Nagyobb Injektor->Nagyobb teljesítmény? Sziasztok! A mostani benzines injektoraimat nagyobbra cserélném, illetve a légtömegmérőmet is, akkor ugye nőne teljesítmény is?
Benzinmotornál a megfelelő égéshez nem csak benzin kell, hanem levegő is.
Hiába juttatsz be több benzint, ha nem juttatsz mellé több levegőt is.
A nagyobb injektorral annyit érsz el, hogy túldúsítod a keveréket, és szarabbul fog menni mint eddig, kivéve ha az ecu vissza tudja venni annyira a befecsi időt a lambda jele alapján, hogy normális tartományba maradjon a keverék.
Tuningolni, nem így kell !
Ez tényleg nem így működik, egy autó motorja egy rendszer, aminek az alkatrészeinek a működését a gyárban gondosan összehangolják.
Ha egy dolgot változtatsz, akár el is romolhat az egész, vagy éppen semmi hatása nem lesz. Pl attól én nem fogok jobban focizni, hogy csináltatok több százezer forintért egy pontosan a lábamra illesztett focicipőt.
Vagy nézd meg a sportolókat, beszednek minden vackot, amitől gyorsabbak lesznek, aztán 35 éves korukra tönkremegy a hormonrendszerük.
Nagyobb injektor akkor kell ha turbósítod, de akkor már az egész motort újra kell építeni, viszont szívómotorba hiába locsolsz be több benzint ha nem lesz benne több levegő... és a racsingszűrő nem számít több levegőnek.
Egyszerűen csináltass rá egy hengerenkénti leömlőt, és vidd el chiptuningoltatni, ki lehet hozni belőle 280-290 lóerőt, ha annyi nem elég, akkor csak lágyéktájéki műtéttel orvosolható a te bajod.
Ezért nem csak az injektor-t növelem, hanem a légtömegmérőt is, így az ECU szabályozza az injektorokat. 24lb-s injektorhoz, 24lb-s MAF lenne. A légszűrő most 19lb-s injektoroknál kb. 340CFM levegő jut a motorba. 24lb-s injektornál kb. 400CFM lenne. A légszűröm kb. 800CFM-t tud. szóval úgy számoltam h elégnek kell lennie a levegőnek amit beszív turbo vagy feltöltő nélkül is. Ebből látszódik,h nem csak az injektorhoz nyúlnék,hanem a légtömegmérőhöz is,ami segítségével az ECU is utána tud állítani a levegő/benzin aránynak.
Am a primitív válaszokat kerüljétek....a farok méretemmel semmi baj, de úgy látom a legtöbb "okos" ember a 2-t nem tudja elkülöníteni.
Akkor mihez kellene még nyúlnom az injektoron, MAF-on kivül, h a rendszer összeálljon???
Am a lóerőből sosem elég...és nem mind1,h 260Le 410Nm vagy 300Le és 440Nm. 1/4mérföldön nem.
Még mindig nem érted. A benzin üzemű motoroknál az ideális égéshez szükséges sztöchiometrikus keverési arány 1:14.7-hez. Ez azt jelenti, hogy az autód azért kapott 19lb-os injektorokat, mert LEGFELJEBB ehhez megfelelő mennyiségű levegőt tud beszívni a motor a saját (279lb levegőt hengerenként egy óra alatt). Ha a motor depresszióját ( azaz a szívási képességét) nem változtatod meg, akkor hiába fogsz te bele locsolni 30%-kal több üzemanyagot, nem lesz amiben elégjen, mert több levegőt nem tudsz a rendszerbe rakni. Rakhatsz te rá 50lb-os injektorokat is, azzal sem lesz nagyobb a teljesítményed a levegőkorlát miatt.
Ahhoz, hogy kiszolgáld a megfelelő mennyiségű levegővel a nagyobb injektorokat, ahhoz valamilyen feltöltés szükséges ( turbó, spirálkompresszor, roots fúvó, Kheopsz fáraó legyezősei..).
Sajnos ez , ahogy leírtad nem fog működni.
Te komolyan HÜLYE VAGY... a MAF szenzor egy SZENZOR, ami azt méri, mennyi levegő áramlik a motorba, azt minek cseréled ki? Hogy kamu értéket küldjön az ECU-nak? Abszolút FINGOD SINCS a motor működéséhez... A MAF vagy működik, vagy nem, az nem egy tuningolható elem...
Ahhoz, hogy az utolsó milligramm benzint is elégesd, amint a hengerbe fecskendezel 1:14.7-es benzin-levegő arány kell, ha több a benzin, azt a motor csak KI FOGJA KÖPNI ELÉGETETLENÜL, mivel OXIGÉN nélkül NINCS ÉGÉS, tehát a többletbenzinből NEM LESZ KRAFT, ahhoz TÖBB LEVEGŐ is kell. Attól, hogy átb..szod az ECU-t, mert a te tunerjóska féle MAF szenzorod azt az adatot küldi az ECU-nak, hogy 20 tonna levegőt szívott be a motor, az injektor meg ennek megfelelően belocsol 100 liter benzint, amit aztán a motor fulladozva kiköp a kipufogón elégetés nélkül, attól nem lesz több kraft.
Sikerül végre felfogni ezt a marha bonyolult jelenséget? Inkább csak taposd a pedált, a gondolkodást meg bízd azokra, akik értenek hozzá...
Köszönöm a választ annak aki értelmesen leírta. Amúgy ha értenék hozzá és autószerelő lennék nem kérdezném....de nem vok az, én nektek keresem a benzint és a gázolajt, ami maitt melótok is van,de te biztos olajkézzel és injektorral születtél, hogy ennyire okos vagy :D. Am nem tunerjóska, hanem gyári 24lb-s légtömegmérő.....és hát a gondolkodást rád nem hagynám,mert valószínűleg téged a mutterod a seggedből húzott ki, h ennyi modorod van....de hát 2es átlaggal az autóssuliban biztos csak ennyi jut.
Az az előtti kommentelőnek meg köszönöm a kimerítő és illedelmes választ.
Am meg jó hogy fórumon vagyunk,és itt fel lehet tenni a kérdéseket,és nem csak parasztok válaszolnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!