Forgalmi vizsgán milyen helyzetekben kell fékkészenlétben lenni?
Nálunk pl a 30-as övezet végig jobbkezes. József Attila utca Kispesten, tele beláthatatlan kereszteződéssel (bokor van pl a sarkon).
Általánosságban egyenrangú utak kereszteződésénél illetve zebránál tudok ilyen helyzetet elképzelni (a reggeli kávé előtt :)
Abban igaza van az elsőnek, hogy mindig fékkészenlétben kell lenni az ilyen helyzeteben, amit felsoroltál. Nem a vizsga miatt találták ezt ki!!!, hanem azért, hogy elkerülj egy valószínűsíthető, de nem látható baleset helyzetet.
A parkoló autó mellett pont ajtónyi távra kell elmenned, ezért szabad csak úgy parkolni, hogy 3m legyen az elhaladó autóknak (na meg ha jön a tűzöltó, úgy odébb tolja kérdés nélkül az ilyen autókat, hogy a keletkező kárt a helytelenül parkoló fizeti meg a bírság mellett!)
Veszély helyzetet jelent minden olyan beláthatalan helyzet, amivel nem tudsz előre számolni.
További ilyen lehet a bukkanó, a vadveszély táblás szakasz, a vigyázz, gyerekek rohangálnak az utcán tábla, Fehérváron a Várkörút életveszélyessé felújított változata, ahol a gyalogost szándékosan takarja a két sáv közötti virágágyás.
Sarkon lévő zebra különösen ilyen, főleg iskola/óvoda közelében!
Elsőnél a pont!
Mindig!
Persze amiket felsoroltál, azoknál feltétlenül.
Fékkészenlétre további példa:
- Álló busz melletti elhaladás, mert lesz olyan "találékony" aki át akar menni előtte. Németországban pl ilyen busz előzése tilos. Van külön gyerekeket szállító buszt kikerülni, ha csak 1-1 sáv van, itthon sem szabad.
1) A forgalmi vizsgán nincs olyan, ami szabályzat szerint indokolatlan lenne!
2) A valóságban nem ellenőrzi senki naponta az összes lámpáját és többnyire csak 1 oldalt ellenőrzi a ránézésre a kerekeket. ÁM! forgalomban szoktak villogni, vagy szólni, ha vmelyik lámpa rossz. A kerekeket meg érzi a sofőr, ha elhúz vmelyik oldalra.
3) Gyorshajtást többnyire a forgalom ritmusával magyarázzák. Pl Bp, Soroksári út: 70es tábla van, mégis, ha nincs dugó, mindenki 90-100 között megy.
4) STOP táblás megállás, ha nem belátható az kereszteződésben. A hivatalos, az, hogy a vonalnál is megállsz és a torkolatnál is megállsz. A valóság, hogy a torkolatban megállnak az autók.
5) Vannak olyan forgalmi helyzetek, amikor nem lehet betartani a KRESZ-t. Pl a sávváltásra nincs elég hely és te balról becsatlakozol az útra és az első bal-ra kanyarodóra akarsz sávot váltani. De egyszerre a fogalmi vizsgán csak 1 sávot válthatsz, mert az a szabályos és kicsit abban kell haladnod, csak utána válthatsz a másikba. Nos van, ahol erre 15 méter van összesen és 3-4 sávot kell váltani, vagy kevesebb, ilyenkor a valóságban az emberek keresztülvágnak egyszerre az összes sávon. De nem azért, mert szabálysértők akarnak lenni.
6) Vannak fel-nem-szedett vasúti átjárók is, amiken már nem jár vonat, mert előtte-utána fel van szedve a sín. Ellenben a vasúti átjáró kezdete tábla (piros szegélyű, fehér alapú András-kereszt) kint van. Forgalmi vizsgán jobbra nézel-balra nézel, előtte elveszed a gázról a lábad, nem váltasz, amikor áthaladsz a síneken. Valóságban: anyázol hangosan (ha nincs gyerek a kocsiban), hogy mi a pék f..ért nem lehet ezt normálisan lebetonozni, hogy ne k**ja szét a futóművedet.
De a fékkészenlét az más. Azt legtöbben betartják. Még néha a BMW-sek is!
"Mondjuk egy hosszú zebra távolabbi felére lelépő gyalogos esetén."
40 000 helyszíni. Csak úgy megsúgom. Szoktak is videókat készíteni és az alapján feljelentést tenni. Mindet be is hajtják!
Kivéve, ha van járdasziget. Mert akkor forgalmin is elmehetsz. Ellenben az áthaladási szándékot jelző (akár még nem elindult gyalogos) esetén is te NEM ZAVARHATOD a gyalogost. Tehát, ha ő nem mer átmenni, mert te mész, akkor már ott a 40 000 helyszíni. Úgyhogy légyszíves ésszel!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!