Alfa Romeo 156 tapasztalatok?
Nem beszéllek le, de rá sem... ;)
Szerintem szerethető, jó autó, szép is (kupé forma négy ajtóval, a kombi is sportos kinézetű), pompás futóművel, ami kényes is egyben. Ha olcsó lengőkarokat veszel bele, akkor sűrű cserével lehet számolni. A gyári minőségű lengőkarok tovább bírják, de azokat meg az áruk miatt nem szívesen veszik meg a tulajok.
Ami ellene szól, hogy ilyen idősen már olyan gazdáknál vannak, akik nem hajlandóak normális karbantartásra költeni és/vagy széthajtásra veszik, ebből adódóan sok a lepukkant példány, meg totálkárosra tört (már jó ideje nézem a hirdetéseket, nem csak Alfákat és annyi tetőre rakott, kiflibe hajlított autót nem láttam más típusból, mint 156-os Alfából).
Sok az Osztrákoktól, Németektől behozott 156-os, ezek az agresszív sózásnak köszönhetően erősen hajlamosak a rohadásra. Jól meg kell nézni, hogy milyen a kaszni állapota, ha kisebb rohadásokat találsz, akkor ott komolyak is vannak...
Motorválaszték: 1.6TS kicsit vérszegény ehhez a súlyhoz. 1.8TS majdnem olyan erős, mint a 2.0TS de nincs benne kiegyensúlyozó tengely, kevesebbet fogyaszt és megbízhatóbb. A TS motorok szíjszakadásra hajlamosak ezért érdemes 50ekm-enként cserélni. A vezérlés módosító kikotyogósodik idővel (rossz minőségű olaj, ritka olajcsere csak meggyorsítja a folyamatot), 2..3 vezérléscserénél azt is érdemes cserélni. Ha a TS-nek üzemmeleg motornál is dízel motor kerregés szerű hangja van, akkor a vezérlés módosító cserére érett benne. Hajlamosak lehetnek az olaj fogyasztására (ez is az elhanyagolt előéletűeknek köszönhető)...
A gyertyacserétől ne félj, 18eFt-ba kerül a 8db-os készlet ami elvileg 100ekm-t bír, a vezérlés módosító 44eFt.
A V6-tal a legélvezetesebb ez kétségtelen, a fogyasztása viszont nem mindennapi használatra való (legfeljebb csak gázosítva).
Ha a kis fogyasztás a lényeg, akkor meg ott vannak a JTD-k (korának egyik legjobb dízelmotorjának tartják), az 1.9 megbízhatóbb, a 2.4 erősebb és szebb hangja van.
Én 1.8TS-t vettem (fele annyiért, mint te tervezed), aminek a kasznija teljesen rendben volt, viszont javítani való volt rajta. A kocsi árának felét költöttem alkatrészre (kuplung, vezérlés, első futómű, kipufogó, alapjárati motor, lambda szonda), munkát én végeztem (szerelő mégegyszer ennyit elkért volna), így jött ki az az ár amit a kocsira szántam...
Ha 1MFt a keret, akkor 700eFt körül néznék egy olyan 156-ost aminek makulátlan a karosszériája és egészséges a motorja, a futóműve kopoghat, biztos lehetsz benne, hogy azt amúgy is hamarosan cserélni kell. A belső fészliftes (2002-es), vagy fészliftesek között (2003-tól) keresgélnék.
Motorok közül ezeket nézném 1.8TS a kompromisszum élmény és fogyasztás között, V6 +élmény +fogyasztás, meg esetleg a 2.4JTD (a dízel is élvezetes).
Tennék rá 16-os vagy 17-es kerekeket és tiszta gokart érzés vezetni (nem csak az erős motor adja a vezetési élményt, hanem a közvetlen sportos futómű is nagyban hozzájárul).
A maradék 300eFt-ból meg a kötelező dolgokat megcsináltatnám: vezérlés csere (TS-nél állapottól függően vezérlés módosító is), olaj/szűrők cseréje, első futómű csere (ha kopog).
Egyébként az alkatrész árak nincsenek elszállva és az ellátottság is rendben van. A meghibásodások gyakorisága meg az előző tulaj hanyagságával egyenesen arányos...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!