Ha lenne 30-40 milliótok autóra elgondolkoznátok egy Tesla Model S-en?
Röhögök a sok ellenző szemellenzősön. Jólé lepontoztak, de lesz@rom. Ha rajtuk múlna, lovaskocsin járnánk, petróleumlámpa mellett mártogatós lúdtollal írnánk, és postagalamb vinné a levelet.
Lehet lepontozni majmok, de 25 év múlva nyoma sem lesz a belső égésű guruló rákgyáraitoknak.
A lovas fuvarosok bő száz éve elátkozták Karl Benzt... ti pont ilyenek vagytok. Ti is szemtanúi lesztek egy olyan váltásnak belső égésű motorról elektromos hajtásra, mint ami a XX. század elején zajlott, lóról-gőzről belső égésű motorra. Tetszik, nem tetszik, ez van.
Remélem nem lesz magasabb ez a válasz 0%-nál.
Én mindenképpen. Sőt, még a "tankolás"-t is megoldanám megújulóból. Hopp a háztetőre egy enHome rendszert
( [link] ), és máris ingyen tankolsz, főzöl, fűtesz, stb :)
Tulajdonképpen 2003-tól kezdték el fejleszteni az autóikat szinte a nulláról, 2008-ban pedig piacra dobták az első autót ami képes volt 200 km/h-s végsebességre, valamint egy feltöltéssel 400km megtételére, ezzel egy iszonyú gyomrost vittek be a járműiparnak azzal, hogy az elektromos motor képes felérni a benzinmotorhoz.
2008 óta pedig igen sokat vittek már véghez. A hatótáv már alulról súrolja az 500km-et, a végsebessége és a gyorsulása már-már egy közép-felső kategóriás sportkosival egyenértékű. Emellett az akkumulátorokra 10 év garanciát vállalnak, de mivel a Tesla már árul olyan akkumulátorokat otthoni napelemes rendszerekhez, amire 25 év garancia van, így valószínűleg ez az autókba is be fog kerülni. Bár tény és való hogy az akkumulátorok előállítása igen környezetszennyező, de a Tesla fejlesztői részlege már képes nagyjából 70-80% ban újrahasznosítani a saját akkumulátorait. (és ez csak a jelenlegi technológia) Jelenleg úgy számolják, hogy a jelenlegi legfejlettebb technológiával rendelkező Tesla autó "károsanyag kibocsájtása" kb. 1.5L/100km-nek felel meg ha feltételezzük, hogy nem megújuló energiaforrásból töltjük, illetve ebbe az akkumulátorok előállítása is benne van. (nem, ez nem gyári adat, az AutoBild és a TopGear is nagyjából erre az értékre jutott)
Hogy őszinte legyek, én még várnék vele egy kicsit. Egyrészt a Tesla múltját figyelembe véve, ezek még az elkövetkezendő 10 évben elképesztő dolgokat fognak produkálni. Mivel Elon Musk (a Telsa motor tulajdonosa) többek közt a PayPal alapítója is, így szinte kiapadhatatlan anyagi erőforrással rendelkeznek. Szóval van miből fejleszteni.
Másrészt a jelenlegi elektromos autók sajnos nem tudják kielégíteni az igényeimet. Sokszor kell az ország másik felébe utaznom ahol max. 1-2 órát maradok és már jövök is haza. A hatótáv még igen korlátozott, idehaza nincs gyorstöltő rendszer kiépítve és 1-2 óra alatt pedig nem tud annyit felvenni a hagyományos rendszerből, hogy haza tudjak menni.
Az a probléma a belsőégésű motoroknál, hogy már lassan a technikai csúcsukra érnek és onnan nem lesz hova fejlődni. Gyakorlatilag 1914-ig mindenki úgy gondolta, hogy az elektromos motor lesz az elterjedtebb, mert jóval egyszerűbb és olcsóbb volt a gyártásuk. De sajnos az akkori hatótávolságuk jó ha elérte a 80 km-et, így végül a benzin nyert, majd 100 éven keresztül azt csiszolgatták és fejlesztgették. Azóta pedig csak néhány gyár foglalkozott az elektromos hajtással, azok is csak hybrid szinten. Egyszerűen ez a terület teljesen kiaknázatlan maradt.
Aha igen, csak a lovaknál nem volt még ott az olajipar... nem 20, nem 30 még tovább meg fog maradnia klasszikus belső égésű motor.
Túl sok pénz van az olajban ahhoz, hogy hagyják elúszni az egészet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!