Ha sokat járnék pályanapokra akkor érdemesebb lenne a 10W40-es olaj helyet 50-est vagy 60-ast használni?
Ehhez tudni kellene milyen motorról van szó. Egy max 5500-at forgó 5 literes V8 és egy akár 9000-ret is elérő fordulatszámú kisebb motor között akadnak jelentős különbségek.
Van-e olajhűtő a kocsiban? Mennyire akarod széttaposni az autót? Van-e olajhőfok mérő műszer beépítve...
Talán ez utóbbi a legfontosabb, mert ez ad megfelelő támpontot az olaj választáshoz. Pályára kezdésnek mehet bele szerintem egy sima 5W50-es Valvoline, Mobil1 stb.. a menet közbeni mérésnél kiderül mit mutat, lehet átlag pályanaphoz ez is megfelelő. Nagy melegben nem kizárt, hogy szívó motorban is kelleni fog a 10W60.
Azért kell a hőfokmérő mert a különböző olajaknak a hőmérséklet függvényében eltérő a viszkozitásuk. Normál utcai használatban a W30,W40-es olaj nem nagyon melegszik 100-110 fok fölé, itt pont ideális a viszkozitásuk. A hőmérséklet növekedésével viszont "hígulnak" és mondjuk 140-150 fokon már nem hozzák a szükséges minimum viszkozitást így a kenésed sem és az olajnyomásod sem lesz normális.
Ahogy nő az üzemi hőfok, úgy válik szükségessé a magasabb viszkozitású olaj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!