Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha sokat járnék pályanapokra...

Ha sokat járnék pályanapokra akkor érdemesebb lenne a 10W40-es olaj helyet 50-est vagy 60-ast használni?

Figyelt kérdés
Jó állapotú szívómotorba?
2015. okt. 17. 04:11
 1/10 A kérdező kommentje:
*helyett
2015. okt. 17. 04:12
 2/10 anonim ***** válasza:
69%

Ehhez tudni kellene milyen motorról van szó. Egy max 5500-at forgó 5 literes V8 és egy akár 9000-ret is elérő fordulatszámú kisebb motor között akadnak jelentős különbségek.

Van-e olajhűtő a kocsiban? Mennyire akarod széttaposni az autót? Van-e olajhőfok mérő műszer beépítve...


Talán ez utóbbi a legfontosabb, mert ez ad megfelelő támpontot az olaj választáshoz. Pályára kezdésnek mehet bele szerintem egy sima 5W50-es Valvoline, Mobil1 stb.. a menet közbeni mérésnél kiderül mit mutat, lehet átlag pályanaphoz ez is megfelelő. Nagy melegben nem kizárt, hogy szívó motorban is kelleni fog a 10W60.

2015. okt. 17. 04:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
33%
Sustina 0W20, Sustina 0W30...nem tudod széthajtani a motorod soha... akár Maruti, akár Hummer..
2015. okt. 17. 06:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Hát attól függ, ha az autót használod minden nap, sok hidegindítással és hasonlók, akkor nem túl jó ötleg a 60-as. Talán egy 50-es még éppen elmegy.
2015. okt. 17. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Utcára az 50-es és a 60-as is felesleges, nem oda való. Én úgy gondoltam, hogy csak pályán használja az autót, csak ezt elfelejtettem odaírni :D
2015. okt. 17. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
1.6-os 8 szelepes, olajhűtő nincs, de olajhőfok mérő van. Utcán is használnám, pályán meg széttaposnám :D Vagy a kettő együtt nem megy?
2015. okt. 17. 13:50
 7/10 A kérdező kommentje:
Ja és 7000-et forog max.
2015. okt. 17. 13:51
 8/10 A kérdező kommentje:
Egyébként azért kell az olajhőfok mérő mert minél vékonyabb olajat használok annál jobban fog melegszik?
2015. okt. 17. 13:56
 9/10 anonim ***** válasza:

Azért kell a hőfokmérő mert a különböző olajaknak a hőmérséklet függvényében eltérő a viszkozitásuk. Normál utcai használatban a W30,W40-es olaj nem nagyon melegszik 100-110 fok fölé, itt pont ideális a viszkozitásuk. A hőmérséklet növekedésével viszont "hígulnak" és mondjuk 140-150 fokon már nem hozzák a szükséges minimum viszkozitást így a kenésed sem és az olajnyomásod sem lesz normális.


Ahogy nő az üzemi hőfok, úgy válik szükségessé a magasabb viszkozitású olaj.

2015. okt. 17. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Értem. Viszont az meg hidegben nem igazán jó, ugye? Vagy egy 5W50-es olaj jó kompromisszum lehet?
2015. okt. 17. 14:58

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!