Van egy Renault-Nissan nevű autóipari cég. Ennek vannak gyárai szerte a világban. Például Romániában is van nekik egy. Az itt készült autókat Magyarországon Dacia néven forgalmazzák, míg máshol Renault-ként futnak. De például a Logan készült egy darabig Ladaként a togliatti gyárukban. De volt már olyan, hogy Nissanból vagy Samsungból lett Renault, esetleg Renault-ból Nissan.
Nem szokatlan dolog ez, minden nagy autóipari konszernnél előfordul, hogy egyes modelleket különböző piacokon különböző márkaneveken árulják. Például itt, Magyarországon az olcsó modelleknek jó volt a Dacia márkanév: keveseknek fűződik hozzá igazán jó emléke, de a Renault-t meg tudták hagyni a drágább, jobban felszerelt modelleknek, vagyis feljebb tudták pozicionálni a márkát. Ahol viszont ismeretlen a Dacia, ott sokszor nem erőlködtek egy teljesen új márkanév felépítésével, inkább mentek Renault-ként az autók.
2015. júl. 16. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
2/5 A kérdező kommentje:
Értem.De akkor ott van pl.a VW konszern.Ebbe benne van a Skoda,az Audi,a Seat,a Porsche stb..Akkor tulajdonképpen az Audi is egy Volkswagen,amit a prémiumkategóriába szánnak Audi néven?
2015. júl. 16. 12:52
3/5 anonim válasza:
Az itt a kérdés, hogy mit értesz tulajdonképpen alatt.
Mert egy trabant is audi tulajdonképpen, hiszen autó-autó.
Van sok közös megoldás egy audiban és egy volkswagenben is, de ugyanígy vannak különbségek is technológiában, felhasznált anyagokban, de legfőképp a minőség-ellenőrzésben.
2015. júl. 16. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
4/5 anonim válasza:
Az Audi nem VW, mint ahogy a Dacia sem Renault. Az Audi a VW AG egyik önálló márkája, ami a prémiumkategóriában próbálkozik. A VW AG egyébként ebből a szempontból más, mint a "hagyományos" autóipari konszernek. A GM-nél például nem csinálnak ügyet a márkanévből: amit Európában Opelként ismerünk, az lehet Észak-Amerikában vagy Kínában Buick, Nagy-Britanniában pedig Vauxhall, a Daewoo-ból lehetett Chevrolet - náluk ez nem téma. A Renault-Nissan is így dolgozik, ugyanazt több márkanéven árulják. A Fiat-Chrysler sem esik kétségbe, ha új típus kell valahová: a Chrysler 300C-ből lett Lancia Thema, megoldódott a nagyautó-kérdés Torinóban. A VW-nél ehhez képest nagyobb az önállóság, az egyes márkák között nem nagyon van átjárás. A műszaki alapok lehetnek egységesek, de egy bódét csak egy márkajelzéssel árulnak. Persze nem mindig volt ez így: a 6N jelzésű VW Polót a SEAT is ontotta magából Ibiza néven, sőt, a négyajtós és kombi verziót csak ők gyártották. Korábban az Audi 50-ből is lett emblémacserével VW Polo, a 80-asból meg Passat, de például még a '80-as évek végén, a Piëch-éra előtt is akadt olyan, hogy a VW és az Audi egymástól függetlenül fejlesztette a TDI motorokat.
2015. júl. 16. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
5/5 anonim válasza:
Haver a Dacia egy román szar a renault egy francia szar de az audi a király
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!