Mennyire más élmény egy 2000ccm körüli turbo dízel motorral szerelt kocsit vezetni, mint egy benzinest?
Egy kis ccm-es benzines Clio-m van jelenleg (1.4 75LE). A közeljövőben le akarom cserélni egy B5-ös Vw Passat-ra. 1.9-es TDI-re gondoltam. Igaz, ebből sok változat van. :)
A kérdésem az lenne, hogy mekkora a különbség a két autó között vezetésben, erőben, stb? Mennyire lesz furcsa az első pár km?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Sokáig, egy kis köbcentis benzines autót vezettem, utólag visszagondolva semmilyen érzés. Nem érzel semmit, se lóerőt se nyomatékot. Aztán csere egy 2.5-ös hathengeresre, szintén szívó benzines. Ott már érezni, hogy alapjáraton is nagyobb a nyomaték, 4000-es fordulat felett meg brutál, amit megy, de érzetre még ez sem nagy cucc. Aztán ismerősöm vett egy ugyan ilyet, csak 2.0 turbó dízel (150 LE), amit kipróbálva nagyon meglepődtem, iszonyatosan nyom bele az ülésbe. Annak ellenére, hogy a benzinesemmel le tudom gyorsulni, érzetre sokkal jobban megy a dízel, érdekes...
De ez függ motor karakterisztikájától is, viszont Passat-al még nem volt dolgom, de szerintem hasonlót fogsz érezni. :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ott kezdődik, hogy parkolás közben elég sokszor ha csak engeded a kuplungot gáz nélkül:)
Múltkor kipróbáltam haver swift-jét egy parkolás erejéig, 3x fulladtam le, mert megszokásból dízelesen kezeltem :)
Mondjuk az is furcsa volt, hogy a motornak alapjáraton semmi hangja nem volt, és lefulladni is hang nélkül tudott.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
ég és föld.
benzines: csendes sima járás
dízel: kerreg, kerepel, büdös
szívó(akár benzin akár dízel): nincs drága kiadás turbó javításra de gyengébb
turbó: ha bedöglik cumi,cserébe addig nagyon megy
kis ccm: kis kasztnihoz elég városba ideális, keveset eszik, cserébe semmi nyomaték, csomaggal 5fővel a 160as utazót elképzelni se tudja
nagy ccm: nagy kasztnit is elviszi ami városban rémálom a parkolás meg kis kereszteződések miatt, de nagyon meg sok csomaggal és 5fővel is
Én dízelt sose vennék és turbós kocsit se!
városba pici benzines kis kasztnival, városon kívülre nagy benzines nagy kasztni és csak szívó benya!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nagyon más. Nem kell "kínozni" a dízelt hogy húzni kezdjen tisztességesen (a turbós benzinest se, tehát a turbó itt a kulcsfigura, nem a dízelség maga)
Viszont cserébe nem olyan közvetlen a gázreakció mint egy szívó benzines motornál.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
# 2-es válaszolóval teljes mértékben egyetértek.
Nekem is voltak 1.2, 1.4, 1.6-os (szívó) benzineseim. Most meg egy turbódízelem (változó geometriás turbóval, intercoolerrel). A gázreakcióban óriási különbség van: A benzinest akár ha le is padlózod, elkezd gyorsulgatni, de azt szép lassan komótosan teszi. A dízelnél ha egy kicsit odalépsz azonnal hátba vág. Dombokon is úgy megy föl, hogy meg se érzi, a benzinest meg már rég vissza kell váltani. Emellett a fogyasztása is jobb.
Benzines autót soha többet nem vennék, még turbó benzinest sem. Amíg ki nem forr teljesen a hibrid vagy teljesen elektromos hajtás, addig csak dízelem lesz.
Hozzáteszem, hogy a B5-ös Passátot konkrétan én sem ismerem.
A többi hozzászólást pedig nem kommentálnám, mert nem célom senkivel veszekedni, vitatkozni. De egyesek írtak itt olyan marhaságokat, hogy szerintem életükben nem ültek még mai modern dízel autóban.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Köszönöm az eddigi válaszokat.
Igazság szerint eleinte úgy voltam vele, hogy a TDI és az 1.6-os benzines motor között gondolkodtam. Csak gondolom az sokkal többet is eszik. Tényleg, az 1.6-os benzinesről mi a véleményetek? Mennyire jó konstrukciók ezek? Elég egy ekkora motor ebbe a kasztniba?
Az álom persze az 1.8-as turbós lenne, de az nem realitás számomra. Azt biztos többe kerül fenntartani.
Köszönöm az eddigi válaszokat.
Igazság szerint eleinte úgy voltam vele, hogy a TDI és az 1.6-os benzines motor között gondolkodtam. Csak gondolom az sokkal többet is eszik. Tényleg, az 1.6-os benzinesről mi a véleményetek? Mennyire jó konstrukciók ezek? Elég egy ekkora motor ebbe a kasztniba?
Az álom persze az 1.8-as turbós lenne, de az nem realitás számomra. Azt biztos többe kerül fenntartani.!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!