Miért nem terjednek jobban a villanyautók?
Konkrétan itt a Teslára gondolok. Sok ideig arról volt szó, hogy nincs elég erős akku, stb, stb, errefel 2009-ben egy teljesen ismeretlen gyártó (ismertük a Teslát de nem mint autómárkát) piacra dobott egy majdnem tökéletes villanyautót, amely gyönyörű, BMW M5-ösöket aláz, elmegy 400-500 km-t egy töltéssel, és gyakorlatilag szervizbe sem kell hordani. Ja és ahhoz képest, hogy milyen erős és milyen nagy autó, nem is annyira drága.
Errefel a nagy neves gyártók, mint a BMW, Audi, Lexus és sorolhatnám, erőlködnek a hibrid autókkal, amik ráadásul bekajálnak 8-10 litert, de azért elkérnek 30-40 millát értük. Vagy tényleg igaz, hogy ők nem akarják a villanyosok elterjedését, és ezért nem láthatunk még teljesen elektromos BMW-t vagy bármi mást?
Ja igen, amúgy én is utáltam a villanyautókat, de mióta kijött a Tesla, azóta már imádom, ha gazdag lennék, azt vennék.
De - majd.
Ha lényegesen olcsóbban tudunk lényegesen nagyobb kapacitású akkumulátorokat előállítani. Akkor ugyanis már lehet majd 3-4 milliós árkategóriában is 100% elektromos autót gyártani ami kisebb kasztnival tud majd menni 600 km-t égő lámpával légkondival és 2 óra alatt feltölthető lesz otthon. Annak már lesz majd piaca.
ezek szerint így van. valóban a legnagyobb probléma az ár és emellett az infrastruktúra hiánya és a relatíve lassú töltés.
a tesla drága egy átlagembernek.
ha olcsóbb lenne, akkor viszont olyan lenne mint egy citroen c-zero vagy egy nissan leaf, hogy 100 km-t sem bírna még akkor sem, ha hűtést/fűtést mellőzzük, pedig egy c-zero is simán megvan használtan 4 millióért, újonnan meg 8 millió.
itthon nincs is nagyon kiépítve az e-töltő hálózat, mert pénz...és mivel ingyenesen igénybe vehető, ezért vissza sem lesz termelve...maximum abból lenne hasznuk a szolgáltatóknak, ha ők maguk értékesítenék az e-autókat jó nagy haszonnal, és a fenntartásért fizetett adók is csak ennek a rendszer működtetésébe folynának.
de ha lenne is minden autópálya pihenőnél 3-4 e-töltő, akkor sem szeretnének sokan 1-2 órákat ott állni, ameddig töltik az autót.
a hangsúly azon van, hogy ennyi pénzért neked egy városi autód lenne, amit nem tudsz használni távolsági autóként, pedig az embernek sokszor van szüksége arra is, hogy oda-vissza 5-600 km-t megtegyen. tehát erre kellene venned egy benzines/dízeles második autót is.
emiatt jók a hibridek.
én nyáron Németországban dolgoztam 3 hónapot, és egy opel amperát kaptam céges autónak. 3 literes fogyasztással mentem, tehát az alá nem igen tud lemenni a fogyasztása, de viszont Drezda környékét bejártam vele anélkül, hogy meg kelljen állnom valahol. szerettem...de itthon ennek is elég húzós ára van.
Értem, köszönöm a véleményeket.
Mondjuk az ok, hogy drága a Tesla, ugye az új dolgok mindig a felsőkategóriában jelennek meg. Én mindig dizelpárti voltam, de bizony nem bánnám, ha hasonló autók lennének az utakon, mint a Tesla, ilyen teljesitménnyel és technikával, persze olcsóbb kivitelben.
Szerintem a villanyautók töltését lehetne fejleszteni az öntöltés irányába is. Pl. olyan felépítésű akkuval, ami csak az egyik tengelyen lévő kerekeket hajtja, a másik tengely forgása pedig áramot termelne. Tehát a rendszer kvázi a saját generátora lenne.
Egyébként a Tesla dolgozik a csereakksi hálózat kiépítésén, az állomásokon a sofőr leadná az üres akkut és betenné a feltöltöttet.
igazából az öntöltéssel is az a baj, hogy annyit nem tud rátölteni, amennyit elfogyaszt, tehát előbb-utóbb biztosan lemerül, maximum hatótávnövelésre jó.
a csereakksi meg megint a tesláé, tehát eléggé prémium a dolog.
jó lenne ez mondjuk, ha az olcsóbb szegmensben is ilyen szemlélet alakulna ki.
# 15
Azt remélem vágod, hogy ilyen esetben a nem hajtott generátorként üzemelő tengely FÉKEZ - ez a fékezőerő pedig erősebb, mint amennyit visszatermelsz. Nem véletlen, hogy csak KERS-nél használják ezt az ötletet. Az pedig benne van az összes elektromos autóban.
Persze, ez a vissztöltött áram mondjuk elmehetne a fedélzeti elektronika működtetésére (hifi, laptop, tükörmozgatás, stb).
Szerintem hosszú távon a Tesla lehet olyan úttörő a közlekedésben, amilyennek most a Fordot tartjuk. Logikusan gondolkodva érdekük, hogy minél nagyobb hatótávú kocsikat tudjanak eladni, minél több vevőnek, tehát nyilván sokat fektetnek a kutatás-fejlesztésbe is.
Aztán a nem olajalapú meghajtásnak az autózgatáson kívül is van értelme, képzeljetek csak el egy építkezést, ahol az összes bobcat, földgyalu, miegymás akkuról üzemel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!