Villanyautók fűtése: klímaberendezés vagy Peltier-elem?
Melyik éri meg jobban? Melyiknek jobb a hatásfoka?
A Peltier-elemet természetesen úgy gondolom, hogy nem külön fogyasztóként kötik be, hanem sorba kötik a motorral.
Lehetséges ilyen megoldás?
"#1, ha nem ismered a működését, miért írsz? "
Hát jobban ismerem, mint te...
Először is a villanyautók akkumulátorról működnek, ami egyenfeszültséget ad. Kiválóan sorba köthető bármivel.
Másodszor azt is írtam, hogy a 10% hulladékhő nem sokra elég - szemben egy robbanómotor 60-70%-ával.
Harmadszor is, ha tudást akarnék fényezni, akkor tanítani mennék, vagy blogot nyitnék valahol.
Ide kérdezni jöttem.
nA, már írni sem tudok:
SZóval, azt akartam írni, hogy a villanyautókban nem egyenáramú motor van.
Ezt értettem már elsőre is.
De akkumulátorból már csak egyenfeszültségű van bennük? :-)
Azzal pedig miért nem lehet sorbakötni a Peltier-elemet?
Persze elképzelhető ide is valami vezérlés, mert nem biztos, hogy a teljes motoráramnak át kell menni az elemen.
"miért jó, ha átmegy a motoráram a Peltier elemen??"
Miért - hol tud még átmenni?
A Peltier-elemen kifejezetten nagy áramot kell átküldeni, az akkumulátor kapacitása pedig véges. Nem lehet egy külön áramkört fenntartani erre a célra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!