Mennyire lehet trükközni egy használt autó eladásakor?
vannak tipikus trükkök, de többségüknél kideríthető az igazság.
A karcolásokra, fényezés látszólagos feljavítására használnak szilikont, wd40-et, belülre is szilikont, a műanyagokra is, ezek régi dolgok már. (konzerválásra is hazsnálnak különböző anygokat, nem csak trükközésre) Egy kopottas karcos autó is kihozható trükkökkel patikának látszó állapotra. Ha tetszik az autó, akkor egy alapos mosás fényt deríthet az eredeti állapotra.
A motorikus problémákat szokták teljesen ásványi sűrű olajjal elrejteni, amit megbolondíthatnak még olyan adalékokkal, amitől még nagyobb viszkozitása lesz, attól elcsendesednek a gyanús hangok, de például egy hidrotőkés autónál meg a sűrű olaj miatt hallható lesz a hidrotőke kopogás (a nagyon sűrű olajat nem szeretik a modern autók hidrotőkéi). Az újabb autók turbói sem hálálják meg a nagyon sűrű olajat. Teljesen az első olajcsere után derül ki, hogy mi a valós helyzet a motorral. A hűtőrendszer tömítési problémáira sok trükk van, de ezekkel kapcsolatban is tapasztalhatók jelek, a hűtőfolyadékban és abban, hogy nem működik a hőtőrendszer az elvárt hatékonysággal. A kormányszervó folyást is el lehet tűntetni trükkös adalékkal, ez már nem annyira észlelhető, itt is az olajcsere deríthet fényt az ügyködésre. Kiderülnek a dolgok, csak sokszor akkor amikor már használod.
Elkerülhető, vagy csökkenthető a kockázat, ha nem a legolcsóbbakat veszed meg egy autóból. Ha látod hogy van már 600ezerért egy bizonyos autó, de vannak 1.5-2 millióért is ugyanabból az autóból, akkor nyilván az 1.5 millió körüli drágábbak jobbak is lesznek. Vagy ha az olcsóbbak 2-3 milliósak, de sok van 4-5 körül, akkor ott a 4, vagy 5 milliósak azok, amiknél kisebb az esély az ilyen trükkökre és a tiszta autó megvételére.
Arra is figyelni kell, hogy le tudd nyomozni az autót, minél több információt tudjál szerezni róla. Az sem árt, ha az eladót el tudod érni, ha gond lenne, és nem a világ másik végén van.
Ha sajnálod a +10.000 Ft-ot hogy elmenj még három autót megnézni, vagy vigyél egy szerelőt akkor vegyél új autót. Vagy inkább biciklit.
Nyilván mindenki trükközik. A magánszemély ugyanúgy, csak a többség még ringatja magát abba az álomba, hogy csak a csúnya gonosz kereskedők akarnak átvágni. Mindkettőből van jó és rossz. Egyébként a főbb dolgok egy pár km-es tesztkörön kiderülnek a hozzáértő számára. Ahogy a helyszíni megtekintés is. Nem feltétlenül kell diagnosztika, komplett mobil műhely stb, pláne egy régebbi kocsinál. Ha valami gyanús akkor ott kell hagyni akármennyire is tetszik. Van választék még Volvo-ból is.
Minden, ami már használva volt, és eladják, annál ott a kérdés, találok e valami hibát?
...használt autó, ház, motor, TV, nő, pasi, láncfűrész, stb...stb
általában valami mindig előjön...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!