Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy tudok egy tizedmásodperc...

Hogy tudok egy tizedmásodperc alatt sebességet váltani?

Figyelt kérdés

Az autóversenyzők hogy csinálják, hogy a másodperc tö9rt része alatt váltogatnak fel-el? És nem látszik, hogy amikor elengedik a gázt, lassulna akár 1 km-t is az autó.

Amikor én megpróbáltam, hogy leugrom a gázról, kuplung, és megint tövig a gázt, annyit értem el, hogy abban a másodpercben lefulladt az autó :)

Akkor a forma-1-es versenyzők hogy tudnak olyan gyorsan váltani?


2011. júl. 17. 09:06
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
Nekem automata váltós autóm van, de én egyszer nem veszem le a gázról a lábam. Elindulok D-ben, aztán nyomom mint süket a csengőt. Az autó meg váltogat magának, ahogy akar :)
2011. júl. 17. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:

Néhány újabb utcai sportkocsiban van ilyen "lepkés" váltó, de az is az F1-ből lett integrálva.

Az F1-ben tövig nyomják a gázt, csak fékezéskor nem, és az elektronikus motorvezérlés leszabályozza váltáskor.

2011. júl. 17. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:

Az utcai automata (vagy félautomata, tehát kuplung nélküli) autókban sem kell elvenned a gázt váltáskor. Az autó arra az 1 tized másodpercre computer vezérelve megoldja a dolgot.


Amúgy sok utcai autóban van ilyesmi, a BMW-kben triptronicnak, az audikban autotronicnak hívják. Az én automban váltókar van (előre ill. hátra kell lökni rajta egyet fel és le váltáshoz), de pl.: haverom 7-es BMW-jében a kormányon volt egy ugyan ilyen váltó, maga felé húzva lefelé, eltolva felfelé váltott a kocsi.

2011. júl. 17. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
Igen, utcán is vannak ilyen váltók. A kétkuplungos automaták (VW DSG, BMW M DCT, Mitsubishi Twin Clutch SST és társaik) képesek ilyenre: nyomod a gázt, ők meg kapcsolgatnak. Szoftvertől függően visszakapcsoláshoz is tudnak gázt adni. A méregdrága sportkocsikban egykuplungos, robotizált váltók dolgoznak, ezek is képesek ugyanilyen csokdákra. A BMW SMG-váltója például kezelhető volt kormány mögötti fülekkel és nagyon rövid váltási időt adtak meg neki, illetve ez is tudott gázt adni visszakapcsoláshoz. A Ferrari félautomata váltója is ilyen, a Maserati Cambiocorsa is, a Lamborghini E-gear nevű szerkezete is képes rá.
2011. júl. 17. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:

A mai korról már mindent leírtak előttem, de azért annyi kiegészítést tennék, hogy 30 évvel ezelőtt ez nem volt így.


Akkor még kellett kuplungolni, és ugyanúgy tudtak baromi gyorsan váltani. Hogy hogyan csinálták? Nagyon nagyon sokat gyakoroltak hozzá. A kuplungot elég volt kevesebbet nyomni, mert sokkal magasabban volt a fogáspontja, illetve úgy volt megoldva, hogy kisebb erővel is elég volt taposni... Tehát a pedálok kialakítása olyan volt, ami alapból támogatja a gyors váltást. Ettől persze még egy átlag ember ugyanúgy nem tudna ezekkel sem gyorsabban váltani. Meg kell tanulni hogy lehet gyorsan váltani, és sok gyakorlás árán már menni fog gyorsan. Illetve az is fontos hogy a szekvenciális váltónál nem kell keresgetni a sebességet, hanem csak tolod előre vagy hátra a botot, ami még gyorsabbá tudja tenni a váltást (illetve a váltókar útja is rövidebb)


Érdekességképpen linkelnék néhány videót:

http://www.youtube.com/watch?v=s0ieRNmgxiA


[link]

2011. júl. 17. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:
92%
Nekem a traktorba is ilyen működésü váltó van,a lényeg,hogy terhelés alatt kapcsolható legyen! Nem csak a szupersportkocsikba szerelnek ilyen rendszerű váltókat..
2011. júl. 17. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!