16 szelepes motor jobb mint a 8 szelepes? Tudom hogy nagyobb a teljesítmény de a fogyasztás több vagy kevesebb?
Volt egy 1.4-es Corsám 8 szelepes,begyúrta a 8-9 litert,lomha fostalicska volt,úgy kellet neki könyörögni előzéskor hogy kicsit meginduljon. Most van egy 1.6-os tigrám 16 szelepes,az vegyessen 7-8 litert eszik.
De sok ismerősömnek van 1.4-es 16 szelepes astrájuk,nekik 6-7 litert eszik dinamikus vezetésnél vegyessen.
Szóval a fogyasztás biztosan jobb a 16 szelepeseknél,mint a 8-nál.
Sokak szerint a 8 szelepesek azért esznek annyit,mert kevés a lóerő,és csak erölködnek. (De ebből nem tudom mi igaz)
"hasonlíts össze egy régi meg egy új azonos köbcentis motort fogyasztás és teljesítmény szinten"
Oké, VW ABF 1993 150ló 180Nm, VW AXW FSI 2008 150ló 200Nm. Mekkora teljesítményugrás.. :D
Normál használatnál - ha a 8 szelepes motor is megfelelően erős a kasztnihoz - nem lesz markáns különbség a fogyasztástan 8 és 16 szelepes között. De normál használatnál csak részterhelésen meg a motor, ha elég a bódé mozgatásához 50-60lóerő, akkor teljesen mindegy, hogy egy 108 lovas 8 szelepes vagy egy 150 lovas 16 szelepes hajtja. Ha a két motorban csak a szelepek számát illetően van különbség, minden más egyezik ( üzemanyag ellátás és ennek vezérlése ), akkor csúcsteljesítménynél be fog bizonyosodni, hogy több lóhoz több nafta kell, mert csodák nincsenek. Ez egyáltalán nem mond ellent annak, hogy részterhelésen nem lesz tapasztalható lényeges fogyasztáskülönbség.
az én 1.1-es 55 lovas puntom is csak 8 szelepes, vegyes átlagom 5-5,5 liter, hosszú utakon 4,5... a motor 2700-as fordulaton leadja a legnagyobb nyomatékát, így 3000 fölé max előzésnél kell forgatni, simán autózható kis fordulaton is
haveromnak van egy 1.2-es 80 lovas 16 szelepes stiloja, ő 6 alá nem tudja bevinni, hosszútávon városon kívül is 5,5 minimum, pedig 6 sebis váltója van... de annak a motornak a nyomatékcsúcsa 4000-nél van, alacsonyabb fordulaton egyáltalán nem megy jobban, mint az én 55 lovasom, ha pörgeti mint a barom akkor jól megy, de az átlagos közlekedő fordulaton, vagyis 1,5-3 között, semmivel sem erősebb...
Szóval akkor abban az esetben, ha egy Puntot hasonlítunk egy közel 25%-kal nehezebb Stilohoz és egy központi injektoros 8 szelepes 1.1-est egy hengerenkénti injektoros 16 szelepes ~140 köbcentivel nagyobb motorhoz, akkor lesz 05-1 liter eltérés. Akkor mennyi lenne vajon, ha a feltételek azok lennének, amiket én írtam? 0.5 liter? :D
Amúgy kis 1.1-es 3250-en adja le a legnagyobb nyomatékát.
Semennyi, mivel a hatásfok nem javul a szelepek száma miatt. Magas fordulaton több levegőt tud szívni a nagyobb keresztmetszet miatt, de ahhoz több benzin is társul. Ezért erősebb, de ettől nem lesz jobb a hatásfoka, legfeljebb a kicsit nagyobb kompresszió miatt.
Egyébként a stilo fogyasztásán a 6-os váltó legalább annyit javít, mint amennyit a plusz tömeg ront...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!