1995-ös VW Golf 3-as, vagy ugyanilyen évjáratú 2107-es kocka Lada?
A Golf 3 ajtós, 60 LE-s, van rajta napfénytető. Ugyan van benne kb. 200 ezer kilométer, de hibátlan állapotban van. Egy autószerelő ismerősömtől venném meg. Neki már nem kell, mert Németországból hozatott be egy BMW-t magának. De autószerelő lévén megbízom benne és mondjuk láttam is, hogy elég tip-top állapotban van a kocsi. Egyszer haza is hozott vele, megy ám elég szépen... Azt mondjuk nem néztem meg, hogy van-e benne fordulatszámmérő és CD-lejátszó. :) Előbbi szerintem tuti, talán utóbbi is, bár ezt lehet beleszereltetni utólag gondolom. A kocsi benzines.
A másik pedig egy szintén 1995-ös 2107-es kocka Lada lenne. Fordulatszámmérő, 75 LE, 5 sebesség, 60 ezer kilométer, hibátlan állapot /legalábbis úgy tűnik/.
De ezt csak neten láttam, be is linkelem:
9-es:
Hát igazából azért vacilláltam pl. a Ladán, mert amúgy is szeretem őket és ez elég kiváló állapotúnak tűnik. Korábban 2101-es körlámpást szerettem volna, de rájöttem, hogy abban nincs fordulatszámmérő, csak 4 sebességes és 60 lóerős, ellenben a kocka Ladával. /Bár a kockáknál is van olyan, amiben nincs RPM mérő és csak 4 sebességes./
A fapadosságával szerintem tisztában van mindenki, de ezt embere válogatja szerintem, hogy kinek jó és kinek nem. Ha megkérdezel egy Lada b.z|t, aki nem csak szereti, mint én, hanem van is neki, ráadásul még szerelgeti, esetleg tuningolgatja is /nem kevés ilyen ember van, akárcsak ezen az oldalon is/, akkor biztos vagyok benne, hogy bőven hoznának fel ellenérveket azokkal szemben, akik a Ladák gyengeségeit sorolják. Bár a magas fogyasztással szerintem ők is tisztában vannak.
A Golf pedig amiatt jött szóba, mert ajánlotta az autószerelő haverom, nagyon szép állapotban van, láttam élőben, hogy megy, utaztam benne egy kicsit és ő maga is törődik vele. Igazából 1 nagy kivetnivaló van benne számomra: 3 ajtós. Az olyan kocsikért nem nagyon voltam oda soha, ahol a hátsó ülések mellett nincs ajtó.
Egyébként teljesen rendben van a kocsi. Oké, lehet, hogy valamihez viszonyítva fapados ez is, de van benne szervó, ABS és ha jól emlékszem elektromos ablak is. Napfénytető is van rajta. Hogy nincs benne fedélzeti számítógép, sávtartó bisz-b@$z, tolatóradar meg egyéb ilyenek, az már nem nagyon érdekel. De az az igazság, hogy nekem ezek egyáltalán nem hiányoznak egy autóból. És mivel a Ladákat nagyon szeretem, így azt mondom, hogy ha szervó vagy ABS sincs egy autóban, az se nagyon érdekel, bár azt elismerem, hogy utóbbi a biztonság miatt jobb azért, ha van.
Egyébként amilyen kocsit szeretnék úgy általánosságban:
- lépcsőshátú/szedán, 4 ajtós
- legalább 70-80 lóerő, 1.4 vagy 1.5-ös motor, 5 sebesség,
- alacsony átlagfogyasztás, de maximum 7-8 liter
- alacsony fenntartás, megbízhatóság, ne rohadjon le alattam minden héten, de minden hónapban sem...
- legyen benne fordulatszámmérő, CD lejátszó, elektromos ablak, esetleg ABS. Esetleg szervó és fedélzeti számítógép, de csak azért, mert az előző kocsimban voltam, bár ha nincs egyik sincs, nem gáz. Tolató izé, sávtartó izé meg ilyen hülyeségek nem kellenek.
- életkorra maximum annyi kikötés, hogy legalább 1980-as évekbeli autó legyen, régebbi ne nagyon.
- legyenek rá érvényes papírok, tehát ne nekem kelljen levizsgáztatni vagy újra forgalomba helyeztetni...
Minderre volna jelenleg 400.000-em. Esetleg 450.000, abban viszont már mindennek benne kell lennie...
Ha még olvasod ezt és tudsz ajánlani valamit, örökké hálás leszek. :)
"Ugye csak viccelsz? Előzöd a kamiont és közben a fordszámmérőt stírölöd, hogy kéri-e már a negyediket? Ha meg közben kifordul eléd a nagymama a tanyabájkkal, akkor fellököd, mert nem érsz rá az útra figyelni?
Na de komolyan: ott a kezed a kormányon, a lábad a padlón, a segged az ülésen, és nem tudod mennyit forog a motor?"
Igen, van, hogy a lejátszó/rádió egy bizonyos hangereje felett már nem hallom a motor hangját /és még nem is feltétlen úgy bömböltetem a zenét, hogy 10 méterekkel arrébb is hallják.../, akkor bizony bőven elkél és hasznos is a fordulatszámmérő.
Ha nem hallom a motor hangját, honnan tudnám, mennyit forog a motor? De ha éppen nem hallgatom a zenét/rádiót hangosan - vagy egyáltalán nem hallgatom -, akkor nyilván tudom, mennyit forog a motor, mert hallom. Bár megszokásból egy idő után már ilyenkor is ránézek a fordulatszámmérőre.
Amúgy meg a hallássérülteknek szerinted miért van előírva a fordulatszámmérős kocsi?
A gáz szerintem az lenne, ha te nem éreznéd, évi 140-150 ezer kilométerekkel + rally-s múlttal a hátad mögött. :D
Nekem 2004 óta, 11 éve vagy jogsim, de először 2009-ben kezdtem el vezetni. Igaz, úgy, hogy édesapám mindig ott ült velem az anyósülésen, mivel az ő nevén lévő kocsit vezettem, így egyedül soha nem engedett el, mivel övé volt az autó és valamiért féltett attól, hogy egyedül vezessek /sokak szerint ez nagyon rossz hozzáállás ez a túlzott óvatosság/.
Ő elhunyt 2013-ban, azév őszén megörököltem az autót, az én nevemre került, és onnantól kezdtem el úgy vezetni, hogy csak én ültem a kocsiban. Egészen most július elejéig, ugyanis kb. 1 hónapja kénytelen voltam eladni az autómat. :(((
/Ebből is indul ki ez az egész új autó téma, emiatt tettem fel a kérdést, hogy Golf vagy Lada./
2013-ban mikor elkezdtem egyedül vezetni, 76000 km volt benne, 1 hónapja pedig 87000 km-rel adtam el. 11 ezret vezettem egyedül, illetve valamennyit még előtte édesapámmal az anyósülésen. Szűk 2 év alatt, egyedül vezetve és ezt a 11 ezret megtéve érzem, hogy némi rutinra szert tettem, de azért közelében nem vagyok annak, mint te, hogy évi 100 ezer + kilométereket megyek... Ennyi vezetéssel a hátam mögött már én is azt mondanám, hogy az autókban csak dísznek van a fordulatszámmérő.
Persze
, igazad van, valóban többet megyek az átlagnál.... De mikor pl én kezdtem még a ford.számmérő extra volt :D az én pénzemhez... meg kellett tanulni "érezni". Ezt vagy érzed, vagy nem. De az SOHA nem jó, ha az alapján váltasz,mert pl lejtőn is és emelkedőn is , ill sík úton is másképp "kéri" a fokozatot, nem beszélve az előzésről. Na akkor van baj, ha elváltod magad, és ezek a nyomatékmentes motorok (igen, a Golf is) csak küzdenek. De privin nagyon szívesen adok tanácsot (nem észosztás, hanem csak a biztonság kedvéért) A másik fontos: mindenki a lóerővel jön. Az semmi, ha nincs nyomaték. Benzinest ha nem forgatod nem is lesz, ezt pedig csak füllel és lábbal tudod mikor elég, sok, vagy kevés. Akármilyen márkáról beszélünk... Fogyasztásról: nekem volt "néhány" szovjet gépem. BAZ21043 5-ös váltó, katalizátor (gyári), 1,5 láncos, átlagban megállt 6-6,5 körül. (város, bundes, pálya, és én tolom neki :D )
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!