A szervó rásegítős autó mennyivel fogyaszt többet mint aminek teljesen manuális a kormányzása?
De van!
Szerintem 100km alatt max 3dl-t tesz rá, de csak a szíjjal hajtott olajszervos kormányműveknél. Az elektrohidraulikus, és a teljesen elektromos szervoknál, már a vezérlőegység szabályozza a rásegítést, és egyenes
haladásban alig, vagy egyáltalán nem vesz le teljesítményt a motorról. Alacsony sebességnél, vagy álló autónál működnek, ekkor vesznek le nyagyobb teljesítményt, de ezek annyira jelentéktelenek, hogy nem venni észre a fogyasztásban. 10C tartós hömérsékletcsökkenést jobban észrevenni a fogyasztáson.
Autós szakmában dolgozom.
Kéne egy kis józan ész, de úgy látom, a használata nemigen megy (aztán lehet, hogy nekem nem, de mindegy).
A szervó ugye egy pumpa, ami nyomást állít elő és segíti a kormányzást. Mikor nehéz kormányozni? Amikor állnak az autó kormányzott kerekei. Következésképp, ha valaki nem álló helyzetben való kormánytekergetésre használja a szervót és jellemzően többet halad egyenesen, mint amennyi 45 foknál élesebb kanyart vesz gyors kormányforgatással, az nem kell, hogy a szervó fogyasztásával foglalkozzon.
Pár perc motorjáratás feleslegesen és néhány gyorsítás egész biztosan többet számít a fogyasztásban, mint a szervó léte v. nemléte.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!