Parkolásnál lejtőn felfelé hagyhatom hátramenetben az autót?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Lejtőn mindig úgy hagyjuk sebességben a váltót, hogy "felfelé induljon"
Ha az orra van lefele akkor hátramenet, ha a fara akkor 1-es
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A kézifék becenevű egyén rendes polgári neve rögzítőfék. Az be legyen húzva, mert az rögzíti az autót és nem árt, ha megfelelően van beállítva és jól fog.
Ezután valamelyik legrövidebb fokozatba lehet tenni a biztonság kedvéért (1-es, vagy rükverc). A kormányt is kitekerni, hogy ha elindul akkor a padka megfogja. Lehet tenni éket is legalább az egyik kerék alá hogy biztos legyen. Hogy teljesne biztos legyen, ki lehet kötözni az autót a vontatószemnél fogva, vagy bőven tenni pillanatragasztót a kerék alá. Ezek együttesen már biztosan meggátolják, hogy elguruljon.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha orral lefele állsz, akkor a régi iskola szerint hátramenetet kell kapcsolni. Az én véleményem, hogy gyujtáskulcs nélkül a motor nem tud beindulni, meg ott a kézifék. Tökéletesen mindegy melyik sebességfokozatban hagyod a váltót.
A mechanikus dieseleknél viszonylag sokáig előfordulhatott (70-es 80-as évek?) hogy lejtőn sebességbe hagyva a váltót, ha a kocsi elkezdett gurulni, be tudta indítani a motort. Ez régóta nem áll fent, mert manapság kivett gyujtáskulccsal egy motir sem indul.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!