1995-ös VW Golf 3-as, vagy ugyanilyen évjáratú 2107-es kocka Lada?
A Golf 3 ajtós, 60 LE-s, van rajta napfénytető. Ugyan van benne kb. 200 ezer kilométer, de hibátlan állapotban van. Egy autószerelő ismerősömtől venném meg. Neki már nem kell, mert Németországból hozatott be egy BMW-t magának. De autószerelő lévén megbízom benne és mondjuk láttam is, hogy elég tip-top állapotban van a kocsi. Egyszer haza is hozott vele, megy ám elég szépen... Azt mondjuk nem néztem meg, hogy van-e benne fordulatszámmérő és CD-lejátszó. :) Előbbi szerintem tuti, talán utóbbi is, bár ezt lehet beleszereltetni utólag gondolom. A kocsi benzines.
A másik pedig egy szintén 1995-ös 2107-es kocka Lada lenne. Fordulatszámmérő, 75 LE, 5 sebesség, 60 ezer kilométer, hibátlan állapot /legalábbis úgy tűnik/.
De ezt csak neten láttam, be is linkelem:
Jah és a haver a Golfot kb. 300 ezerért passzolná el nekem téligumistól, mindenestől. Habár mesélte, hogy még lengéscsillapítókat akar majd cserélni rajta, így nem tudom, hogy annyival drágábban adná-e. De úgy is kb. 350 ezerrel számolok.
Ez a Lada pedig majdnem 400-ba kerül. Nagyon bejön, de téligumi nincs hozzá, ahogy látom.
A kérdést olvasva először én is a Golfot akartam ajánlani, de már látom, hogy neked a fordulatszámmérő a legnagyobb problémád, így inkább vedd meg a Ladát, abban van!
No meg a Ladát könnyebb is tuningolni. Alu felni van rajta, már csak egy "No Fear" napellenző, meg sportcsík kell rá, és máris 120 lóerős lesz.
Oké, most lehet cinikuskodni a fordulatszámmérő miatt, de nekem alap, hogy legyen egy autóban. Pl. ha zenét hallgatok, akkor nem a motorhang, hanem a fordulatszámmérő alapján váltok. Az előző autómnál hozzá voltam szokva egy idő után, hogy ha váltottam, akkor ösztönösen néztem a fordulatszámmérőt. Egy idő után már akkor is, ha éppen nem zenélek közben és hallom a motor zúgását... Szóval nagyon hiányozna, ha nem lenne a kocsiban.
Amúgy meg nyilván nem a fordulatszámmérő a mérvadó, mert ha tegyük fel a Golf 3-asban nem lenne, de mindenki elrettentene a Ladától, akkor csak azért nem venném meg, mert fordulatszámmérő van benne. Ha Ladát vennék, azért vennék, mert tetszik, olcsó hozzá az alkatrész és bírja a strapát. Legalábbis eddig úgy gondoltam /és már nem egy embertől hallottam/, hogy az orosz kocsik bírják a gyűrődést. A fogyasztás kényes kérdés, de egy Ladás véleménye /talán valahol itt olvastam/ szerint az alkatrészek olcsósága visszahozza az árát: lehet, hogy sokat fogyaszt, de amennyivel kevesebbet elköltünk alkatrészekre, annyival több marad a benzinre.
A Golfban amúgy talán 1.6-os motor lehet, de ezt nem tudom pontosan, mert nem kérdeztem meg róla a srácot, csak a lóerőt tudakoltam meg tőle.
Egyiket se!
Ennyi penzer sok jobb kocsi van.
Lada sokat eszik, fapados, keves hozza a jo alkafresz, rohadni szeret.
Golf fapados, elol hajt, es semmi extra.
Elobb talald ki mi a max fogyasztas amit bevallalsz, utana benzin v. Dizel, aztan a hajtas helye.
Ez meg van johet a tobbi igeny( csomagter, ajtokszama, extralista, stb)
Ugy konnyebb tanacsot adni
" Pl. ha zenét hallgatok, akkor nem a motorhang, hanem a fordulatszámmérő alapján váltok."
Ugye csak viccelsz? Előzöd a kamiont és közben a fordszámmérőt stírölöd, hogy kéri-e már a negyediket? Ha meg közben kifordul eléd a nagymama a tanyabájkkal, akkor fellököd, mert nem érsz rá az útra figyelni?
Na de komolyan: ott a kezed a kormányon, a lábad a padlón, a segged az ülésen, és nem tudod mennyit forog a motor?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!