Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » BMW E46 323i vs Mazda 6?

BMW E46 323i vs Mazda 6?

Figyelt kérdés
Autó vásárlás előtt állok, és nem tudok dönteni a kettő közül. A Mazdát is jó vezetni, sőt nagyobb mint a BMW, és olcsóbb. De gyerekkorom óta szeretnék venni egy BMW-t, és ugyan annyi pénzért kapható, mint a Mazda. A kérdésem az volna, hogy valóban annyival többe kerül a fenntartása a propellernek, hogy maradjak inkább a Mazdánál?

2015. aug. 18. 16:51
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
25%

Az ötös később is jó lesz a mérete miatt!

Ha nem örjöngesz és pörgeted a 20i is elég.

Persze a 25, 28i dinamikusabb.

2015. aug. 19. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 A kérdező kommentje:
Nem kell ötös.
2015. aug. 19. 11:50
 13/16 anonim ***** válasza:
25%

Ok. vannak már Magyarországon is 800-é' BMW-k és talán Mazda 6-ok is. Ok vegyed a legolcsóbbat. Én meg tökönszúrom magam, ha nem kell ráköltened majd jó pár százezer forintot már az első évben és már akkor se lesz olyan, mint egy megkímélt, amiben nincs rengeteg km és nem volt még összetörve. Amit nyersz a vámon, elveszíted a réven. Attól, hogy a képek szépek, mert az eladó is dicsérgeti, a külföldi is ugyanolyan gyarló, mint a magyar, csak innen nézve azt hiszik, hogy ott mindenki és minden tökéletes.

Az árat meg úgy szokták mondani, hogy a kapható autók átlagárát veszik. Az meg még a valamiért a magyarok számára oly kedvenc Németországban is bőven 5000 eur ezekre az autókra. Tipikus magyar hozzáállás, hogy megveszi a legolcsóbbat, mer' jó a', aztán okádja a füstöt, több mm-es illesztési hézag különbségek tátonganak az egyes oldalak között összehasonlítva, vagy már az elemek színe is szemszúróan eltér, zörögnek, csattognak. Ezért akkor minek BMW? Vagy akár Mazda6? Meg úgyis sajnálnád, akkor vegyél valami igénytelenebb szaladgálós autót. Akinek régi álma egy BMW, az megadja a módját és vesz egy olyat, amit még a márkatársai is megnéznek. Nem egy szakadt poshadékot 1000 euróért. Így azt mondom, hogy csak kamuduma ez a rajongás. A szomszédnak is BMW van és most neked is kell, mert irigy vagy rá, de csak 1 milliód van rá, így van valld be. Lehet lepontozni.

2015. aug. 20. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 A kérdező kommentje:
Igen irigy köcsög vagyok pontosan :) Jól esik a kamuzás, meg szeretném ha a szomszédnál nagyobb farkam lenne, ezért akarok béjemvét. Az autókhoz nem értek, nem ismerem a rétegvastagság mérőt, nem ismerem fel ha csörög a motor, vagy orrán-száján dől az olaj. Autót 2 millió alatt nem kapni, csak egy adag csavart, ezzel is tisztában vagyok.
2015. aug. 21. 12:22
 15/16 anonim ***** válasza:
72%

Próbáltál túlozni, de pontosan most van igazad, 2 millió alatt (egyébként az 5000 euro nem 2 millió ft) nem találsz olyan autót (semmilyen márkájút), amihez ne kellene nyúlni és ne lennének külső és belső hibái. Garnatálom, hogy nem fogsz törésmenteset találni valós 100-150e km körül ez ár alatt.


A rétegvastagság mérő csak iránymutató lehet. Egy közepes színvonalú magyar műhelyben is képesek a gyári vastagságot produkálni. Még azt is megcsinálják, hogy a gyári szóródási képet utánozzák, mint például amikor a gyárban a gép ráködöl az belső oldalára. Az olcsó mágneses vackok egyébként sem érnek semmit, csak játékok.


A motor szépen fog ketyegni, azt előre megmondom, de bármennyire is felkészültnek gondolod magad, az olajminőséget nem fogod tudni kémcsőben, kóstolással, vagy egyéb módokon megállapítani. Ott tartottam, hogy szépen fog ketyegni a motor, mert olyan olajat töltenek bele, ami eladás idejére csodát tesz a motorral. Majd az első, vagy a második olajcsere után kezdődnek a dolgok. Ez így szokik lenni.


Ennyit a saját adok-veszek tapasztalataimról. Mások tapasztalatai: Amit itt olvasok és más fórumokban rendszeresen, hogy az igazi rajongók eleve rá sem hederítenek az olcsó autókra, van amelyik már tapasztalatból leírja azt, amit ennek a hozzászólásnak az elején írtam.

De jössz Te és azt mondod, hogy istenkirály vagy, te majd megtalálod a legnagyobb csodát egy használt opel áráért (itt megjegyzem, hogy ennyiért még Astrából is szakadt rozsdásodót kapni). Bármennyire is kötekedőnek tűnök, te meg tökéletesen olyannak tűnsz, aki meg akarja venni a legolcsóbb sz.a.r.t., csak hogy egyáltalán legyen olyan autója (vagy legalábbis ami az volt valaha). Ennyi pénzért (800e-1m) még az előző E36-ból szoktak nézni igaz abból már patika állapotúakat, vagy E39-et, ami olcsóbb, mint az E46-ok.

Mazdából sem 6-ost szoktak még ennyiért venni. De hangsúlyozom, az igényes emberekről van szó. Valakinek meg kell venni egyszer a szakadt BMW-ket és a félroncs állagú Mazda 6-okat is negyedáron, ha nem te, akkor majd valaki más megveszi hasonló gondolkodásmóddal.

2015. aug. 21. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:

Szerintem is add fel a 3000 eurós álmaid, egy barátomnak most vettünk 6-ost, 4100 euró volt Németországban. 200 ezret még erre is egyből rá kell költeni (plusz még 2 garnitúra gumit), de utána jó autó lesz.


A 323i jó autó (vagy 320i M54B22), de 5000 euró alatt még remélni se mernék. Belül tényleg szűkös, de kellemes, a fenntartási költségeinél viszont számolhatsz egy 2-3-szoros szorzóval a Mazdához képest (egy másik barátomnak 318d-je van).


Hiába tűnik menőnek a BMW, én maradnék a Mazdánál, még ha kicsit kevesebb élményt is nyújt.

2015. aug. 26. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!