Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Golf 4 re nagyobb cooler a...

Petya183 kérdése:

Golf 4 re nagyobb cooler a teljesítmény romlás ellen?

Figyelt kérdés
Ebben a rohadtul nagy hőségben azt vettem észre hogy mikor már jó forró a motor, sokkal gyengébb a kocsi, de olyan elég érezhetően. Segít valamit egy nagyobb cooler rajt vagy ez össze zavar valamit a teljesítményben mégjobban??(gondolok itt a sok házituningosra akik kicserélnek pl egy gyertyát +100 lóerő reményébe és -20 lesz belőle) 90le alh
2015. júl. 21. 03:45
 1/8 anonim ***** válasza:
57%
Önmagában semmit nem tesz gyakorlatilag. gondolom te vagy a második boyracer tulaj aki hidegen üti és szét van kopva. Ha érezhetően csökken a teljesítmény melegen, akkor inkább egy kompressziót, és egy lambda szondát inkább
2015. júl. 21. 07:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
nagyobb cooler-el nagyobb lesz turbójuk és 3000 fordulat felet 1-5% erőtöbblet jöhet csak.
2015. júl. 21. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Hűthetnéd a motort jéggel is, az sem segítene, mert nem az a baj amit írsz.

Hőségben a meleg levegőben kevesebb oxigén van. Ha már van jogosítványod, akkor már tudnod kell fizikából, hogy a gázok melegítés hatására kitágulnak. A kevesebb oxigénez kevesebb üzemanyagot ad az ECU, ezért gyengébb a motor.

Ilyen 90 le környéki autóknál a nyári hőség érezhető teljesítménycsökkenést okoz.

Ha hidegebb levegőt szív majd be, újra erőseb lesz.

Ha barkácsolni akarsz, a levegőt megpróbálod egy intercoolerhez hasonló bebarkácsolt szerkezettel hűteni, de ez sem lesz elég hatékony.

Esetleg meg lehet próbálni azt, hogy a levegő szívócsövet levezeted az autó alá, mert a meleg levegő fölszáll, a hűvösebb pedig alul van, de jó eséllyel oda meg az aszfalt árasztja a hőt.

2015. júl. 21. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

Utolsónak köszönöm szépen, akkor marad minden így.


Elsőnek : Te meg honnan az any*dból veszed hogy gyilkolom az autóm ? Meg hogy merészelsz leboyrészerezni idegenben te kis taknyos ? 1 hónapja vettem a kocsit de ha te lennél a kocsi előtt akkor igen -10fokba is teligázzal csapnálak el melegítés nélkül. Biztos valami Rönós kis hülyegyerek vagy, hidd el jobban vigyázok a kocsimra mint bármi másra.

2015. júl. 21. 13:21
 5/8 anonim ***** válasza:

utolsó nem ért hozzá.


minnél lentebb van a a forró aszfalthoz annál melegebbet kap.


nagyobb kúler pont nagyobb hűtőteljesítmény hidegebb levegőhöz több üzemanyagot fog az ecu befecskendezni.

2015. júl. 21. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

"utolsó nem ért hozzá.


minnél lentebb van a a forró aszfalthoz annál melegebbet kap. "


Ha legalább elolvasnád teljesen, amire válaszolsz...

Az utolsó mondatban ez volt:

"...de jó eséllyel oda meg az aszfalt árasztja a hőt."


Külöben sokan alkalmazzák azt a megoldást, hogy lentebb helyezik a szívócsövet

[link]

vagy elszigetelik a motortértől

[link]

2015. júl. 22. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

én pont most a nagymelegben mentem a saját kocsimmal autópályán egy megálással 910 km-t de nem vettem észre teljesítménycsökkenést a meleg miatt pedig a kocsi 400 000 km felett jár, amúgy a kocsi 1.9 JTD 116 Le, átlagba 130-140 km/h-val mentem vele.

Szerintem nézettesd meg egy szerelővel mert amennyire én tudom nem kellene észrevennie a meleg időjárást, legalábbis az enyémen még nem tapasztaltam hogy csökkent volna a teljesítménye.

2015. júl. 24. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Szerintem is más gond lesz, én is mentem 37 fokba legmelegebb napokon és még kicsit eleresztettem is pályán, nem volt semmi baja és ment ahogy kell, 2 literes 136 lovas turbó dízel. Amúgy nem alulra kell kivezetni azt a szívó csövet hanem pontosan vízszintbe a csövet és a nyílása az autó szellőző rácsa mögött legyen. Torló levegőnek hívják, ha pl 100 al mész kirakod a kezed érzed hogy hátra csapja a kezed, na ez segítene a levegő áramlásba.
2019. szept. 15. 00:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!