Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 3,37 l-es 2000-es Fiat Punto...

3,37 l-es 2000-es Fiat Punto fogyasztás. Létezne?

Figyelt kérdés

Vettem egy 2000-es évjáratú Fiat Punto-t, 1,2 16V HLX 59kW/80LE. Vannak kisebb hibái, mint pl. szelepszár szimering csere esedékes, mert hidegen kéken füstöl picit, meg egy-két kopó alkatrész csereérett. De motorikusan egy álom, húz, nem rángat, egyenletes alapjárat, kis fürge jószág. Eddig csípem...


Az átlagfogyasztás mérő most 29,6 km/l-ert mutat. Mikor megvettem, ez 13,3 km/l volt. Ez úgy tudom azt írja, hogy ennyi km-ert mehetek 1 l-er benzinnel. Namost nekem így átszámítva 3,37 l/100km jött ki. A gyári adat 5 l országút, 7 l város.

Budapestről járok ki dolgozni, durván napi 40 km oda-vissza + hétvégén piac, bevásárlások.

Most vagy a fedélzeti gép nem számít valamit jól, vagy én tudok valamit... :D

Vélemény?



2015. szept. 27. 00:02
 1/7 anonim ***** válasza:
A km/l nemlétezo mértékegység. Angliában van a mile/gallon amiben mérnek. Úgy a 29.6 még reális is.
2015. szept. 27. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Könyvében is ez van, hogy km/l-ben jelzi, illetve alá is van írva a kijelzésnél, hogy km/l. :)
2015. szept. 27. 00:12
 3/7 anonim ***** válasza:

km/1l létező de ritka.

Tök8 mit ír ki, teli tankolod, lenullázod, aztán újból teli tank és kiszámolod.

Annyi amennyi, ha tetszik az érték ha nem annyival jár el az adott gépkocsi!



A kék füstremeg:

-nem biztos csak szelepszár szimmering

-ha szelepszár szimering egy fiatal kocsin kikopik akkor 99% szelepvezető csere is kell(ezt furatmikróval lehet mérni) és a szelepvezető csere meg a szelepfészek ilesztést is magával viszi, ami meg a szelep tömitő él köszörülését is! Nem megfelelő tömítő él esetén nem szabad neki állni becsiszolni se!

Ahol még olaj juthat az égéstérben(ami miatt füstől) az a következők:

-forgattyúsház szellöző ha ott nagy a nyomás ami oválisra kopott hengertől lehet, mert munka ütem közben átjut oda az égés közbeni magas nyomás, a nagy nyomástól az olajgőz feljut a szívósorba)

-kopott gyűrűknél(nemtudja lehúzni az olajködöt)


Szétszedéskor több ponton ki kell mérni furatmikróval a hengereket és mikróval a dugókat, illetve hézagmérővel a gyűrű hézagokat.

2015. szept. 27. 00:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 pitykejazmin ***** válasza:
Milyen válaszok ezek.nem is ezt kérdezte.l/km ez igy van 25.26 km /l ir ki nekem is 80nál. A fedélzetit nullázd le mert ez általában ha kevés a benzined úgy marad amit utoljára mért.nyomjad hosszan a nullázó gombját és utánna pontosan fog mérni.
2015. szept. 27. 07:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Most néztem én is a könyvében, hogy hogyan kell nullázni. De az lesz a tuti, hogy majd fizetésnél telenyomom, és mindent kinullázok. Aztán majd a megtett kilómétereket elosztom a következő tankolás mennyiségével. Ez a módszer még nem csapott be egyszer sem, ha közben nincs rátankolás. ;)
2015. szept. 27. 10:38
 6/7 anonim ***** válasza:

Biztos ,hogy csal a mérőd. Ilyen fogyasztást egy 1.2 dizel vw Lupo tudna hozni talán vegyesbe,az is nehezen.

Amúgy a Fiatoknál bevett dolog ez a km/liter mértékegység.

2015. szept. 27. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim válasza:
Nekem 25 km/liter volt eddig a csúcs ugyanilyen motorral.. viszont most volt olaj-, gyertya- és gyújtókábel cserém (57.000 km van a kocsimban) és romlott a fogyasztás.. :/ .. ilyenkor nem javulnia kéne?
2017. dec. 1. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!