Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy vw polo 1,6 TDI-t akarok...

Egy vw polo 1,6 TDI-t akarok átalakítani ikerturbóssá+egy kamion intercooler ez kivitelezhető?

Figyelt kérdés
A terv hogy az autó turbójához "hozzákötök"egy nagyobb turbót,és a kicsi meghajtja a nagyobbat,hogy ne legyen turbólyuk,ez mennyire kivitelezhető?
2010. febr. 26. 19:09
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
Ha emlékeim nem csalnak, akkor a Skyline-ban RB26DETT-motorok vannak. Ezek valóban ikerturbósak, de nem úgy, ahogy elképzeled. Itt a soros hathengeres motor 3-3 hengere hajt egy közös turbófeltöltőt, amely így kisebb tehetetlenségű, hamarabb felpörög. Ezt a megoldást nem lehet megvalósítani egy négyhengeres motoron, mert akkor két-két henger dolgozna egy közös turbófeltöltőn. Ennek az a hátránya, hogy 360°-onként lenne gyújtás, tehát a kipufogási ütemek annyira ritkák, hogy a turbó nem tud állandó fordulatszámra beállni.
2010. febr. 26. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 A kérdező kommentje:
És egy autót hogyan lehet ikerturbósítani?
2010. febr. 27. 12:06
 13/20 anonim ***** válasza:
Az ugye nem volt kérdés, h polo-ba nem volt 1.6Tdi? De még szívó se. Ez a fajta Tdi nem nagyon bírja tartósan a tuningot, max 95-100Le.
2010. febr. 27. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 A kérdező kommentje:
Miért nem bírja a tuningot?és szerinted milyen autót lehet ikertúrbósítani?
2010. febr. 27. 12:37
 15/20 anonim ***** válasza:

Miért nem bírja? Mert mondjuk 1600 köbcenti az dízelbe kicsi, minimum 1900 köbcenti kéne egy jó tuninghoz

Pl VW Passat 1.9 PDTDI

Amúgy miért mániád az ikerturbó? Egy a gyári VW turbónál nagyobb Turbonetics vagy akár Garrett turbófeltöltő is igen nagyot dobhat rajta, pláne ha, az általam már említett Hyundai Galloper intercooler-e is belekerül szép kis teljesítményt produkálhat.


De ha jó erős autót akarsz akkor ne turbósat vegyél, hanem vagy egy nagyköbcentis turbónélküli benzinest (pl BMW 540, Audi A8 4.2<- ezek piszkosul mennek) vagy egy kompresszoros benzinest kell építeni. kompresszoros VW Golf II GTI 320 lóerő :DD

De az igazi a nagyköbcentis, turbó, meg kompresszprnélküli benzines autó. Jobban bírja a strapát, autópályát, nem melegszik túl a turbó, nem kell sokáig melegíteni, és megállás után se kell várni hogy a turbó szépen lehűljön. Az az igazi erő

2010. febr. 27. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 A kérdező kommentje:

nem akarok egy 4,2liters szörnyet ami 15litert zabál,és az ikertúrbó azért a "mániám" hogy ne legyen turbólyuk :"Egy ritkább megoldást vetettek be a japánok a Nissan Skyline-nál, itt két turbó működik sorba kötve, a kisebb turbó adja a töltőnyomást alacsony fordulaton, miután pedig a nagyobb társa felpörgött, az szolgáltatja a csúcsnyomást. "-ezt olvastam a szev.hu-n.

Nem akartam csak simán egy nagyobb turbót bele hanem a gyárival akartam meghajtani a nyagobbat(egyetértek az intercooler ajánlásoddal)

2010. febr. 27. 13:31
 17/20 A kérdező kommentje:
A dízelmotor miért érzékenyebb a beszívott levegő hőmérsékletére?
2010. febr. 27. 13:37
 18/20 anonim ***** válasza:
Épp a turbólyuk kiküszöbölésére találták ki a változó geometriájú turbofeltöltőket.Ha a meglévő turbódhoz akarsz egy nagyobbat kötni, akkor mégnagyobb lesz a turbólyuk, mert a gyárit az újabb turbó is akadályozni fogja.Semennyire nem kivitelezhető.Turbolyuk meg mindig lesz egy turbós autónál.Ugyanúgy mint ahogy füst is lesz egy otto-motornál :D
2010. febr. 27. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
Azért, mert ott a beadagolt gázolajat nem gyújtószikra, hanem a hengerben található, összesűrített levegő hőfoka gyújtja be. Ha hidegebb a levegő, megnő a gyulladási késedelem, a forgattyús mechanizmus lökésszerű terhelést kap. Nem véletlen, hogy indítás előtt izzítani kell a dízelmotorokban...
2010. febr. 27. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 A kérdező kommentje:

kb. hány fokos levegő optimális a dízeleknek (pl.ennek)aami visszajut a hengerekbe?

Köszönöm a válaszokat!

2010. febr. 27. 14:51
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!