Miért ég ki mindig a hátsó lámpa?
Van egy 125ccm-es motorom, aminek az egyenirányítója müködik, de a feszültségszabályzás nem megy neki. Kimértem és a fordulatszám függvényében ugrál a feszko. 10-65V között kb. Ettől éghetett ki a hátsó lámpa. Az első bírja, nemtudom miért és hogyan?! Van egy kapcsolási rajzom hátha segít, annyi a különbség, hogy az én motoromban nincs akkumulátor és önindító.
a kérdezőnek: gyárilag müködött a motor 7812 nélkül is!
tehát a hibát kell elhárítani, ha nem értesz hozzá vidd el szerelőhöz, ő érteni fog hozzá!
7-es vagyok, 10-esnek írom.
Szerinted milyen motor ad le 65V-ot? Gondold át. Képtelenség.
A saját tudatlanságodon nevetsz. 10 éve javítok motorokat, legyen szó smk, nagymotor, 2 vagy 4 ütemű, kapálógép, szóval pár dologgal találkoztam már.
Az LM78** szériában ha jól emlékszem nincs olyan stabkocka ami 14.4V-ot adna le (ennyivel töltjük a 12V-os akkumulátorokat), de az LM7812-es alkalmas rá, ha 4 diódát felhasználunk (olvass utána ha érdekel). Ekkor pontosan 14.4V-ot kapunk, amivel már tölthető az akksid.
Aztán, soha nem megy fel 65V-ra a feszültség, ha rajta van egy izzó is. Maximum 16-18V-ot mondok, de még ezt is sokallom. NEM VAGY TISZTÁBAN AZ ELEKTRONIKA alapjaival.
Kompletten kidolgozott, működőképes szabályzóelektronikai kapcsolásaim vannak (egyszerűek mint a faék), továbbá 3 perc alatt kijavítható lenne a hibád, de a bunkó viselkedésed miatt, segíteni NEM fogok. A viszont látás.
12 és 14:
A 10es vagyok. Nagyon sok motornál még terhelés alatt is felmegy 60-80voltig a feszültség. Ez jelemzően a nem külsőgerjesztésű megoldásoknál található olyan 4t motoroknál amiknek nagyom magas a max fordulatszáma és ezekben a feszültségszabályzó az időállandóval játszik.
Nemfolyamatosan egyenirányit hanem szakaszosan.
mérj meg egy fzr600 yahaha 3fázisú generátorának a kijövő feszültségét 10000fordulat felett! Meglepődsz mit kapsz a feszültségszabályzó a bemeneten!
De még sok motort mondhatnék ahol elég magas a feszültségcsúcs.
Igaz normális motorból kijön egy darab piros madzag amin rajta a stabil 12volt azt annyi és még 30év után se romlik el :) Véletlen elromlik két csavar fogja a generátort és a szíjtárcsán át egy hosszbordás szíj hajtja. Pl. zx750f és zx750h blokkok...(legelső zxr750)
A kérdező meg nem értem miért nem viszi el szerelőhöz, végülis ő dolga saját motorja megvásárolta akár fel is gyújthatja 3deci benzinnel és egy gyufával.
még egy a 14esnek: 14,35v felett hagyományos járműakunak nem szabad adni feszt, mert durranogáz lesz.
Ha te 14,40el töltöd az nagy gond, ott a penge élén táncolsz!
A 78xx re rászögelt BDxxx azért se jó megoldás, mert egy túláram esetén a BD bázisfeszültsége olyan nagy lesz, hogy átmegy zárlatba a tranyó és a 78xx bemenő feszét kirakja azt nézhetsz utána....
Másik nagy áramoknál ha ingadozik az áramfelvétel a feszültség is ingadozni fog.
Mérj meg egy ilyen 78xx+BDxxx kapcsolást ha pl. 7812nél bemenet 20volt kimeneten a terhelés 5A és hirtelen feltolod 10Are és hirtelen vissza 5Are nézd meg tárolós szkópon milyen kimenő fesz görbét fogsz kapni.
Az okádék az szép szó rá!
Kérdező, én is a szerelőt javaslom.
15-ösnek: Van bent a munkahelyen tárolós osci, csak meg kell érte verekedni ha használni szeretném. Sajnos megnyertük egy iskola végzős osztályát, így nálunk töltik a gyakorlatukat. Igazad van, a 78-as széria nem erre való.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!