Ti hasznát veszitek az első-hátsó ködlámpáknak és a hátsó ablaktörlőknek? Akármelyik ismerőssel vagy haverral beszélek mindegyik szidja ezeket a berendezéseket hogy semmi hasznuk és jobb lenne ha nem is lenne a kocsikon.
Első ködlámpát az szidja aki nem vezetett még igazi ködben.
Hátsó ködlámpa szintén nagyon fontos, csak nem számunkra, hanem a hátul érkezőnek. Persze ez is csak ködben hasznos, rengetegen feleslegesen használják.
Hátsó ablaktörlő, háát, nem is tudom, azért nem rossz. Egy sedanon például nincs is lehetőség erre, csak 5 ajtós autókon van. Én speciel nem nagyon használom a középső tükröt, viszont néha igen, mikor valaki jön a hátamnál, akkor a középső tükörben meg tudom nézni, hogy milyen autó, ki vezeti, stb. Ilyenkor hasznos ha tiszta a hátsó szélvédő.
Mindenkinek másak az igényei, szokásai. Például nagyon sokan vannak, akik sosem használják a belső visszapillantó tükröt. Vagy azért, mert teherautót is vezetnek és azon általában nincs, vagy azért, mert az IFÁ-s Miska báttya azt mondta, hogy csak az tud igazán vezetni, aki bele sem néz. Esetleg csak így szokták meg valami miatt. Na, nekik tök felesleges a hátsó ablaktörlő. Ha hótt' mocsok a hátsó szélvédő, nem okoz semmi nehézséget, mert úgyse néznek ki rajta. Én meg bele szoktam nézni a belső tükörbe, így örülök neki, ha van hátul is ablaktörlő és párátlanítás. Biztos, hogy kilátok az ablakon, ami nem rossz dolog.
A ködlámpák érdekes dolgok. A hátsó hasznos, szoktam is használni, ha épp van az autómon és szeretem, ha más is használja. Messzebbről látom vele az előttem haladót, annak pedig szoktam örülni. Annak nem, mikor a vakegér nem veszi észre, hogy közvetlenül mögötte megyek és csak azért is égeti bele a képembe a ködzárófényt. Pedig akkor már a helyzetjelzőit is látom és nem jobb a helyzet azzal, ha zavar a 21 W-os izzó.
A ködfényszórónak viszont nem sok értelmét látom. Több évtizedes probléma, hogy milyen magasan legyen. Ha elég alacsonyan van ahhoz, hogy bevilágítson a köd alá, akkor pillanatok alatt kavicsot kap a bura, a kerék felcsapja rá az összes vizet, rohad a tükör és az elektromos csatlakozás. Ha feljebb van, hogy biztonságban legyen, akkor meg belevilágít a ködbe, felvágja előttem a fehér tejfölt és nem látok semmit. Nem nagyon láttam még olyan ködfényszórót, amivel többet látnék, mint tompítottal, főleg úgy, hogy általában egyszerű, hengerszimmetrikus tükröket használnak, amik ugyanúgy terítenek vízszintes és függőleges irányban is. Pedig a ködfényszórónak csak vízszintesen kellene terítenie, függőlegesen nem.
A saját tapasztalatom az, hogy ködfényszóróval nem látok sokkal többet, mint nélküle és a szembejövő autókat sem látom meg könnyebben, ha világít a ködlámpájuk. Cserébe viszont marhára zavaró, mikor kettő helyett rögtön négy olyan lámpa világít a szemembe, amit utoljára a gyárban állítottak be. Meg az is nagy öröm, mikor a sok jó képességű az első esőcseppnél bekapcsolja a ködfényszórót és a ködzárófényt, mer' neki aztat mondta Jenő bácsi, az oktató, esetleg mikor szombat este rajoskodik a kétezerér' tankolt szakadt E36-tal, akkor helyzetjelző mellé felnyomja a 100 W-os "xenon-megalight-superbright-nuclear power" H1 vagy H3 izzóval tuningolt, égbe világító ködlámpát, mert a fásztenfjúriüszbe' a szuprán is úgy vót. Ilyenkor nem sok értelmét látom az egésznek.
Nekem mindegyik nagyon hasznos! Első ködlámpám nekem utólagos, jó fajtát vettem és nem a divatos fehéret ,hanem sárgát, én állítottam be, ha köd van akkor sokkal jobban bevilágítja a terepet, az eltérő fény.
Hátsó ködzáró is jó ,mert egyrészt ködben hasznos ha nem futnak belém, másrészt a seggtúró barmok elriasztására is alkalmas,mellesleg tolatáskor éjszaka plusz fényt ad.
Hátsó ablaktörlő is nagyon hasznos mert én szoktam tükörbe is nézni,minek csak a külső tükröket nézzem mikor nem kamiont vezetek? Magamat szívassam? Ott áll mögöttem egy motoros vagy egy ember a külsőből semmit nem látok belőle, simán rátolatnék ..
A külső tükröknek hatalmas holterük van amit lefed a belső tükör,és tiszta ablak mellett egyértelmű hogy jobb hátranézni.
Első ködlámpa: használom, átépítettem ledesre, így menetfényként funkcionál. Ködben semmire sem jó, mentem olyanban, hogy 2-es alapjárat, én előre és balra néztem, az utas jobbra-előre. Hiába kapcsolgattam mindent össze-vissza, sehogy sem volt jobb.
Hátsó ködlámpa: az említett ködben jó volt, távolabbról észrevehetett a másik.
Hátsó ablaktörlő: ilyennel felszerelt szedánom van, az autót rendszeresen mosom, 50-60 fölött pedig szakadó esőben is száraz marad az üveg és nem is koszosodik. Emellett feketére van fóliázva, tehát sokat nem is érne ha használnám.
1-es vagyok
Érdekes amiket írtok, hogy nem hasznos az első ködlámpa. Továbbra is azt tudom állítani, hogy nem vezettetek még igazi ködben, vagy tényleg valami f0s ködlámpátok van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!