Őszintén! Ez egy jó kocsi? Van esély rá, hogy valaha is az legyen?
A bátyám vett egy "családi" autót (tehát a családnak,de a valóságban magának), egy 98-as Ford Mondeo 1.8 TD-t.
Ismerőstől vette, a kocsi Németországból származik, a vételár 100 ezer volt. (az ismerős ennyiért vette, egy évig járt vele No.-ba majd leállította és 2 évet állt az autó, majd azt mondta,hogy ennyiért el is adja.)
A bátyám szerint ez egy nagyon jó autó,megbízható az ismerős, őt nem verné át.
Nos, amit én el tudok mondani az autóról: nagyon szép,nem lelakott belsőtér, szakadásmentes ülések,nem dohányzó.Ezzel vége.
Kívül ütött,kopott, maga az autó kék, de vagy 4-5 árnyalatban van rajta kék. (plusz egyszer megtörtem, csak hogy szebb legyen, de nem vészes)
Most jön amit költeni kellett rá.(1 éve használjuk,az eddigi költségek, alapvető dolgokat nem számolok, mint például olajcsere)
Először: 100 ezer vételár.
Másodszor: fékek 60 ezer
Harmadszor:behozatal, 140 ezer.
Később: kuplungcsere: 80 ezer
Fékek az előző silány szerelés miatt tönkrementek: 80 ezer. (azóta jók).
Vezérlés+kábelek cseréje: 50 ezer.
új gumik: 40 ezer.
Végösszeg: 560 ezer forint.(ha jól számoltam)
Ezen kívül még a turbo fog tönkremenni, már úgy vette,hogy azt cserélni kell, ennek a felújítása újabb 80 ezer, és a váltó se új, de legalább nincs jele annak,hogy az tönkremegy.
Tehát végezetül durván 600 ezer forintért van egy kívülről szakadt, ,belül jó állapotú Fordunk.
A bátyám szerint minden kocsira kell költeni, így ő teljesen meg van elégedve (azzal,hogy át lett baszva mint szar a palánkon) és büszke az autójára, eladni nem akarja de ha el kéne 400-at kérne érte.
Kívülről ilyen a miénk is: [link]
(és max ennyit is ér)
Csak a látszat kedvéért, ilyen egy 400 ezres példány: [link]
(és még ebből is alkudni kéne)
Állítólag az veszi el a legtöbbet az értékéből,hogy én meghúztam jobb elől (horpadás,első fényszóró betört,azóta cserélve)
De ő úgy van vele,hogyha rá is költött ennyit, most már legalább van egy hibátlan autója (ami még nem teljesen igaz mert még mindig nem az), és ha eddig nem is volt jó kocsi most már az.
Tudom,hogy minden autó költeni kell, de ha nem számoljuk a behozatalt, és a vételárat (250) akkor is ráköltött 310 ezret 1 év alatt.
Ez normális?Lesz ebből valaha is jó kocsi?
(én teljesen kivagyok azon,hogy egy ember ilyen hülye tud lenni)
Nem olyan húzós a 310 ezer egy év alatt. Egy ilyen idős kocsinál már magát a vételárat minimum rá kell költeni a kocsira rossz esetben.
Mi 10 évesen vett Zafiránkra már legalább félmilliót odafizettünk, mégse hibátlan azóta se a kocsi, idén lesz 15 éves. Az rossz vétel volt.
Szerinted megveszed a hasonló korú 400-res példányt azon nem fog letérdelni a turbó, nem kell rajta féket,vezérlés és kuplungot cserélni? :D
Ja 20 éves dízel 190 000-rel ....pherszeee :D
Öreg, használt autó, költeni kell mindkettőre, új sosem lesz már. ( és még kasztnizni nem kellett, mert az MKII-es Mondeok is rohadnak ám rendesen )
A bratyó dolga, ő pénze.
Nekem nem tetszik, ingyen sem hoztam volna be, de lássuk be, hogy a felsoroltak tényleg nem komoly dolgok.
Fékeket mindegyiken cserélni kell ha ennyit álltak. Betét+tárcsa csere + munkahenger tisztítás. Az hogy a szerelés miatt megint költeni kellett rá, nem az autó hibája.
300ezernél nekem is kellett kuplungot cserélni, normális ha ilyenre költesz.
Vezérlést is illek cserélni minden megvásárolt autónál.
Gumit általában kell venni, ritka hogy kapj egy jó téli és jó nyári szettet.
Vételár+behozatal 240 összesen. Ha itthon vesz egyet, annak is vagy 70 az átírása. 170-ért pedig kap egy bontószökevényt.
Haverom többet költött az autójára, pedig 1,4 millióért vett Citroent.
Ha lesz pénzed autóra és nem csak lelakni akarod, akkor rájössz te is!
300 ezerért lehetett volna olyat venni amin jó a fék, és magyar papíros, és biztos arra is költeni kell, na de 300 ezret?
A 100 ezer forint Németországban is 100 ezer, azért nincs akkora jólét,hogy 200 ezres kocsikat 100ért áruljanak, tehát az a német sem véletlenül adta ennyiért...
"300 ezerért lehetett volna olyat venni amin jó a fék"
Ezt így a használtautó.hu-s fénykép alapján megmondod ránézésre? :D
Képről nem fogod megmondani hogy mikor döglik meg a klíma kompresszor, mikor fog letérdelni a turbó vagy hogy hány mm a kuplungtárcsa..
Ezen felesleges rágódni, írták ezek kopó dolgok, a kocsi benne van a korban ez bármelyik TDnél előjöhet.
Ez a 100+70 és a 100+140-re csak annyit, hogy 100-ért itthon nem veszel olyna kocsit , mint ott kint. Itthon még a sz@rnak is értéke van, mert magyar papíros, kint meg ezeket már régen kidobálták, mert hulladék mindegyik.
Ugyanazt a vackot veszed mindkét helyen, de nem véletlenül hordják be azt az évi pár ezer német autót. Nagyon kínálat,általában jobb állapot..
Ha itthon veszel egyet 300ért, lehet hogy csak a roncstelepig jutsz vele olyan rossz. Voltál kint Németországban, van tapasztalod? Állj ki az M1-esre és számold meg hogy egy nap hány autót hoznak be! Azért lesz olyan magas a szám, mert Németországban olcsón megveszik, érdemes Magyarországra/Romániába szállítani, kifizetni a regadót és eladni. Ezzel keresi a kenyerét sok család, ki kisebb, ki nagyobb tételben.
A tehetősebbek 3-4 éves márkaszervízes VW-eket, BMW-ket hordanak, a kevésbé tehetősek pedig 10-15 éves kocsikat.
1 év alatt 310 ezer forint ráköltés egy régi, használtan vett autóra, ami behozataallal volt 240, teljesen jó.
Legjobb barátom vett 600 ezerért egy 4-es GOLF-ot, PDTDI dízel, 1 év alatt több mint 1 milliót kellett rákölteni és ebben nem voltak benne a fogyó alkatrészek mint pl. olaj.
Aztán még 1 év, még több mint félmillió, végül elege lett belőle, mert még mindig szar volt és eladta 350 ezerért.
Magánszemélytől vette, ismerősétől. Arról valóban kiderült h átverte vele, szemét volt. A kocsi szét volt hajtva, szervizben azt mondták olyan, mintha rallyztak volna vele... Amúgy jó autó a 4-es Golf, apjának is az van, annak semmi baja.
Szóval bátyád még egész jól járt ezzel az autóval azt kell mondjam. Nem verte át senki az égvilágon. Én is vettem másfél millióért egy autót, arra is 1 év alatt többszázezret kellett költeni. A használt autó mindig lutri, ez van, ha nem telik újra, szívhat az ember a használt szarral.
Eddig 310 meg még majd beszarik a turbo az 80 ezer kb. és 400 ezer körül tart és megbízható az autó akkor teljesen jó. Ez majd persze kb. 3-4 év múlva fog kiderülni. Ha addig nem kell rá többet költeni hibák miatt, akkor igenis nagyon megérte. Amiket felsoroltál, alap dolgok egy használtan vett autó esetében. Ráadásul bátyád fillérbszó is volt. 100 ezerért autót vett, azt 140 ezerért hozta be. Ügyes. Helyében komolyabb kocsit vettem volna, így többet spórolt volna és jobban járt volna. Lenne akár egy 2003-as forma Mondeo-ja, ami sokkal jobb megjelenésű szebb újabb kocsi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!