Dizel motor hidegen tényleg tönkre tud menni?
Miért mondják azt h kis gázzal menjünk ha hideg a motor? A hegyes vidékeken (pol ausztria) nemhiszem h egy felfelé menet előtt bemelegítették volna a motort, pedig ott aztán kell tolni neki már csak a sebesség megtartásához is.
Az más kérdés h emelkedő után a turbót se nagyon hűtötték :D
És mégis több 100e km-t elmentek az autóik.
Mivel kisebb hőt termel a motor mint a benzinesnél ezáltal később is melegszik fel az olaj ami keni a turbót és a mozgó alkatrészeket.
A lényeg hogy amíg dermedt (hideg) az olaj, addig nincs megfelelő kenése ezért a mozgó alkatrészek jobban kopnak.
A nem üzem meleg állapotban történő tartós nyúzás egyik motornak sem jó, nem csak a dízelnek.
Nem kis gázzal kell vele menni, hanem kerülni kell "hidegen" a brutál gyilkolást, padlógázt stb.. Az, hogy nem pörgeted szét, nem padlózod, nem rúgod neki az nem azt jelenti, hogy Ausztriában hideg motorral 24km/h-val kell menned, amíg be nem melegszik.
:O
Ez oké, de sok olyan emelkedő van ahol pl ahhoz h 60-al menjek kb padlógázt kell adni. Mondjuk a fordulat nem magas mert mondjuk kb 2000 környéke de a terhelés az közel teljes.
"sok olyan emelkedő van ahol pl ahhoz h 60-al menjek kb padlógázt kell adni"
Nem kell. Főleg nem dízelnél, mely általában 1800-2000 környékén már elég fickós nyomatékot tud.
Hát bőven akad... (jó hülyék vagytok..) még itt pesten is akad 1-2 meredek utca budán..
Főleg a kis 90-100 lóerőseknél de volt már ahol pl 150le -s 400nm -es autóval is nyomni kellett neki padlógázzal h 90-et tartsa
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!