Tönkre mehet miatta a motor?
Egy vidéki munkából hazafelé jövet, tönkrement a termosztát, az autómban, április vége felé. Az egyik városban,megálltam egy szerelőnél,és ő orvosolta a problémát. Mostanában, egy-egy hideg reggel, nehezen melegedett fel a motor az autómba, a hétvégén elmentem a szerelőmhöz,ott értesűltem, hogy nincs is termosztát a kocsiba.Vagyis, a másik szerelő nem kicserélte, hanem csak kivette a rosszat. (ezért fizettem, borravalóval együtt 15e. ft.-ot) Namost én igy mentem, kb. 15 ~ 20 e. km-t. Az utóbbi 1 hónapban észre vettem, hogy az autó egyre jobban füstöl. ( vw passat 1.9 tdi)
Lehet -e amiatt, hogy nem volt meg a motor üzemi hőmérséklete, és igy nem megfelelően üzemelt a rendszer ?
Nem kellene tönkre mennie a motornak, lévén, hogy nyár volt és amúgy kis nyitva lett volna a termosztátod. A hiányát inkább télen érzed, mert nem fűt az autó.
De a víz hőfokán is látnod kellett volna, hogy nem tartja stabilan a 90 fokot.
A termosztát hiánya és a füstölés erősödése csak véletlen egybeesés lehet. Az is elképzelhető, hogy a füst sem erősödött, csak mióta tudod, hogy hiányzik a termosztát, kritikusabb szemmel nézel az autóra.
(amolyan negatív placebo-hatás)
Sokkal jobban kopik ilyenkor a motor, a víz túlhűti. Az enyémben nyitva maradt, így vettem a kocsit, de hazafelé a 20km-s szakaszon feltűnt és kicseréltem gyorsan (nyáron is túlhűti a motort)
A szerelőt nem minősíteném, bár neked is feltűnhetett volna hamarabb... (pl pár km után).
Lehet hogy ettől még sokat elmegy, nézegesd az olajat rendszeresen és tölts rá ha kell!
Tehát mivel lassabban melegszik egy dízel, a tulaj pedig pizzafutárkodásra használja, ezért ez sem káros és az sem ha nincs benne termosztát? Logikus... jaa nem!
Mindkettő káros. Teljesen mindegy hogy műszaki hiba vagy rossz felhasználás miatt hideg a motor, az autónak káros. Ha nem lenne az, nem tennének bele termosztátot.
A pizzafutár azért jár benzines Suzukival, mert olcsó és jobban bírja (de annak sem egészséges!). A dízel hosszútávokra lett kitalálva kevesebb indítgatással.
A hőre az anyagok tágulnak. Meleg motornál a dugók, a motorblokk felveszi az optimális méretet és tolhatod a kocsinak. Hidegen azért sem szabad kinyomni a szemét, mert egyenetlenebbül tágul. Milyen szuper lehet, mikor belül robban az üzemanyag, elég forró minden, a 30fokos víz pedig a járatokban hűti, pedig 90fokosra lett tervezve.
Ugyanez az olaj. Üzemi hőmérsékleten optimális a kenése.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!