Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy tudok egy tizedmásodperc...

Hogy tudok egy tizedmásodperc alatt sebességet váltani?

Figyelt kérdés

Az autóversenyzők hogy csinálják, hogy a másodperc tö9rt része alatt váltogatnak fel-el? És nem látszik, hogy amikor elengedik a gázt, lassulna akár 1 km-t is az autó.

Amikor én megpróbáltam, hogy leugrom a gázról, kuplung, és megint tövig a gázt, annyit értem el, hogy abban a másodpercben lefulladt az autó :)

Akkor a forma-1-es versenyzők hogy tudnak olyan gyorsan váltani?


2011. júl. 17. 09:06
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
Mert az autójukba fél automata váltó van, ami azt jelenti hogy a kormány mellett van egy cucc és azzal váltanak. Ezt személy autóval gyakorlatilag megcsinálni lehetetlen.
2011. júl. 17. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:
De, ugyan-úgy leveszik a gázról a lábukat, és kuplungoznak, vagy abban nincs ilyen?
2011. júl. 17. 09:19
 3/16 anonim ***** válasza:
Nincs kuplung.
2011. júl. 17. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
Az autóversenyzők nem utcai autóval mennek.
2011. júl. 17. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
Pontosan, a Forma-1-es autókban nincs kuplung, és a kormányon lévő gombbal/kapcsolóval váltanak.
2011. júl. 17. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
100%

Jól látod a problémát: a felkapcsolásnál sokat lehet veszíteni. Ezt a versenyautókat tervező mérnökök is tudják, ezért sokat dolgoznak a probléma megoldásán. A versenyautókba például egészen más váltókat építenek, mint az utcai autókba.

A Forma-1-ben például félautomata szekvenciális váltó van, kuplungolni nem kell, az automatikus, kapcsolni egyszerre csak egyet lehet fel vagy le. A kapcsolást pedig a váltó mögötti fülekkel végzi a pilóta. De az sem mechanikus, hanem hidraulikus munkahengerek végzik. Vagyis a pilóta meghúzza az aktuális flepnit és egy nagy teljesítményű munkahenger villámgyorsan váltja az áttételt. Ezt utcai autón nem tudod megoldani, egészen más a váltó működése.

Azok a váltók, ahol ez ilyen gyorsan működik, általában szekvenciális egységek. Van kézi és félautomata változatuk is. Ezekkel egyszerre egyet lehet kapcsolni (vagyis ötödikből második fokozatba három lépcsővel jutsz el), de azt az áttételcserét villámgyorsan hajtja végre. Az utcai autókban a kétkuplungos automata váltók képesek ilyen gyorsan váltani két szomszédos fokozat között.

2011. júl. 17. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 A kérdező kommentje:

És akkor Ők váltás közben is tövig nyomják a gázt?

Ráfordulnak mondjuk 2-esben a célegyenesre, és nyomják a gázt tövig, és akkor 3-4-5-6-7?

1 mpre se kell levenni a lábukat a gázról?

2011. júl. 17. 10:05
 8/16 anonim ***** válasza:
igen tövig nyomják nem kell levenni a gázt a lábukról
2011. júl. 17. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 A kérdező kommentje:

És van olyan gyári utcai autó, amibe ilyen váltót raknak?

Gondolok itt valami Ferrari-ra vagy luxus sportautóra

2011. júl. 17. 10:13
 10/16 anonim ***** válasza:
ferrari lamborghini
2011. júl. 17. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!