Az elektromos autókat/járműveket hol töltik fel?
Az ilyen autóval gondosan megtervezik az utat. Az uticél ne legyen messzebb mint a hatótávolság.
Az út közben lemerülés ugyanis komoly kellemetlen lehet. Ha Ha nem az út szélén állt le akkor valahol nyilván megoldható hogy áramot adjanak, de a töltési idő több (akár 8) óra is lehet!
Ha az út szélén állt e akkor jöhet a tréler.
Az út megtervezése pedig ezen túl abból is áll. hogy az uticélnál legyen töltési lehetőség és adjanak áramot neked.
"Hol tudnám feltölteni? És hogyan? Hova kéne mit dugni?"
230V-os és/vagy400V-os három fázisú csatlakozóba. Úgyhogy elővigyázatosságból hosszabbító és átalakító csatlakozó készlet (5 pólus, 4 pólus, 16A, 32A és ezek permutációja) legyen nálad.
"Illetve a hatalmas mennyiségű elektromosság, ami akár több 100 km-re is elviszi a kocsit, az nem káros az emberi szervezetre?"
Dehogynem! Ha rövid idő alatt átmegy rajtad!
Azt tudtad, hogy ennél sokkal több "elektromosság van" egy földkábelben? Ezek kilométer százai hálózzák be a városokat hogy legyen világos ha bekapcsolod a lámpát.
"Ha mindenkinek ilyen kocsija lenne, akkor nem lenne valamilyen mértékű elektromágneses környezeti szennyezés?"
Általánosan elterjedt tévhit, hogy ami árammal működik az tiszta és nem szennyezi a környezet.
De szennyezi, csak nem a felhasználás helyén!
Szirty írta, hogy az előállítás káros. Csak gondolom nem olvastad végig.
A mérleg nyelve úgy dől el valamerre, hogy adott energiát milyen hatásfokkal és szennyezéssel lehet előállítani. Sokféle út van, hadd ne soroljam fel erőművenként vagy aggregátoronként a százalékokat.
Ezen felül káros az akkumulátorgyártás és majd a selejt akku feldolgozása.
"Én nem a legyártásáról beszélek, hanem a működéséről."
Ja, hát arról írtam. És mellesleg megjegyeztem az akkumulátort, egy bekezdéssel később.
Ha nem hőerőmű vagy akkumulátor újrafeldolgozó üzem közelében laksz, akkor a szervezetedre mérsékelten káros az általa okozott szennyezés.
Ha a kipufogó gázok mérgező hatásától eltekintünk, akkor közvetlen káros hatása az emberi szervezetre kb. azonos egy hagyományos autó hatásával, amit egy ütközésnél fejt ki.
Ugyanakkor szerintem nem is tudod igazán mit szeretnél kérdezni, mert ahogy látom a kérdésed prekoncepcióra épül. Ebben feltételezed, hogy ahol nagy mennyiségű elektromos energia van jelen annak komoly élettani hatásai vannak.
"
Dehogynem! Ha rövid idő alatt átmegy rajtad!
Azt tudtad, hogy ennél sokkal több "elektromosság van" egy földkábelben? Ezek kilométer százai hálózzák be a városokat hogy legyen világos ha bekapcsolod a lámpát.
"Ha mindenkinek ilyen kocsija lenne, akkor nem lenne valamilyen mértékű elektromágneses környezeti szennyezés?"
Általánosan elterjedt tévhit, hogy ami árammal működik az tiszta és nem szennyezi a környezet.
De szennyezi, csak nem a felhasználás helyén!
"
Ezeket a válaszokat adtad. Sehol nem írtad, hogy milyen élettani hatásai vannak az adott autóban tartózkodókra. Sehol nem mondtad, hogy mennyi ideig kell vezetni az autót, hogy mondjuk hatással legyen rád az elektromos erőtér. Sehol nem írtad, hogy ez az autó mennyire hihetetlenül szigetleve van, és hogy nem kell aggódni, mert nincs semmilyen káros hatása. Te csak olyanokat írtál, hogy káros ha átmegy rajtad... na de mi? Az autó, vagy az elektromosság? Illetve ha az elektromosságra gondoltál, akkor így akartad nekem jelezni, hogy magának az autónak az üzemeltetése tök biztonságos, és csak akkor káros, ha a hatalmas feszültségek átmennek rajtad, azaz AGYONCSAP az áram?
Mert akkor rosszul jeleztél. Ha valami nem káros, akkor írd az. Ne azt mond, hogy "de káros, ha mondjuk rád esik 30 méterről", mert így hiába célozgatsz arra, hogy biztonságos, nekem ebből nem esik le. Mond el korrekten. "Nem, ez az autó TELJESEN biztonságos, semmilyen élettani hatása nincs azokra nézve akik benne ülnek, sem akik körülötte állnak". Nahát, ez egy korrekt válasz.
És még megkérdeztem utólag, hogy ha mégis vannak káros hatásai (az elektromágneses erőtérnek, ami a kocsiból jön), akkor milyen hatásai vannak az emberre. Ennél arra voltam kíváncsi, hogy mondjuk:
Szívelégtelensége lesz az illetőnek? Vagy károsodhat az agya (mondjuk 20 év után, ha minden nap sokat használja)? Vagy hányingere lesz, ha a nyugvó járműben 20 órát tartózkodik egyhuzamban?
És amikor megkérdeztem, hogy összességében károsabb-e a környezetre egy elektromos autó üzemeltetése, mint egy benzinnel, vagy olajjal működő autóé, akkor azt mondtad, hogy.... nos már nem tudom, mert nem látom a hozzászólásodat most hogy választ írok, de emlékeim szerint arra célozgattál, hogy ugyanolyan veszélyes, ha mondjuk neked mennek vele. Csakhogy én nem erre gondoltam. Én csak a környezeti hatásokra, mégpedig azokra, ahol maga a kocsi nem is érintkezik fizikailag komolyabban valamivel, azaz nincs ütközés.
Hiszen még te mondtad, hogy káros, csak nem a kibocsájtás helyén. Ebből én arra következtettem (mert itt sem írtál semmi konkrétat), hogy az autó működtetése valami komoly környezetkárosító hatással bír, ami nem az autó működtetésének helyén hat. De te nem voltál hajlandó leírni, hogy mi is az. Talán a tőlem 100 km-re lévő Béla bácsi meghal? Vagy mi? Nem írtál példát, nem írtál semmi konkrét dolgot, csak célozgatsz ide-oda. Tudod én nem vagyok ilyen szempontból műszaki ember, 2 éve még azt sem tudtam, hogy kell kinyitni az autók ajtaját. Nincs is kocsim. Nem is tudok vezetni. Csupán érdeklődök.
Úgyhogy ha mondasz valamit, akkor szép kerek mondatokkal tedd, amik érthetőek, és konkrét dolgokat is tartalmaznak.
(Amúgy köszönöm az eddigi válaszaidat, de tényleg!)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!