Dizel motor hidegen tényleg tönkre tud menni?
Miért mondják azt h kis gázzal menjünk ha hideg a motor? A hegyes vidékeken (pol ausztria) nemhiszem h egy felfelé menet előtt bemelegítették volna a motort, pedig ott aztán kell tolni neki már csak a sebesség megtartásához is.
Az más kérdés h emelkedő után a turbót se nagyon hűtötték :D
És mégis több 100e km-t elmentek az autóik.
Egybként nem arról szólt főképp a kérdés h kell -e vagy sem, hanem hogy sokan mondják, h hamar tönkremegy ha valaki így használja, pedig pl ausztriában így használják és mégis sokat elfutnak az autóik. Vagy pl ott vannak a cégautók amiket nem kímének mégis sokat futottak.
De sokan használnak dízel autókat városban munkába járni rövid távokra és mégsincs bajuk.
Ebben igazad van, nagyon sokan túlzásba viszik ezt a témát, hogy a dizel igy romlik meg úgy romlik, és ha nem mész vele egyhuzamban Münchenig, be se inditsd, stb.
Az igazság, hogy a sok hidegüzem, pláne ha tolod is neki, hamarabb kinyirod a turbót és a befecskendezőket, illetve sok dizelmotor hajlamos hengerfejes lenni, de van motor amelyik erre nem érzékeny, főleg az újabbak. Szóval az egészből annyi lesz, hogy ha te városban használod minden nap a dizelt, akkor 200 ezernél meghal a turbó (vagy 150 ezernél, ha jobban hajtod), mig amelyik csak pályán futott, az csak 300-400 ezernél fog turbót cserélni. De igy sem kell megijedni, mert városban jön ki igazán a fogyasztáskülönbség a dizel és benzin között, igy visszaspórolod a turbó árát (ja és nem törvényszerű ez sem, hogy elromlik, lehet semmi baja nem lesz évekig).
"pedig pl ausztriában így használják és mégis sokat elfutnak az autóik. Vagy pl ott vannak a cégautók amiket nem kímének mégis sokat futottak. "
Sokat fut bármelyik, ha karbantartod és kijavítod az elromlott alkatrészeket. A kérdés, hogy mire mennyit költesz és ezek a romló alkatrészek más felhasználási móddal mennyit mentek volna el.
"De sokan használnak dízel autókat városban munkába járni rövid távokra és mégsincs bajuk."
Ez az információ honnan származik? Van rá releváns statisztikai felmérés? Érdekelne. :) A még sincs bajuk mit jelent pontosan?
Azért azt érdemes tisztán látni, hogy egy magasnyomású dízel, kettőstömegű lendkerékkel, változó geometriás turbóval több hibalehetőséget rejt magában, mint egy szívó benzines. Nem kell befosni, túlparázni a dolgot, de ezek az alkatrészek egyszer elromlanak és sokba kerül a javításuk. És tény, hogy a szervizelés, illetve a használat módjától többet, vagy kevesebbet mennek el. Ide tartozik a hideg indítással való erőltetett használat, amin te sokat filóztál a lejtőkön, sebességen, nyomatékon pörögve, de ettől még tény marad, amit korában is írtak: a hideg olaj nem jól ken, így pl a turbó, ami különösen érzékeny erre, hamarabb fog elromlani. A másik, hogy ezek a modern dízelek alacsony fordulaton is nyomatékosak, a sok spór jános ezért szépen elváltogat ezres fordulaton, mert úgy milyen jó lesz, keveset fogyaszt az autó, kíméli a technikát, hisz nem pörgeti. Na ez is odaveri az alkatrészeket.
Cikk:
Van egy munkatársam, aki egy 2 literes modern dízellel jár, főként a városban. Ültem mellette és rossz volt nézni, ahogy 1000-es fordulatnál felváltott, az autó bár nem rángatott (mert egy modern autó nem rángathat), de érezhetően erőlködött, turbónyomás sehol, de ő így még előzött is! Na, a napokban mesélte, hogy 50000 km alatt másodszor kell benne kettőstömegűt cserélnie... Ennyit a felhasználás módjáról.
Sajnos a mai benzinesek is kezdenek "turbósodni', így azok is bonyolódnak, 10 év múlva nehéz lesz használt autót venni. Nekem dízelem volt és azt is tervezek venni, mert használtan nincs akkora felá (sőt), mint újan, és az évi üzemanyagon megspórolt pénzből belefér egy turbófelújítás is, ami nem fog évente tönkremenni. A másik, hogy kevesebb fogyasztás mellett egy dízel jóval nyomatékosabb, mint egy benzines. Ezzel együtt persze nem olyan kulturált, nem jó a hangja és unalmas a traktor szerű gyorsulás, ha az ember egy kicsit élvezkedni szeretne, de valamit valamiért. 2 autó kell, egy nagy bálna, meg egy csapatós. :D
"pedig pl ausztriában így használják és mégis sokat elfutnak az autóik. Vagy pl ott vannak a cégautók amiket nem kímének mégis sokat futottak."
Mert Ausztriában akkor cserélik az alkatrészeket, amikor kell, nem akkor, amikor már végképp megállt miatta az autó, mint itthon gyakorta. Ezáltal sokkal kevésbé terheli meg az autó többi alkatrészét a hibás, még éppencsak működőképes alkatrész problémája. Ott van pénz a normális autószervizelésre, nem úgy mint itthon.
"Vagy pl ott vannak a cégautók amiket nem kímének mégis sokat futottak."
Te honnan szeded ezt a sok hülyeséget? Magadtól találod ki vagy súgják valahonnan?
Hidd el, megkímélik a céges autókat is, nem tapossák ki a belét, megkapják időben az összes kötelezőt. Ha meg valami nyiszorog vagy kerepelni kezd, akkor azonnal szervizelik, nem mennek vele még félszázezer kilométert előtte.
Egyébként egy jól karbantartott magyar tulajdonú autó ugyanúgy elmegy többszázezer kilométert, mint az osztrák, nincs itt semmiféle misztikum.
Utolsóka, ha hiszed ha nem, van a labancoknál olyan emelkedő, ahol komolyan attól féltem már, mikor borul hátra az autó!
És ha 1-es fokozatban egy bizonyos fordulat alá esett a motor, már lefulladt!
Na erre varrj gombot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!