Az autónak nem rossz ha lassan megyünk vele nagy sebeségben?
az a probléma kérdező, hogy valszeg nagyon fiatal vagy és ilyenkor az ember azt hiszi, hogy mindent jobban tud, nehezen veszi a kioktatást, stb. Általában a tini lányok szokták ezt csinálni kamaszkorban, hogy "nekem meg senki, hogy mit csinálok rosszul, nem vagyok gyerek"
Ebből majd ki fogsz nőni ahogy kicsit idősebb leszel. Azért javaslom, hogy ebben a témában próbáld megfogadni a tapasztaltabbak tanácsát, ugyanis az autóvezetés nem egy 1v1 játék. Itt marhára a sajátod és mások életével játszol.
Nekem azt tanította az oktató/meg így is vezetek vagy 13 éve, hogy amikor csak lehet a kocsit sebességben kell tartani(nem kinyomott kuplung mellett). Természetesen, ha látom, hogy pirosom van és meg kell majd állnom, akkor (4.ben szoktam városban menni) 4.ben addig gurulok motorfékkel, amíg lehet, majd megállok. A lehető legkevesebbet gurulok üresben, vagy kinyomott kuplunggal.
Városban kanyarodás: A legtöbb mai(1996+) autóval 2.ban simán lehet kanyarodni városban. Tehát még kanyar előtt lelassítok és 2-est/3-ast váltok(kanyartól függően) és sebességben kanyarodok. Ha kell kanyar közben visszaváltok, de erre 1000-ből ha 1x van szükség valami miatt. 1esbe csak elinduláskor váltok(persze itt is van 1000-ből 1 eset mikor máskor is).
üresben gurulás veszélye: ki tudja mikor tudsz elkerülni egy balesetet gyorsítással, és ha üresben gurulsz, akkor bizony időbe telik sebességbe váltani.
A sebességben kinyomott kuplunggal gurulás meg nem tesz jót a kuplungnak.
Tisztelt Kérdező!
Előttem szólók szerencsére helyesen leírták hogy miért is kell sebességben tartani az autót. Kezdő vezetők sokszor attól félnek, hogy lefulladnak az elején, mert megállásnál nem nyomják be a kuplungot. Lehet emiatt is rakod rögtön üresbe. Piros lámpáknál való megálláskor sokan teszik üresbe, fogyasztás miatt. Szerintem hülyeség, de mindenkinek a maga döntése. De inkább hagyd sebességben, addig míg a motor el nem éri az 1300 fordulatot. Utána nyomd be a kuplungot és állj meg.
A kanyar más tészta. Nagy tempójú kanyaroknál pl 40+ km/h a üresben mész akkor a kocsi irányíthatatlanná válhat és sokkal nehezebb a kanyarban bent tartani, sőt át is mehetsz a szembe sávba és okozhatsz egy frontális balesetet. A gázzal tudod a kocsit a kanyar megfelelő ívén tartani és a kanyarból gázzal tudod kihozni. Általában kanyar előtt fékezel és váltasz vissza.
De ilyen eset lehet a lejtőn lefele is. Mindig tartsuk sebességben, mert a motorfék elengedhetetlen. Főleg lejtőn kanyarodva. Ha tanácsolhatok valamit, mindig tartsd sebességben és váltsál ha kell. Jobban fogod élvezni a vezetést is. Mert a vezetés az élvezetről szól. :)
# 25 Köszönöm a választ!
Igazából hasonló okok miatt szoktam rá erre az üresbe rakásra mint amiket írtál. De azóta az oktatóm begyakoroltatta velem a helyes váltóhasználatot és már megszoktam azt :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!