Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Minél kisebb sebességi fokozat...

Minél kisebb sebességi fokozatban taposom le a gázpedált annál jobban gyorsul?

Figyelt kérdés

2.0-es PD TDI 6-os Passat-ról van szó. (170LE)

Most a héten cseréltünk autót és ma vezettem először dízel autót.

Eddig egy benzines 1.6-os 5-ős golfunk volt. (Ezt cseréltük le, mert faterom munkát váltott és sokat utazik, így jobbnak találtunk egy dízelt.

A lényeg, hogy minél kisebb sebességi fokozatban letaposom a gázpedált akkor annál jobban gyorsul? Eszméletlen érzés egy nyomatékos autót vezetni :))

Légyszíves bőven kifejtve írjátok le, mert nem vagyok jártas benne. (17/F 4 hónapja van jogosítványom).



2015. júl. 12. 23:09
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%

Hogy' kaptal te jogositvanyt...?


Ugy csodalkozol ra az auto mukodesere, mintha most latnad eloszor.

2015. júl. 12. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

LOL, te most a Passatot akarod itt fényezni vagy mi? :D

Ez a jelenség szerintem a Golfon is feltűnt már..

2015. júl. 12. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
Ja, gyorsul, de 3 ezer fölé ne pörgesd a dízelest, mert kinyiffan hamar. A benzines bírja a fordulatot 5 ezer fölött is, a dízeles nem.
2015. júl. 12. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
szerencséd van hogy nem teslát vett a faterod mert az végképp összezavarna
2015. júl. 13. 00:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
47%

Nem kell neked azzal nagyon gyorsulgatni, mert a Passat hamar az árokban lesz.

Először szerezz rutint, ismerd ki az autót és a saját képességeid, utána lehet mindezeket kiaknázni.

Inkább azt tapasztald ki hogy mit szeret, mikor milyen fokozat kell neki, hogy kanyarodj, fékezz vele, minden autó más. Ha ezek megvannak, majd utána.

Mindig neked kell a gép felett állni/uralkodni, ha fordítva van és nem tudod uralni, akkor véged van.

2015. júl. 13. 00:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

A golfot sosem hajtottam 3000-es fordulat főlé..

Ügy vezetek ahogy az oktatóm tanított.

Ha gyorsabban akartam menni akkor kimentem valami hosszabb elhagyatottam útra és ott mentem.

Nem nagyképűsködni akartam... Csak örülök hogy végre egy dízel autót vezethettem ami nem "kis vérű"

Ettől független a kérdésemre még mindig nem kaptam választ ! De sebaj, az utolsó kommentelőre hallgatok inkább és kiismerem az autót előbb ..

2015. júl. 13. 09:40
 7/11 anonim ***** válasza:
100%
Az egyes fokozat elindulásra való, de kettesben még 180-nál is úgy húz, mint a barom. Nem is értem, a további fokozatokat miért tették bele, gondolom 3-astól felfelé csak az öregek/bénák váltanak.
2015. júl. 13. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%
De hogy normális választ is adjak, próbálom egyszerűen elmondani: minden motornak van egy jellemző teljesítménygörbéje, egy fordulatszám-tartomány, ahol a legnagyobb erőt adja le. A turbódízeleknél a turbó is segít ebben, így már viszonylag alacsony kb 1500-1800-as fordulattól húz, akár 3500-ig. Ezért van fordulatszámmérő is az autókban, hogy lásd (ha nem éreznéd), hogy mikor vagy optimális fordulatszámon. Egyesben elkezdesz gyorsulni, megy mint a barom, aztán egy bizonyos fordulatszámot elérve (vezetési stílustól függően korábban vagy később) kezdesz felváltogatni. A lényeg, hogy a megfelelő fordulaton üzemeljen a motor. Ha gyorsulgatni akarsz, akkor 2000-3000 között kb, ha gazdaságosan vezetni, akkor 1500-as fordulat környékén. Egy sportautónál tök más, ott 6000-es fordulat környékén is lehet váltani, vagy később is. De ezt csak elmondták, amikor az elméletet tanultátok, nem?
2015. júl. 13. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
A benzinest ki lehet húzatni 4 ezerig, semmi baja nem lesz. Autópályán nekem 6.-ban 4 ezer körül megy a benzines kocsi motorja.
2015. júl. 13. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 veterán vas ***** válasza:
84%

Gratulálunk a zseniális megfigyelésedhez, miszerint a kisebb fokozat, jobb gyorsulást eredményez.

Őszintén csodállak, mert csak keveseknek adatik meg, hogy ilyen komoly összefüggéseket fedezzen föl az autó működésében mindössze 4 hónap(!!!) vezetés után.

Mielőtt további felfedezéseket tennél, mondok még ilyet...

pl. a legmagasabb fokozatban a legnagyobb a végsebesség.(aztaaa)

vagy: minél erősebben taposod a féket, annál jobban lassulsz. ((júúúj)

vagy: ha behúzod a kéziféket mielőtt kiszállsz, az autó -remélhetőleg- nem megy sehova. Megvár!Érted??

De ez mind semmi!!!!

Most jön a legjobb:

Az autó -az esetek nagy százalékában- arra fordul, amerre a kormányt tekered.

Nem gondolt volna igaz?


Na, további jó felfedezéseket a Papa 170 lovas Passatjaval.

:)

2015. júl. 13. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!