Miért nem terjednek jobban a villanyautók?
Konkrétan itt a Teslára gondolok. Sok ideig arról volt szó, hogy nincs elég erős akku, stb, stb, errefel 2009-ben egy teljesen ismeretlen gyártó (ismertük a Teslát de nem mint autómárkát) piacra dobott egy majdnem tökéletes villanyautót, amely gyönyörű, BMW M5-ösöket aláz, elmegy 400-500 km-t egy töltéssel, és gyakorlatilag szervizbe sem kell hordani. Ja és ahhoz képest, hogy milyen erős és milyen nagy autó, nem is annyira drága.
Errefel a nagy neves gyártók, mint a BMW, Audi, Lexus és sorolhatnám, erőlködnek a hibrid autókkal, amik ráadásul bekajálnak 8-10 litert, de azért elkérnek 30-40 millát értük. Vagy tényleg igaz, hogy ők nem akarják a villanyosok elterjedését, és ezért nem láthatunk még teljesen elektromos BMW-t vagy bármi mást?
Ja igen, amúgy én is utáltam a villanyautókat, de mióta kijött a Tesla, azóta már imádom, ha gazdag lennék, azt vennék.
Az a baj hogy amit irtál nem igaz!A házban ahol lakom(ausztria)van egy csávó,neki van egy ilyen autója,és 45 évesen nem száguldozni használja,de még igy is hogy kiméli még nem tudott 300km-nél többet menni egy feltöltéssel!Arról meg nem is beszélve hogy egy teljes feltöltés egy hagyományos konnektorról több mint 17 óra.....Az ilyen nagy teljesitményű kiépitett villamos töltőknél is kell másfél óra!Úgyhogy pontosan emiatt nem terjednek egyelőre akkora tempóban az elektromos autók,mert a gyors és tartós feltöltés hiánya miatt nyűgös velök a küzlekedés!
"szervizbe sem kell hordani"..erről csak annyit,hogy mivel teljesen elektromos mindene,itt nem is hagyomásnyos értelemben vett szervizelésről van szó,hogy cserélik a vezérművet,olajcsere stb stb,hanem ha bármi "hibakódot" dob vagy akármi baja van muszáj vagy a szervizbe menni mivel laptopról "javitják" amihez komoly szoftverek vannak,amiket te nem töltesz le otthon torrentről!
A hibridautókkal meg pont azért erőlködnek mert kiküszöbölhető velük ez a lemerülés/töltés probléma,mert a benzinmotor bármikor tud áramot fejleszteni az elektromosnak!
2-es
Lehet igazad van, én is csak a neten olvastam a hatótávról, a szervizbe sem kell hordani, azt arra értettem, hogy nem kell olajcsere, és a motorja nem több száz alkatrészből áll, ami bármikor tönkremehet. Azt meg nem hinném, hogy olyan gyakran jelez hibakódot.
Igaz, hogy az akkuval gondok vannak, én ezt az autót nem is arra képzelném el, hogy ezzel menjek Németországba üzleti utakra, de napi 100-200 km-re alkalmas, éjjel pedig ráér töltődni.
De akármilyen gyermekbetegségei is vannak ennek az autónak, figyelembe kell venni, hogy ezt az autót gyakorlatilag egy családi vállalkozás épitette a semmiből, és már évek óta egy nagy neves gyártó sem tudott (vagy nem akart) még csak hasonlót sem épiteni.
Akinek van 20-30 milliója egy autóra annak nem számít annyira a fogyasztás, mint annak aki hitelre vesz 1-2 milliós autót.
Inkább vesz az illető egy BMW-t és azzal eljut Münchenig gond nélkül, míg a Teslával a Pécs-Szeged-Pécs út se megy, csak ha fel tudja valakinél tölteni az aksit Szegeden és van erre tizenpár órája.
Majd ha elérhető áron lesznek olyan elektromos autók amik 400-500km-t tudnak egy töltéssel akkor népszerűbb lehet.
Azért, mert méreg drágán (30+ millió - egy új 7-es BMW ára...) kapsz egy korlátozottan használható autót.
Ahogy már említették előttem drága, nagyon rövid a hatótáv és hosszadalmas a töltés.
A közhiedelemmel ellentétben pedig aki 30 lepedőt költ egy autóra az nem csupán a sarki közértbe akar vele járni - hanem az esetek 95%-ában használja, dolgozik vele. Ez sokszor napi több száz km-es futásteljesítményeket jelent, amire egy elektromos autó nem képes. Aztán egy dízel BMW-t megtankolok 3 perc alatt amíg megiszom egy kávét és már mehetek is tovább.
Nyilván nem a fogyasztásról szól ez az autó, ebben az árkategóriában. A hatótávot illetően pedig akinek ilyen autója van, annak van másik is, mondjuk egy dizel BMW. (nem számít a fogyasztás mégis mindenki dizel BMWt vesz...)
Ja igen, az is érdekes, hogy a BMW I8 drágább, pedig azt tényleg nem nevezném jónak, mert se nem igazi sportautó, se nem utazóautó, semmire sem jó.
Na meg a Teslának sincsenek gondjai az eladásokkal, én inkább azon csodálkozok, hogy más nem gyártott még ilyen autót.
Az butaság hogy aki ilyen autót vesz annak nem számít...
Aki 30 millás autót vesz annak is számít, hogy az autó élettartama alatt (legyen mondjuk 300,000 km, ez a reális, utána meg megtekerik 120-ra és megveszi a következő balek) bukik-e 5 milliónyi üzemanyagot vagy sem. Mert kb. ennyi a reális különbség.
Amúgy sokan azért vesznek dízelt, mert jobb a menetteljesítménye 6 hengerig, mint a benzinesnek. Sőt, sokak szerint már a 4.2 V8 dízel is jobb, mint a benzines társa. Nagyobb a nyomaték, jobban viszi a nehéz kasztnikat sztrádatempó alatt.
"én inkább azon csodálkozok, hogy más nem gyártott még ilyen autót."
az előbb irtuk,hogy minek?meg nincs is rá igény.......de ha valakinek mégis ez kell akkor ott a tesla....a bmw,toyota stb azért nem fog kifejleszteni millió pénzből meg gyártani egy olyan autót amiből jó ha 1000-et vesznek egy évben!
A Teslának azért nincsenek gondjai az eladásokkal, mert egy kis cég... 15-20e autót tudnak gyártani évente. Egy VW konszern havonta többet gyárt ennél.
A Tesla luxus autó. Olcsón nem lehetne megcsinálni, ha meg butítanának rajta, hogy középkategóriás legyen az ára (mondjuk max. 10 millió) akkor a kutya sem venné meg, mert nincs piaca.
Ezért nincs konkurenciája sem, nem lenne értelme.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!