BMW 320i e46 vasarlasnal mire kell figyelni?
10-es válaszoló:
Szerintem kicsit összekavarodtak nálad a dolgok ezzel kapcsolatban, ami nem is csoda:D
320i kizárólag sorhatos motorral lett szerelve, facelift előtt 2 literes 150 lovassal, facelift után pedig 2.2 literes 170 lovas motorral.
Amire te gondolhatsz, az szerintem a 318i, amely a kezdetleges 1.8-as motor helyett faceliftnél kapott egy 2 literes, de még mindig 4 hengeres motort.
(316i meg a 1.6-os motor helyett egy 1.8-asat)
kérdező:
Ha komolyan e46-ot szeretnél venni, akkor mindenképp érdemes ezt pl elolvasnod:
Amikre nagyvonalban figyelni kell, az a rozsda, főleg az ajtóknál és a küszöbnél(a küszöböknél könnyen a lemez közé tud menni a víz, ez típushiba,erre figyelni kell) , nem-e volt rommá törve, és hogy motorikusan mennyire jó. Ez a sorhatos motor nagyon stapabíró jószág, viszont sajnos bármi leamortizálódik ha rossz kezekbe kerül.
Plusz ami az e46-os kényes dolga, az a futómű.
Németországban már talán 3000-4000 körül ki lehet fogni használhatót, viszont főként facelift előttit. Nem mondom hogy szalon állapotú, és hogy 3000-től az összes nagyon jó állapotban van, de kis szerencsével, és kellő körültekintéssel(meg persze jó időzítéssel, mert a használhatót mindenhol hamar elviszik) nem lehetetlen, de ez is olyan procedúra ami jellemzően hónapokig eltart akár a neten való keresgélés is.
Az ilyen 1000-1500-2000 eurós példányok jellemzően teljesen lelakottak.
Magyarországon pedig jóval drágábban lehet használhatót venni általában, mert sokan behozzák az 1500-ért megvettet és azt is jellemzően 900ezerért árulják.
Ami pozitívum, hogy könnyű modulos felépítésű, és az se baj ha kevésbé felszereltet veszel meg, mert egy rakás olyan extrát utólag be lehet építeni szinte fillérekért utólag, amik újkorában többszázezres extrák voltak.
10-es vagyok.
Igen, mert régen egyértelmű volt E36-tal bezárólag. Aztán E46-ot nem is akartam, de most spokat megyek így kellett egy kis diesel, és meg voltam győződve hogy benzinesben is 4 hengeres van 320-ban.
Meg volt egy céges 1-esünk az első szériából, azt hiszem ott meg már minden 2literes diesel motor 116-120ig. Nekünk a 16-os volt.
Ok akkor végeredményben maradhatunk annyiban, hogy az olcsók amiket a töröktől lehet venni azok rosszak. Az olcsó amit a némettől lehet venni az is rossz.
Írtam, hogy az olcsón vettekkel szinte mindenki úgy jár, hogy nem törődik vele és a fél autót ki kell cserélni. Könnyebb dícsérgetni itt, meg a haveroknak hogy milyen hibátlan, mint szembenézni a valósággal hogy ezeknél a 4000 euróért már megvehető daraboknál már a fél autót ki kéne cserélni. Ha én is vettem volna egy olcsó szärdarabot, akkor én is itt dícsérgetném, hogy ha meghirdetem legyen rá vevő. Ez már csak így megy.
Régi motoros vagyok, ismerem a piacot a szakmát, meg ezt az autótípust is, azokat a szärokat is amiket olcsón hoznak. Múltkor valaki előttem dícsérte az ilyen ótóját, csak amit ránézésre meg tudtam mondani lett volna rajta pár százezres javítás, de nem mondtam meg neki, majd telefonál hogy hozzuk el az autót amikor rájön magától is.
"4000 euróért már megvehető daraboknál már a fél autót ki kéne cserélni."
Azért ezt nem osztanám. Legalábbis németeknél kb 4000-5000 az amin mondjk nem cserélek olajon kívül semmit. Én sem ma kezdtem. Ha meg használtautónál hűtőt cserélsz az nem tétel.
Az 5-ösöm 4500 eurós szar volt, 70 ezer km alatt, 1 hűtő, egy kuplung volt a mérleg. (a kuplung az én heppem volt, mert kicsit hullámzott csúsztatáskor, aszerelő szerint még akár 50-et elment volna, engem zavart) Ezt azért lássuk be nem a fél autó. Most a parkolós meghózásokat, meg belémszállásokat nem számolom mert az minden autónál ugyanannyiban fáj ha új ha régi.
A 3-as eddig szintén nem rosszul zenél. Lekopogom.
Ami tény hogy ha az utánaszaladgálást túlórával töltöm, mire találok értelmeset ami ebben az árban van, lehet jobb rádobni egy ezrest vagy ezerötöt. Nem beszélve arról hogy a "jó" ajánlatok mindig legalább 400km-re vannak, és csak ott derül ki hogy tényleg jó-e.
Osztanád vagy nem, attól, hogy csak olajat cserélsz egy olcsó 4000 eurós autóban, még több mint valószínű hogy mást is kellene. Például ezek már nagyjából 300 ezer km-t is megfutottak már (ha találsz kint kevesebbet ennyiért, azt visszatekerték, mert ők is tekerik az órát).
Ilyen sok kilométer futásnál már ideje a lánccserének (írtad azt te csináltattál is), ami azért nem kicsi nem olcsó művelet, ezek közül ennyi futásnál még a benzinesek is tele vannak vastagon kokszlerakódással, kipucolni az ellustult motort megintcsak nem kis munka, vagy költség, a futóműve ennek a típusnak elég érzékeny, nem lesz semmi költség csereberélni annak sem az alkatrészeit, mert még ha tényleg a tökéletes utak lennének is kint, a sok kilométer nagyon nem múlik el nyomtalanul.
Látom, hogy annak a párján vagy, hogy mindenből a legolcsóbbat kell megvenni, mert még az is elmegy. Végülis igaz, csak azért egy olyan olcsón vett autón látszik az hogy már agyonhasználták és én legalábbis égőnek tartanám, bármilyen márkáról is legyen szó, és az árban legalul helyezkedő autónál sorozatosan várhatók meghibásodások, költekezések.
A német azért szabadul meg ezektől az olcsóbb sokat futott darabboktól, mert már sokat használta őket és már neki sem gazdaságos a fenntartásuk, akkor meg jön az átlag németnél kisebb pénzü magyar és ő azt gondolja, hogy neki majd gazdaságos lesz annak a kiszolgált autónak fenntartása, persze, biztosan...
Inkább a jó állapotú, keveset használt darabok fenntartása lesz gazdaságos, itt igaz, hogy drágán veszed meg, de a végén olcsó lesz, mert keveset kell a drágábban megvett jobb állapotú autóra költeni. Csak az a gond, hogy a jobb állapotúakat előszeretettel veszi meg egy másik német (az hogy drágább a jobb az nem zavarja a németet), még mielőtt odaérne egy magyar.
4000 euró egy lánccsere. 200 ezerrel vettem az autót, és annyit mutat az állapot is, ennyit értek hozzá. Ki tudom olvasni az összes vezérlőt. Szervizkönyv vezetve BMW-Kasselnél. Nyilván 500 ezer van benne, csak hogy jól átcsesszenek, rendberakták, és ráköltöttek többet mint amiért megvettem. És ezt a 71 éves bácsi tette. Ebben az esetben viszont nem érdekel hogy 500 lenne benne.
Tudom magyarországon divat mindenkit falábónak nézni és leosztani, meg mindenre meg van a jó duma,
de én sem ma születtem autótéren.
De ha nem haragszol, van itt helyben szerelőm, akinek adok a szavára. Ha ő azt mondja hogy csak olajat kell cserélni, akkor nekem az azt jelnti hogy azt kell. 5 év alatt még nem ért csalódás.
Arra meg hogy a legolcsóbbat kell venni mit mondjak. A cég egy e36 volt ami elmegy 1 évet aztán bontó. Csak ahogy egyre többet láttam, ment felfelé az igény, mert alatta roncsok voltak. A legolcsóbb 2200 volt 300ezer km-rel. ha most ezzel csak 30 ezret elmentem, már megspóroltam az árát, de 250ezernél kidobom/elajándékozom már bőven megérte. (bár ezt kétlem) A hengerműbe járni és pornak kitenni (mindent vörös por lepbe) pont jó lenne akár egy e30 is, aki villogni akar, vagyen valami új korei vagy indiai csodát.
Arról meg hogy mit kell cserélni vagy nem, én még amikor az 5-öst vettem, csak a motorháztetőn volt lyuk, kapott új motorháztetőt 600 euróért, eredetit, mert nem akartunk gányolni. Akkor nyiván az autóim meg tele vannak kicserélendő alkatrészekkel mert sajnálom a pénzt rá. Vagy egyszerűen hülye vagyok a szerelővel együtt és nem vesszül észre a kilógó hajtókart a 4-es hengeren.:D
"Csak az a gond, hogy a jobb állapotúakat előszeretettel veszi meg egy másik német (az hogy drágább a jobb az nem zavarja a németet), még mielőtt odaérne egy magyar."
Csak mások az elképzeléseink a jobb álapotúról. Van 2 kolegám. Egy ruszki kivagyi, aki mindig mindent elad ami 2 évnéll idősebb (bútor, tv mosógép stb.).
Van egy A-s mercije, 1200 eur-t akart érte akb 130e km-rel. Kérdeztem a német kolegát, miért ilyen olcsó, ok hogy kis doboz, de es semmi érte. A válasz az volt hogy hú de sok egy németnek 120 ezer km, így eladhatatlan.
Amikor meséltem hogy vettem dieselt 200e km-rel, kb. úgy reagált mintha ekkor már ipari hulladéknak beillene. (hozzátenném hogy állapotra kb ott van, hogy a nepperek ezeket viszik haza és tekerik 100 környékére. Cikinek nem mondanám. A legcikibb talán a mai fiatalságnak a gyári vasfelni.
Nézd, te egy eszményi autó képét írod most itt le, ami állítólag még nagyon olcsó is volt, közvetlenül előtted nagyon sokat költöttek rá és tökéletes állapotban volt. 4000 euróért. Vagy így van, vagy nem, nem tudhatjuk.
Nézd, találkoztam már néhány mese-mesterrel és láttam már nagyon sokszor és most is látom a valóságot, a kinti és otthoni autókról és én az én tapasztalataimat írtam le nagy számú megnézett autó után.
Azt is megjegyezném, hogy autónepperek is gyakran írnak ide és hülyítik a népet az eszményi jó autókkal, mert nekik mindez fellendíti az üzletet, hogy el tudják adni a dágvány autókat amiket behoznak. Meg tudod, messziről jött ember azt mond amit akar.
DE tételezzük fel, hogy a te eszményi autóleírásod igaz és tényleg nagyon olcsón vettél egy olyan autót, amit egy 71 éves bácsika használt, vasárnap, templomba járásra és unokalátogatásra, és ráköltötte az autó vételárát még egyszer, hogy csakis neked, magyar autóvásárlónak milyen jó legyen, mert lényegében akkor neked ingyen adott egy autót (4000 vételár - 4000 eur eladás előtti szervizköltség).
NE értsd félre nem akarlak hazugsággal vádolni, csak azt akarom bemutatni, hogy az ilyen eset mint amit leírtál, 100000000000000000-ból 1 darab. Azaz a kérdezőnek esélye sincs ilyet kifogni.
Akkor meg nem jobb, ha megfogadja a többi tanácsot?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!