Lada 1300-ban magnó bekötése?! Hogyan?
Sziasztok!
A helyzet a következő!
Nem mondom azt, hogy egy szerelő guru vagyok de azért értek hozzá.
Szóval egy egyszerű pioneer kazettás magnót szerettem volna bekötni.Na most kilógott a 2 kábel a test és a 12v.Ugye régebbi kocsiknál nincs nagy variálás.Leellenörzöm egy kis égővel oké működik.
Kötném be a magnót se szikra sem éget szag se semmi de nincs kakaó a piros kábelban.Leellenörzöm megint az égővel semmi.Aksiról direktbe a magnót működik.Kicseréljük az összes biztosítékot a kormány baloldalán lévő pattintós táblán semmi.De igen véletlenül összeért a test és a 12v kábel.Így arra gyanakszom, hogy valahol kinyomott egy biztosítékot csak nemtom hol vagy a rosszabb összeégett a kábel.Direktbe nem akarom kötni és ami aggaszt ha összeégett valahol akkor ebből nagyobb kaka is lehet.Szóval ebben kérném a segítségeteket, hogy honnan adja a magnóra alapból a zsiga a 12v-ot?Apám azt mondta , hogy a kormányban lévő bajuszkapcsoló-ból jön.Szóval ha összeért akkor talán a benne lévő kis vörösréz szál égett el?Igazából nemtudom honnan jött az a fránya 12v-os kábel.Köszönöm a segítségeteket is előre.
"Így arra gyanakszom, hogy valahol kinyomott egy biztosítékot csak nemtom hol..."
Nem olyan bonyolult ez: biztosíték alapesetben csak ott, a kormány bal oldalán van. Egyébként nem az összes biztosítékot kell cserélni, csak azt, ami kiment. 1-es foglalatban 16 A-es biztosíték, a többiben 8 A-es, úgy jó is lesz, a számozás balról jobbra halad.
Körlámpás Ladánál gyárilag nincs rádió-előkészítés, onnan hozod neki a 12 V-ot, ahonnan akarod. Általában a szivargyújtóról szoktuk, mert az van közel. Ez az 1-es biztosítékra van kötve és állandóan áram alatt van. Ezen az áramkörön van még a kürt és az utastér világítása is. Ha ezek működnek, akkor az áramkör ép, valószínűleg az utólag betákolt vezeték adta meg magát.
Persze lehet, hogy semmi köze nincs a piros kábelnek az 1-es biztosítékhoz: olyat is láttam már, hogy az akkutól hoztak hátra kábelt a rádiónak, benne lengőbiztosítékkal. Lehet, hogy itt is így működik a dolog, elfüstölt a bizti, te meg égen-földön keresed az ampert, ami nincs.
A vezeték elégését valószínűleg észrevetted volna. Először mindig a szigetelés ég, rettenetes szaggal és füsttel, utána adja meg magát a rézdrót - bár ahhoz igen sok kell. Inkább a kevéssé jól sikerült forrasztások engednek el, ha túlterhelést kap az áramkör.
A piros kábel eredetét talán úgy a legkönnyebb megkeresni, hogy kipattintod a kombiműszert és fentről benézve majdnem a világításkapcsolóig tudod követni, merre megy. Ha nem jársz sikerrel, ki kell bontani, amennyire csak lehet, leszigetelni a végét, aztán behúzni egy új kábelt onnan, ahonnan szeretnéd. Arról biztosan tudni fogod, hová van kötve, legközelebb meg majd azzal kezded az elektromos rendszerben végzett turkálást, hogy leveszed az akku negatív pólusáról a sarut.
Korrekt és érthető válasz volt.Köszönöm.
Akkor most kürt és utastér világítás teszt.Ha ép akkor kibontom ezt a kábelt és új kábel az 1. 16A-os biztiről balról-jobbra haladva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!