Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hirtelen lassítás után,...

Hirtelen lassítás után, hogyan kell "leváltani"?

Figyelt kérdés
Mostanában kezdtem el vezetni, szóval csak kisebb forgalmú utakon közlekedtem, viszont az alapvető dolgokat már nagyjából érzem (kormánykezelés, kuplungcsúsztatás, váltás). Azonban a leváltásnál (lassításnál) elég bizonytalan vagyok. Feltételezem, hogy hirtelen fékezés után (70-ről 20-30-ra egy váratlan esemény miatt) a megfelelő sebességfokozatba kell leváltani. Ha ez ötösből kettesbe való váltást jelent, akkor úgy. Viszont az oktatóm, azt mondta, hogy a váltást úgy kell megszokni, hogy ne is nézzek rá és teljesen ösztönösen csináljam. Viszont akkor honnan tudom, hogy melyik fokozatból melyikbe akarok váltani. Tudom kicsit zavaros és kezdőként sokat kell gyakorolni, mire ráérzek, de pl. egy 80-ról hirtelen fékezés során, hogyan és milyen sorrendben kell használni a pedálokat és hogy kell a sebváltót kezelni? Nem tudom, hogy más kezdőként hogy élte meg az első élményeit a sebesség váltással, de nekem néha olyan (persze lesarkítva), mintha egyszerre dekáznék két labdával. Ja és egy mellék kérdés: milyen esetben kell használni a kuplungot fékezéskor?

2015. szept. 24. 22:23
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
4%
nem vagy csaj/nő véletlenül? és szőke?
2015. szept. 24. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
ha mondjuk mész 80 körül 5. fokozatba és hirtelen fékezel akkor kell a kuplungot használni, tehát ha a lassitás akkora h a motor nem birja el az adott sebességi fokozatot akkor kell benyomni a kuplungot de erre ugyis ráérzel majd és rutinbol fog menni. mint ahogy az is h hányadikba váltasz, nem kell nézni, lenyulsz és érzed h melyik fokozatba van a váltó. sorrendben meg ugy h elveszeg a gázt, átlépsz a fékre, kékezel de a kuplungot nem nyomod be még azért nem mert ki kell használni a motorféket és igy jobban tudsz fékezni majd mikor annyira leesik a fordulat akkor kuplungolsz mielőtt még rángatna
2015. szept. 24. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 A kérdező kommentje:
Nem vagyok szőke és nő, csak nem értek az autókhoz és nem is érdekelnek csak a közlekedés miatt van szükségem jogsira. Az már új infó nekem, hogy akkor kell kuplunggal fékezni, ha úgymond "átugrok" egy seb.fokozatot (ne fulladjon le) és utána, az adott sebességnek megfelelő fokozatba váltok le, igaz? És mi van akkor ha elém ugrik egy őz és 80-ról 30-ra kell lefékeznem viszont a hirtelen reflex miatt kuplung nélkül kell ezt megtennem, leáll az autó? Vagy reagálás és fékezés után azonnal kuplung be és betenni a sebességnek megfelelő fokozatba?
2015. szept. 24. 23:34
 4/16 anonim ***** válasza:
8%
Mész 80-al. Hirtelen fékezni kell. Benyomod a kuplungot, fékezel, lelassítasz hirtelen és amikor már csökkented a fékerőt, mert nem kell tovább fékezni, akkor váltasz be abba a sebességfokozatba, ami a legmegfelelőbb abban haladási sebességben. (Pl. 25-re visszafékezel, akkor kettesbe. Ha 40-re, akkor hármasba, erre majd úgy is ráérzel. Ezután szépen mész tovább. Ennyi.
2015. szept. 25. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, tehát a leváltás befejezéséig végig lenyomva van a kuplung, hogy ne fulladjon le, így most már érthető.
2015. szept. 25. 01:00
 6/16 anonim ***** válasza:
85%

Ne beszéljetek már butaságot!

Fékezéskor mindig előbb fékezni kell, mert ha benyomja a kuplungot még a motorfék is megszűnik ami gázpedál elvételkor van(hameg gurul akkor eleve motorfékkel gurul, kivéve ha van szabadonfutó, mint a 2t trabin).

Lefuladni meg addig nem fogsz amíg a hajtott kerekeid sebessége nem nulla.

Gondolom modern kocsi, így az ABS nem engedi nullára fékezni se, mert ahhoz csúszás alakulna ki.

Régi abs nélküli kocsit is ha le is fullasztanál pár másodperces állora fékezett hajtott kerekekkel amint felengeded a féket és a kocsi még mozgásban van megindul, mint amikor betolod a kocsit(ha rossz az aksi ugye akkor is betolod és beindul)


fékezni mindig gázelvétel ha gázon a lábad aztán fék.

már rég fékezel mikor a kuplungot benyomod visszaváltáshoz. Azt, hogy mikor melyikbe rakod vissza a váltót meg kell szokni, minden kocsinak más az áttétele és kérdés futóval vagy futó nélkül esetleg emelkedőn felfelé, stb.


Amikor a régi kocsimat elég volt visszarakni 5ből 4be ott a mostanit 5ből 3ba rakom.

2015. szept. 25. 01:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:

Persze, szokni kell, senki sem született úgy, hogy első alkalommal úgy dobálta a sebességeket, mintha Schumacher lenne.

Most magyarázhatnánk a szituációkat, hogy mikor hanyasba kell váltani, de szerintem az oktatót kéne kérdezd, ne legyél szégyenlős, mert ez az ő dolga, hogy mindig mondja hogy hanyasba válts és miért. Később magadtól is menni fog.

2015. szept. 25. 07:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
22%

Te jó ég...és ilyen ember szabadon közlekedik!!!!!Kicsit komolyabban kéne venni ezt az alkalmassági dolgot.....

Meg amúgy külön gratulálnék az oktatódnak.......mestere lehet a vezetésnek meg az oktatásnak......

2015. szept. 25. 07:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
Úgy kell leváltani mint felváltani... Az megy?
2015. szept. 25. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:

6-os tökéletesen leírta. A kuplungot arra az időre nyomod ki amíg egyik sebességből a másikba rakod a váltót. Ezt pedig ilyen intenzívebb fékezésnél a fékezés végén csinálod, nem az elején, és nem közben. Nem is lenne rá időd.


Csak egy kérdés, hogy lehet meg a jogsid, ha nézned kell a váltót váltás közben?

2015. szept. 25. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!