Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lada teljesítmény növelése?

Lada teljesítmény növelése?

Figyelt kérdés
Lada vásárlása előtt állok. Ami szóba jöhet: 2105, 2107, 2104. Fontos lenne, hogy ne vánszorogjon, de ne is egye meg a hajamat.. Erre talán a zsugort látom legmegfelelőbb megoldásnak, viszont olvastam róla hideget-meleget. Nektek vannak esetleg trükkjeitek?

2015. aug. 7. 09:45
 1/4 anonim ***** válasza:
51%
"ne vánszorogjon, de ne is egye meg a hajamat" akkor lehet nem ladát kellene nézned ... :)
2015. aug. 7. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 dirtboy ***** válasza:
lada alapból sokat eszik ahhoz képest milyen erős és hány köbcentis,ha azt még tuningolni akarod akkor meg pláne hogy zabálni fog.
2015. aug. 7. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Szerintem egy ilyen projekt egy dologgal indokolható, elvakult fanatikussággal. Semmilyen észérvet nem tudok felhozni 2015-ben egy lada tuningolása mellett, mikor 600-ért veszel egy 318ti compactot, ami 140 LE anélkül, hogy bármit hozzányúlnál, és 8 literrel eljár.
2015. aug. 7. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Igen, nagy fanatizmus kell hozzá.

Tömören, röviden össze foglalva ennyit tudnék mondani: érdemes minél nagyobb lökettérfogatú motorból kiindulni (minimum 1600 ccm) ami még tovább bővíthető - zsugor felejtős, el kell felejteni az alacsony blokkot, amúgy is lesz még egy csomó alkatrész benne, amit hivatalosan nem lehet berakni/bepapíroztatni; a hengerfej csatornáit meg kell munkálni, fel kell polírozni (növelni a keresztmetszetet nem kell); kell bele egy utcán jól használható sport vezérműtengely, pl. valamilyen 272, 296-os - én egy HMS-t javasolnék; könnyíteni nem érdemes semmin, se főtengelyen se lendkeréken, csak centíroztatni; hajtókarokat ki kell grammoltatni; karburátort hozzá kell állítani a kész motorhoz; egy normális elektronikus gyújtás is jól jön (mondjuk egy Hall-szenzoros); 50-es sport kipufogó rendszer. Nagyjából ennyi..

A legfontosabb, hogy meg legyen az előírt sűrítési viszony (a gyári 8,5:1), amit a vezérműtengely gyártója határoz meg. Ez a legegyszerűbben a blokk valamint a hengerfej síkolásával érhető el.


Ezzel el lehet érni úgy 100-110 lóerőt jobb esetben. A fogyasztás meg nem sokkal lesz több a gyárinál, ha óvatosan közlekedik vele az ember akkor le lehet vinni 8-8,5 literig.


Ha nem viszed el egy tuningmesterhez az autót (autószerelőt felesleges ilyennel zavarni, úgy sem fog hozzá érteni), otthon magadnak építed meg akkor úgy 280-300 ezerből meg van az egész. Persze ebbe már benne van az a 1-2 száz alkatrész, amit nem soroltam fel (egy ilyen kommentből úgy sem fog senki nekiállni autót építeni, ahhoz még kell egy pár ezer óra olvasás/kérdezősködés a témában, vagy jó sok pénz és akkor nem kell hozzá érteni :) )


Egy versenymotor teljesítmény/alkatrész ár viszonylatban jobban megérné (csak annak ott van a rohadt sok negatívuma, mint hogy azt már nem biztos hogy össze lehet dobni otthon egyedül - ez sok munkadíjat fog jelenteni; utcán nem igazán lesz használható; fogyasztása is min. 15 liter/100 km lesz stb..


Nagyon hasznos a témában: www.zsiguli.hu

Csomó cikk van és több tízezer hozzászólás a fórumon is.


Ha csak egy minimális, otthon is könnyen elvégezhető tuningra van szükség, akkor nyitott légszűrőház - [link] - valamint egy, az előbb már említett 50-es sport kipufogórendszer kell. Ez úgy +10 lóerőt jelenthet, de legalább pár óra alatt megvan és nem is kell hozzá szétbontani az egész motort.

Ja és a nyitott légszűrőházról még annyit (bár a cikkben is benne van):

FONTOS! A nyitott légszűrőház használata utcai használatra nem megengedett!

2015. aug. 11. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!