mikor kell használni a kuplungot, hanem nyomkodja ész nélkül...
"Ja, kivéve, ha egy olyan láma vezeti, aki nem tudja, mikor kell használni a kuplungot, hanem nyomkodja ész nélkül..."
Lényeg, a lényeg, sebességtől függ, melyik sebességben érdemes használni a motorféket.
70 alatt egyes sebesség
70-100 között kettes sebesség
100-150 között hármas sebesség
Bátran kapcsolgass visszafele... Meg lesz az eredménye, hidd el. Nagyobb motorfék, nulla fogyasztás.
Utolsónak : Józan vagy??
"70 alatt egyes sebesség
70-100 között kettes sebesség
100-150 között hármas sebesség "
Azt megnézném amikor hatvannál dugsz egy egyest és lelépsz a pedélról !!!!!! :))
Az egyes csak elindulásra való - nem tanultad??
150-nél háromba vissza?? Egy átlag verda jó ha 120-at tud harmadikban....
Tudom,jó buli volt a tegnap esti de másnaposan ne oszd azt észt ....
:p))
Nem lett konkretizálva az autó típusa:D
Egy egyenes fogazású váltót (kapcsoló körmös) simán visszaraksz 60-70 körül egyesbe...tudom, mert ilyet használunk RTE-be a Ladákba ;)...igaz kicsit más kategória.
Utolsónak:
Én meg berakom egyesbe és addig nyomom amíg 240-nél leszabályoz az elektronika !
Igaz,hogy ez egy fokozatmentes automata váltó ...
Igaz ez nem Lada kategória sem RTE sem VFTS nem közelíti meg.
Itt a motorfékhez elég egy laza gázelvétel.
:p))
70 alatt egyes sebesség
bocsi de nekünk egy 2-ezres vectránk van és én nem merném azt berakni 70-ből 1-be akkorát rántana hogy az nem igaz lehet még le is darálná a váltót
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!