Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mikor ég a kuplung, milyen...

Mikor ég a kuplung, milyen esetekben? Mi baj a váltóval, túl keményen bánok vele?

Figyelt kérdés

Nagyon lassú csúsztatásnál? Ha egy ponton megtartom a kuplungot és kevés gázt adok neki?

Tegnap mentem az autóval és igen csak nagy dugóba keveredtem, ahol pár métereket tudtam menni előre időnként és egy idő után nagyon kellemetlen szag volt az utastérben.

A másik meg hogy 1-be akarom tenni, de nem vette be: engedem a kuplungot és nem indul; kicsi gázt neki és mégse megy csak a fordulat, Kuplung be és megint 1-es azután meglódult. De nem értem hogy lehet eltéveszteni, eddig mindig sikeresen 1-esbe raktam soha sem volt probléma (néha a hátramenetet nem veszi). Benzines 1.3-as autóról van szó.



2015. júl. 30. 08:04
 1/5 anonim ***** válasza:

Nyugi, ez mindenkivel előfordul..

a dugóban araszolás hagyományos váltóval másnak is kihívás..főleg utasokkal, kisebb emelkedőn, durva melegben, nagy hóban,stb..stb..

Nem bántani akarlak, de asszem egy kicsit jobban pörgetted az ta motort csúsztatás közben...idővel belejössz, hogy a motor erejéhez képest igen kis gázzal araszolj, a lehető legkevesebb kuplungcsúsztatással


nem sértegetés, de ezt hívják tandíjnak, amit valamennyien megfizetünk...ki így, ki úgy..


ha nem veszi a váltó, akkor általában nem nyomtad ki szétnyitásig a kuplungot...vagy... egy picit jobban pörög alapjáraton is..(általában a klíma miatt)

2015. júl. 30. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm a választ. Nemrég szereztem meg a jogosítványom ( bő másfél hónapja) és apám elküldött "autókázni" hogy egyedül is vezessek, mert nem lesz mellettem minndig. Igyekszem ráérezni, mit hogy kell.

Ment a zöld!

2015. júl. 30. 08:30
 3/5 anonim ***** válasza:

Valószinüleg ferodol szag volt, ez akkor érződik, ha túlterheled a kuplungot.

Igazából akár hogy bánsz a kuplunggal, az ilyen araszolások rendkivül leterhelik. Amire tudsz vigyázni, hogy kicsi gázt adj, akkor nem kopik annyira. És ha lehet, akkor vedd ki üresbe, ne állj a kuplungon. Csak akkor meg a váltó kopik nagyon, hogy 100x beteszed illetve kiveszed sebességből. De ez van, nem te voltál a hibás.

2015. júl. 30. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Igazából tudni kéne, mekkora motor van előtted. Ha pl 1.8-as benzines, akkor alapjárattól csak egy nagyon kicsivel kell több gázt adjál, és úgy csúsztatni a kuplungot. Gyengébb motornál értelemszerűen nagyobb gázadás szükséges, hogy nem fulladjon le.
2015. júl. 31. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
én ilyen helyzetben csak kuplungal megyek előrébb, a gázhoz hozzá se érintem a lábam. Ha finoman engeded a kuplungot akkor megindul gázadás nélkül is. Ha állok de a motor jár, mindig kiveszem üresbe és nem tartom benyomva a kuplungot, piros lámpánál is. 151 000 km van a kocsiban, a kuplunghoz még nem volt nyúlva.
2015. aug. 1. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!